tankje koelvloeistof telkens leeg

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
djman
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 173
Lid geworden op: 07 mar 2010, 11:33
Locatie: oudkarspel

tankje koelvloeistof telkens leeg

Bericht door djman »

de laatste tijd is mij tankje van de koelvoeistof altijd leeg na tijde je rijden vul wel elke keer maar hij gooit het er weer uit bij het tankje is het nat dan. na een stuk gereden te hebben :shock: nu heb ik de mazda gebeld die zeggen dat het rubbertje van het dopje bij je radiateur kan zijn maar dan zou je het kunnen zien lijkt mij. of het zou de thermostaat zijn. heeft iemand er ervaring mee of kan het nog wat anders zijn?
seat leon topsport 1.9 tdi curpra
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: tankje koelvloeistof telkens leeg

Bericht door SstennizZ »

djman schreef:de laatste tijd is mij tankje van de koelvoeistof altijd leeg na tijde je rijden vul wel elke keer maar hij gooit het er weer uit bij het tankje is het nat dan. na een stuk gereden te hebben :shock: nu heb ik de mazda gebeld die zeggen dat het rubbertje van het dopje bij je radiateur kan zijn maar dan zou je het kunnen zien lijkt mij. of het zou de thermostaat zijn. heeft iemand er ervaring mee of kan het nog wat anders zijn?


Heb jij nog de originele (kunststof) vullerhuis? Onder de vuldop?
Dan zal die wel gescheurd zijn. Kan je vervangen voor een Alu versie..
Afbeelding
Gebruikersavatar
djman
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 173
Lid geworden op: 07 mar 2010, 11:33
Locatie: oudkarspel

Bericht door djman »

uhm je bedoeld dat plastic geval aan je radiateur? ja die is nog orgineel nog niks aan gedaan.
seat leon topsport 1.9 tdi curpra
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

hij lekt niet? geen plassen onder de auto?
Gebruikersavatar
Pointy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 325
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:54

Re: tankje koelvloeistof telkens leeg

Bericht door Pointy »

djman schreef:de laatste tijd is mij tankje van de koelvoeistof altijd leeg na tijde je rijden vul wel elke keer maar hij gooit het er weer uit bij het tankje is het nat dan. na een stuk gereden te hebben :shock: nu heb ik de mazda gebeld die zeggen dat het rubbertje van het dopje bij je radiateur kan zijn maar dan zou je het kunnen zien lijkt mij. of het zou de thermostaat zijn. heeft iemand er ervaring mee of kan het nog wat anders zijn?


Heb je al onder je vuldop van je radiateur gekeken? Misschien dat je radiateur leuk is en dat hij de vloeistof vanuit het tankje de radiateur in trekt...
Gebruikersavatar
djman
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 173
Lid geworden op: 07 mar 2010, 11:33
Locatie: oudkarspel

Bericht door djman »

nee geen plassen ofzo. ga zo ff verder zoeken maar als hij als de radiateur in zuigt hoe kan het dan zijn dat het nat is bij het tankje precies waar hij alles er uit gooit? ;) maar zal het is kijken bij de radiateur.
seat leon topsport 1.9 tdi curpra
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

dan wordt de druk te hoog lijkt het wel. lijkt in dat geval wel op een koppakking.
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
djman
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 173
Lid geworden op: 07 mar 2010, 11:33
Locatie: oudkarspel

Bericht door djman »

ja dat hoorde ik net ook koppaking maar we hebben er druk op gezet en hij liep op paar punten de druk er af dit is nu allemaal verholpen. want net kwartier druk er op gehad en meter bleef mooi staan :mrgreen: dus hopen dat het nu goed is eerst maar is stuk rijden en kijken wat hij dan doet ander warschijnlijk toch koppaking wat me beetje raar lijkt bij een blok dat nog geen 3500 gelopen heeft :shock:
seat leon topsport 1.9 tdi curpra
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Re: tankje koelvloeistof telkens leeg

Bericht door martinenijenhuis »

djman schreef: nu heb ik de mazda gebeld die zeggen dat het rubbertje van het dopje bij je radiateur kan zijn


Dit klopt, ik heb dit ooit een bij een meeting ook gezien, we hebben toen het dopje met die van ons gewisseld, en het probleem was weg.

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
djman
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 173
Lid geworden op: 07 mar 2010, 11:33
Locatie: oudkarspel

Bericht door djman »

ja dat kan ook nog. maar de druk bleef er gewoon op staan dus dan i s dat al uit gesloten in mijn ogen. eerst maar kijk hoe het is als ik stuk ga rijden. anders dopje van me oude blok erop ;) moet ik toch eerst voor naar huis :P
seat leon topsport 1.9 tdi curpra
Plaats reactie