Pagina 1 van 2

Temp Meter probleem

Geplaatst: 10 apr 2012, 19:17
door VdWereLd
hallo

ik heb een vreemd probleem..
als ik de auto heb gestart gaat de temp meter na 1 minuut helemaal in het rood.
nu had ik het volgende gedaan zonder resultaat.

- temp sensor vervangen.
- temp sensor van dashboard vervangen.
- gecontroleerd op lekke koppakking.
- gecontroleerd op verstopping in het koelsysteem.
- thermostaat gecontroleerd.

nu vermoed ik dat het in het tellerhuis zit..
hoe kan ik dit maken en zit ik er misschien naast met mijn diagnose?
ik heb al verschijnende zoek opdrachten geprobeerd maar ik kon helaas niets vinden.

mvg

Geplaatst: 10 apr 2012, 19:56
door Jeffmx-3
Kan een massa probleem zijn in je tellerhuis?!
Dat bijvoorbeeld de massa winding van het klokje kapot is!

Geplaatst: 11 apr 2012, 21:53
door VdWereLd
ik heb zonet de tellerhuis helemaal uit elkaar gehad en niets kunnen zien of vast kunnen stellen
nu heb ik een extra massa aangelegd ter controle maar dit mocht ook niet baten.. iemand idee?

mvg

Geplaatst: 11 apr 2012, 21:56
door rhino
een 2e tellerhuis lenen om te kijken of het daar in zit.

Geplaatst: 12 apr 2012, 06:26
door Aftertouch
'ff' een aftermarkt 52 mm meter in je koelsystem zetten?
heb je een volledig standalone systeem, heb je in iedergeval een controleslag.

Geplaatst: 12 apr 2012, 09:36
door Jeffmx-3
Haha "ff" een aftermarket systeem kopen :bier:, je kunt ook een thermometertje kopen die tot (bijv.) -->100 graden kan (wat goedkoper dan een standalone) en de dop van de koelvloeistof er af (die bij de V6 aan de meest linker kant van het blok) zit vlakbij je thermostaathuis, en dan het thermometertje even in de koelvloeistof drukken, je blok even op bedrijfstemp. laten komen, dan sluit je inderdaad uit dat het koel systeem goed is!

maar het klinkt als een massa probleem.
heb je de tellerplaten van het tellerhuis incl. klokjes er volledig uit gehad en het metalen kapje van de achterkant van het koelvloeistof klokje gehaald en die dunne draadjes goed bekeken de windingen van de spoel van het klokje?
anders zou ik alles eens goed door gaan meten, misschien het stekkertje die op je temp. sensor zit even bekijken of er iets is gaan corroderen.

Misschien dat iemand anders nog iets weet?

Geplaatst: 12 apr 2012, 10:45
door Aftertouch
Jeffmx-3 schreef:Haha "ff" een aftermarket systeem kopen :bier:, je kunt ook een thermometertje kopen die tot (bijv.) -->100 graden kan (wat goedkoper dan een standalone) en de dop van de koelvloeistof er af (die bij de V6 aan de meest linker kant van het blok) zit vlakbij je thermostaathuis, en dan het thermometertje even in de koelvloeistof drukken, je blok even op bedrijfstemp. laten komen, dan sluit je inderdaad uit dat het koel systeem goed is!

maar het klinkt als een massa probleem.
heb je de tellerplaten van het tellerhuis incl. klokjes er volledig uit gehad en het metalen kapje van de achterkant van het koelvloeistof klokje gehaald en die dunne draadjes goed bekeken de windingen van de spoel van het klokje?
anders zou ik alles eens goed door gaan meten, misschien het stekkertje die op je temp. sensor zit even bekijken of er iets is gaan corroderen.

Misschien dat iemand anders nog iets weet?


met 'ff een aftermarket' doel ik op zo een 52 mm meter, zijn te krijgen voor 2 tientjes meen ik. Meten wel zeer accuraat.

Maar als 99% zeker is dat het een electrisch probleem is, misschien metertje even uitwisselen met een donor?

Geplaatst: 12 apr 2012, 11:52
door lenny-v
Ik zie nergens staan of je KVS wel op pijl staat... :mrgreen:

Geplaatst: 12 apr 2012, 11:55
door Jeffmx-3
Aftertouch schreef:met 'ff een aftermarket' doel ik op zo een 52 mm meter, zijn te krijgen voor 2 tientjes meen ik. Meten wel zeer accuraat.


Haha ik weet het ik snap m ;), zijn inderdaad niet duur, en werkt ook prima, en KVS niet op pijl zou ook nog kunnen.

Geplaatst: 12 apr 2012, 12:59
door WhiteFinish
Indeed, heb je uberhaupt wel kvs in je systeem ?

Daarna, ga eens wat meten.
Als je motor koud is moet de meter niet uitslaan naar rood.