MX-3 1993 194***

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

MX-3 1993 194***

Bericht door SkippyMX3 »

Beste Leden,

Ik zal me bij deze eerst voorstellen:
Ik ben Ronny, 18 jaar oud. En ik ben monteur in opleiding(binnenkort hopelijk 2e monteur diploma halen)
ik kan via mijn werk een ingerolen en verschrikkelijk slechte MX-3 1,8i V6 kopen.
Hij heeft APK tot 12 november 2011(Joost mag weten hoe hij hier aan komt)
Het mooie is wel(buiten het wagentje zelf om)
Geen roest op de carroserie!!

Het volgende mankeert er aan:
-Stabilisatorkogels Speling
-Stuurkogels Speling
-Fuseekogels Speling
-Schokdempers (wss meerdere lek)
-Remsysteem moet nagekeken worden(schijven zien vies roestig dus er zitten wss klauwen of blokken vast)
-Ook lekt ie koelvloeistof en zweet ie n beetje olie

-Remslangen moet ik nog controleren. Ik heb er onderdoor gelopen maar kon de wielen er niet af halen want het wielslot was er nog niet bij geleverd.

Nou kan ik deze voor €200 kopen. Opzich een koopje. En omdat er geen roest te vinden is lijkt het me best leuk om hem op te knappen zodat ie over n paar maanden WEL door de keuring MAG.

Nou is mijn vraag een beetje:
Hoe verantwoord is het om 2e hands kogels te gebruiken? Voor fusee stuurkogels en dat soort dingen? Of is jullie advies om ze gewoon nieuw te kopen?

Ik ben benieuwd wat jullie mening is.

P.S. Foto's komen zodra de deal rond is en de auto van mij is
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
jeff88
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2010, 19:30
Locatie: nunspeet

Bericht door jeff88 »

allereerst welkom bij de club :)

als dit alle punten zijn die er mankeren valt dat verschrikkelijk slecht nog wel mee naar mijn idee ;).
maar ik zou gezien het om veiligheid gaat, dit soort dingen gewoon nieuw halen. Zeker als je van plan bent de auto een poosje te blijven rijden zou ik er niet op bezuinigen.

En met je remmen kan wel dat je klauwen vast zitten ja, daar hebben ze wel meer last van. Gewoon een revisiesetje voor halen en ze kunnen er weer mee door meestal :) ( 70 of 80 euro bij de dealer meen ik voor 2 klauwen).

En als je deze punten allemaal zelf kan is het natuurlijk mooi en is 200 misschien niet zo veel.

Heb je foto's van de auto of heb je hem nog niet?

mvg
jeff
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Bericht door SkippyMX3 »

Tot nog toe is dit het jah. Interieur is een puinhoop dus moet ik opruimen. Er moet een nieuwe bestuurdersstoel in wss(bekleding kapot)

Ik had vandaag school. Heb op mn werk bevestigd dat ik de auto hebben wil. Foto's komen z.s.m.

De remmen kan ik ook nog niet controleren want heb er geen slotbout bij gekregen dus de wielen kunnen er niet af :(.

Maar ik heb in elk geval weer hobbywerk :P
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
jeff88
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2010, 19:30
Locatie: nunspeet

Bericht door jeff88 »

ja kun je mooi oefenen voor je opleiding toch ;). Ja die stoelen gaan met de leeftijd kapot he. maar met interieur is goed schoonmaken en cockpit spray al een hele verbetering. In het verkoop gedeelte bied iemand nog stoelen aan trouwens. Staat nog geen slotje bij dus weet niet of die ze nog heeft.
Gebruikersavatar
lenny-v
Moderator
Moderator
Berichten: 838
Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Dordrecht

Bericht door lenny-v »

Welkom bij de club! Ik ben ook monteur, pas geslaagd voor Eerste monteurs examen en had zelf ook dit soort kwaaltjes aan mijn mx-3 ;) ik zou de onderdelen gewoon bij een onderdelenboer halen, Brezan o.i.d alleen de stabilisator stangetjes zou ik mazda origineel kopen, uni is troep ...heb de praktijk ervaring :P. Die remmen zitten ALTIJD vast dus dat is neit zo gek. Als je wat tips wil moet je me maar ff PB dan leg ik je wel een en ander uit als je wilt ;) en een tipje: Doe meteen een grote beurt..vloeistoffen en filters gewoon alles nieuw, scheelt een hoop vaak ;)

En 200 euries is een koopje als ie roestvrij is en goed in de lak zit :mrgreen:

Succes ermee :bier:
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Bericht door SkippyMX3 »

Nou netjes in de lak niet helemaal. Maar eerst onderhoud maar bijspijkeren dan gaan we later wel kijken of ik m van buiten nog wat netter maak. Ik weet namelijk niet wat ik er verder mee wil.

Foto's heb ik gisteravond gemaakt. Die zet ik wss morgenavond ff op mn profiel.
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Bericht door SkippyMX3 »

Hier dan wat foto's van mijn MX-3
Ik weet alleen niet hoe ik zo'n profiel kan maken als iedereen die onder t kopje 'Members' staat.

Afbeelding
Op mn werk

Afbeelding
Is dit nou het nieuwe type interieur of het oude?
Je hebt er ook 1 met allemal ronde klokjes zag ik hier op t forum

Afbeelding
Interieur is nog n troep. Moet ik nog schoonmaken. Ook zie je hier al n klein beetje dat de bestuurdersstoel een scheur heeft
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Be_Easy
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 03 feb 2010, 11:44
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Be_Easy »

dit is het oude type dash vanaf 94 is het met die ronde klokjes idd.
Mazda Mx-3 2.5L KLDE '92

Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you
jeff88
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2010, 19:30
Locatie: nunspeet

Bericht door jeff88 »

een beetje poetsen en de lak ziet er wel weer aardig uit denk ik hoor ( gezien de foto's). En van binnen is het idd net een varkensstal hehe :P ja en die stoelen gaan bij mij ook kapot, doe je niks aan. Ik vraag me af trouwens of er stoelhoezen voor te krijgen zijn.
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Bericht door SkippyMX3 »

Binnenkant komt wel goed, daar zit ik niet over in :P. Buitenkant zal wel een stuk mooier worden als ie gepoetst is jah. Maar zal natuurlijk nooit helemaal netjes worden met die lakschades erop. Maar t is ook maar een eerste autootje.
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
Plaats reactie