Pagina 1 van 1

klde ongeschikt voor straatrace??

Geplaatst: 08 dec 2014, 23:41
door dlowoner
ik heb dus plannen om met een mx3 met KLDE blok mee te doen met de legale straatrace op de airstrip in drachten, wat inhoudt om vanuit stilstand zo snel mogelijk een halve mijl verder te eindingen (in mijn geval met behulp van nitro)
nou heb ik me via via laten vertellen dat de mx3 hier niet geschikt voor is maar op de vraag waarom dat zo is heb ik tot op heden nog steeds geen reactie gekregen.
het kan natuurlijk zijn dat hij vind dat het voorwielaangedreven auto is en dat hij het daarom niet geschikt vind (dit is voor mij dus geen probleem), maar hij kan natuurlijk ook ergens een heel goed punt hebben dat de aandrijfassen daar bijv niet op gemaakt zijn en gauw kapot gaan of weet ik veel wat allemaal een probleem zou kunnen zijn.

ik weet dat een achterwiel of 4wd aangedreven auto de beste keus is maar zoveel geld heb ik niet te besteden, ook is het zo dat ik niet in een hatchbackje mee wil rijden aangezien ik de auto ook beetje als showauto wil gaan gebruiken omdat de legale straatrace maar 4weekenden per jaar open is.. en ik wil meer met de auto doen.
dus wat dat betreft heb ik hier de mx3 voor op het oog omdat de aanschaf niet duur hoeft te zijn en dat een klde blok niet onwijs duur hoeft uit te vallen en er op die manier van een 1.8 makkelijk een 2.5ltr ingebouwd kan worden.

graag hoor ik van jullie waarom de mx3 hier niet geschikt voor zou zijn.. mssn vallen deze problemen eventueel nog op te lossen of kom ik tot de conclusie dat ik er gewoon echt niet aan beginnen moet
mocht dit laatste het geval zijn hoor ik ook graag van je wat eventueel wel een auto met uitstraling is die je redelijk goedkoop op kan fokken is

Re: klde ongeschikt voor straatrace??

Geplaatst: 09 dec 2014, 12:25
door SkippyMX3
Wat betreft de aandrijfassen. Volgens mij als je die kapot krijgt ben je echt n sjaak ;'). Aandrijfassen zouden niet echt een probleem zijn volgens mij. Ik heb me laten vertellen dat voor sprint een klde beter is dan een klze. Ivm met een betere koppelkromme. Ik heb een ze en heb nog wel eens moeite met een sprintje bij t stoplicht. Niet omdat ik vermogen te kort kom maar te veel heb. Ik spin finaal weg. Het schijnt met een klde beter te gaan. Ik zie dus geen problemen ben benieuwd naar je project. Je bent wel op de hoogte van de berschillen tussen de obd 1 en obd 2 autos

Re: klde ongeschikt voor straatrace??

Geplaatst: 09 dec 2014, 21:48
door WhiteFinish
Ik zou ook niet weten waarom een Mx3 niet mee zou kunnen doen.
Goede auto, niet al te zwaar en leuke pk/gewicht ratio met een 2.5l

Een DE of ZE is niet erg veel verschil buiten de kosten. Beide moet je eigenlijk het net treffen met de conditie van een blok.

Aandrijfassen breken pas bij zo'n 300-350pk en zit je voorlopig nog niet op.
Wielspinnen heeft vooral te maken met grip. Heb je een goede koppeling, goede plakkerige banden.

Re: klde ongeschikt voor straatrace??

Geplaatst: 11 dec 2014, 21:23
door matthyssie
En natuurlijk met de doseren van je voeten. Zowel koppeling als gas. ;)

Re: klde ongeschikt voor straatrace??

Geplaatst: 11 feb 2016, 12:12
door sjaakk91
Klde heeft bij mijn weten meer koppel, en koppel wil je juist met accelereren.