vraag omtrent katalysator

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
jeff88
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2010, 19:30
Locatie: nunspeet

vraag omtrent katalysator

Bericht door jeff88 »

het zal vast vaker gevraagd of aan de orde gekomen zijn maar ik kan het zo gauw niet vinden en echt duidelijk is het me ook niet.
kwam er net achter dat het binnenwerk van mn kat los ligt en de vraag is nu wat ik beste kan doen? nieuwe kat, kat leeghalen of een katvervanger? hij is er wel mee door de keuring gekomen vorige maand en toen hoorde ik het gerammel ook al. ik heb motorisch niks aan de auto gedaan , op een CAI na. dus ik vroeg me af of een kvv nou wel of geen vermogen kost etc.
Gebruikersavatar
Dennis_MX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 413
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
Locatie: Enschede

Bericht door Dennis_MX3 »

Een kvv win je meestal vermogen mee al is het niet veel.
Ook gaat het geluidsniveau van de uitlaat omhoog omdat je originele kat ook een dempende werking heeft.

Het enige probleem wat je zou kunnen krijgen is dat je niet door de 4-gastest heen komt bij de volgende APK.
jeff88
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2010, 19:30
Locatie: nunspeet

Bericht door jeff88 »

oke omdat ik ook wel verhalen lees dat de trekkracht minder werd bij sommigen. en als de boel los ligt filtert die nog wel gewoon goed dan? omdat die nu wel goed door de test kwam. en als ik een kvv haal is er dan nog bepaald type ofzo? en waar kan je dat beste halen kwa prijs//kwaliteit?
Gebruikersavatar
Dennis_MX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 413
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
Locatie: Enschede

Bericht door Dennis_MX3 »

jeff88 schreef:oke omdat ik ook wel verhalen lees dat de trekkracht minder werd bij sommigen. en als de boel los ligt filtert die nog wel gewoon goed dan? omdat die nu wel goed door de test kwam. en als ik een kvv haal is er dan nog bepaald type ofzo? en waar kan je dat beste halen kwa prijs//kwaliteit?


Of jouw kat nog voldoende werkt weet ik niet.
Sommige auto's komen door de keuring zonder kat en anderen weer niet ligt net aan de auto!

Mocht je een kat willen kijk dan even bij fordprobestore.
Goede prijs/kwaliteit verhouding en goede service.
jeff88
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2010, 19:30
Locatie: nunspeet

Bericht door jeff88 »

oke is goed.. hm had beter 2 weken geleden erachter kunnen komen haha, er is nog een doos onderweg vanaf de overkant van het water :P, maar fordprobe store heeft toch alleen kat's? en geen kvv?
Gebruikersavatar
Be_Easy
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 03 feb 2010, 11:44
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Be_Easy »

als je interrese hebt in de kat van probestore heb ik die nog 1 liggen.
gekocht en in de 2,5 week levertijd heeft me blok het begeven.
ik hoor het wel.
gr
Mazda Mx-3 2.5L KLDE '92

Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you
Gebruikersavatar
Dennis_MX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 413
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
Locatie: Enschede

Bericht door Dennis_MX3 »

Voor een kvv zou je bij Jeroentje.nl kunnen kijken als het goed is krijg je daar ook 10% korting. Maar kvv zijn ook redelijk prijzig voor een stukje buis met flensen eraan!
jeff88
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2010, 19:30
Locatie: nunspeet

Bericht door jeff88 »

ook 10% zonder clubpas? ja idd het is maar een stukje
Gebruikersavatar
Dennis_MX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 413
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:53
Locatie: Enschede

Bericht door Dennis_MX3 »

Stuur hem ff een mail dan kan hij wel zeggen of je die 10% korting krijgt of niet.
Plaats reactie