Motor start niet

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
yellow
Moderator
Moderator
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 jun 2005, 21:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Motor start niet

Bericht door yellow »

Beste leden,

Ik zit met het volgende:

Vorige week tijdens het rijden hield mijn auto er opeens mee op. In de eerste instantie ging ze beroerd lopen (ongelijk leek het wel) waarna ze kort daarna ermee ophield.

Op de parkeer plaats gestrand: Starten wilde nog wel maar bleef ongelijk lopen. In de eerste instantie dacht ik dat het de ontsteking was. Dit hoor je namelijk wel vaker. Na het vervangen van de ontsteking had ik nog steeds het zelfde resultaat.

Toen ik verder ging zoeken bleek dat de stekker van de krukas sensor was los geschoten!

Eureka! dat moest het zijn! stekker erin en starten... Helaas geen resultaat! De auto wil niet starten...

Het lijkt erop alsof de auto geen brandstof krijgt! Ik heb de zekering van de "Feul Injection" (onder de motorkap) nagekeken (is zo een 10a vierkant zekering) en deze bleek goed te zijn.

Wat ik nog wil proberen is het slangetje voor de brandstof druk regelaar los te halen en proberen te starten om te kijken of er überhaupt brandstof tot daar komt.

Heeft er iemand nog een ander idee wat het kan zijn of wat ik kan controleren?

FYI: Ik heb een KL-ZE.

Alle tips zijn welkom! :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Dat is klote om te horen Pieter !

Ik zou even een aantal dingen checken.
- Heb je vonk? Draai een bougie eruit, houdt deze op een aardepunt terwijl een bougiekabel is aangesloten en probeer te starten.
- Bougiekabels nameten. max 16k ohm p/meter
- Aangezien de krukassensor kapot was, staat je timing nog wel goed?
- Brandstof, krijg je nog wel brandstof ? Indien nee, kan je ook het relais bij de ecu nakijken (zwarte blokje).
- Misschien even uitlezen op andere fouten.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Pointy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 325
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:54

Bericht door Pointy »

Even proberen om te kijken of je in de diagnostische modus wel kan starten?
Plaats reactie