MX-3 1993 194***

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

MX-3 1993 194***

Bericht door SkippyMX3 »

Beste Leden,

Ik zal me bij deze eerst voorstellen:
Ik ben Ronny, 18 jaar oud. En ik ben monteur in opleiding(binnenkort hopelijk 2e monteur diploma halen)
ik kan via mijn werk een ingerolen en verschrikkelijk slechte MX-3 1,8i V6 kopen.
Hij heeft APK tot 12 november 2011(Joost mag weten hoe hij hier aan komt)
Het mooie is wel(buiten het wagentje zelf om)
Geen roest op de carroserie!!

Het volgende mankeert er aan:
-Stabilisatorkogels Speling
-Stuurkogels Speling
-Fuseekogels Speling
-Schokdempers (wss meerdere lek)
-Remsysteem moet nagekeken worden(schijven zien vies roestig dus er zitten wss klauwen of blokken vast)
-Ook lekt ie koelvloeistof en zweet ie n beetje olie

-Remslangen moet ik nog controleren. Ik heb er onderdoor gelopen maar kon de wielen er niet af halen want het wielslot was er nog niet bij geleverd.

Nou kan ik deze voor €200 kopen. Opzich een koopje. En omdat er geen roest te vinden is lijkt het me best leuk om hem op te knappen zodat ie over n paar maanden WEL door de keuring MAG.

Nou is mijn vraag een beetje:
Hoe verantwoord is het om 2e hands kogels te gebruiken? Voor fusee stuurkogels en dat soort dingen? Of is jullie advies om ze gewoon nieuw te kopen?

Ik ben benieuwd wat jullie mening is.

P.S. Foto's komen zodra de deal rond is en de auto van mij is
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
jeff88
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2010, 19:30
Locatie: nunspeet

Bericht door jeff88 »

allereerst welkom bij de club :)

als dit alle punten zijn die er mankeren valt dat verschrikkelijk slecht nog wel mee naar mijn idee ;).