aandrijfas varst geroest

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
joost033v6
New member
New member
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jan 2011, 10:19

aandrijfas varst geroest

Bericht door joost033v6 »

hallo,mijn ashoes moet verniewt worden voor apk,nu blijkt mijn aandrijfas varstgeroest te zijn(wiel kant)weet iemand hoe ik dit kan oplossen??heb geen zin om mijn racemonster te verkopen.

weet iemand raad??

met vriendelijke groet joost
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

je bedoeld de homokineet zit vast in de naaf? de spievertanding van de as en de naaf zitten muurvast? das best een probleem ja. Er zijn ashoezen opde markt die je kunt monteren zonder de homokineet los te maken. informeer eens bij automateriaalzaken.
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Bericht door cristof19 »

denk dat hij bedoeld dat de homokineet in de fusee vastgeroest zit
erop kloppen al zeker niet want dan slaag je je lager mss stuk
je kan het altijd proberen maar moest het je niet lukken dan zou ik gewoon een 2ehands as en fusee kopen
fusee en een as vind je wel voor 50 euro per stukl ongeveer
i live my life for a mx-3
Gebruikersavatar
joost033v6
New member
New member
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jan 2011, 10:19

Bericht door joost033v6 »

ja dat bedoel ik.ik weet ook bijna zeker dat de as kapot is hoor hem tikken,dus zal denk ik een andere as moeten kopen met fusee en homokineet,of kan ik die over zetten (de fusee en homokineet)??
Gebruikersavatar
lenny-v
Moderator
Moderator
Berichten: 838
Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Dordrecht

Bericht door lenny-v »

Rustig aan is zo verholpen ;) ga naar je garage daar kunnen ze hem eruit persen met een speciaal gereedschap. Op elk tapeind waar je je wielmoeren op draait doe je een beugel en die draai je alle 4 vast met de wielmoeren. Dan een soort schijf met een getapt gat erin die je in die beugels vasthaakt en dan draai je een een soort van pijp er tegenaan en dan kom tie door de kracht los...van te voren ff goed inspuiten emt kruipolie/ wd40.

Sorry voor de knullige uitleg maar het klopt wel ;D

Dat getik, hoor je dat alleen in bochten? zo nee zet dan je auto in neutraal met voorwiel van de grond af en draai eraan, houd 1 hand op je schokdemper ( op de veerschotel, waar je veer op ligt) voel je dara trillingen dan is je wiellager kapot. hoor je dat niet beweeg dan je wiel horizontaal en verticaal ff met schokkende bewegingen hoor je dan getik dan moet je tegelijkertijd onder de auto kijken waar de speling/ tik vandaan komt ;)

Als je er niet uitkomt hoor ik het wel.
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Bericht door cristof19 »

joost033v6 schreef:ja dat bedoel ik.ik weet ook bijna zeker dat de as kapot is hoor hem tikken,dus zal denk ik een andere as moeten kopen met fusee en homokineet,of kan ik die over zetten (de fusee en homokineet)??


de fusee en as zijn appart verkrijgbaar bij de sloop :D
i live my life for a mx-3
Gebruikersavatar
joost033v6
New member
New member
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 jan 2011, 10:19

Bericht door joost033v6 »

ik hoor het alleen als ik een bocht naar rechts maak.de een zegt de as de ander zegt de homokineet.ik ga zaterdag met een vriend kijken of we de as loskrijgen.jullie horen snel van me of het is gelukt of niet.

bedankt voor de reactie,s.joost
Plaats reactie