Pagina 1 van 4

noodloop

Geplaatst: 24 aug 2010, 20:17
door djman
ik mijn mx staat in noodloop code 17
en er staat code 24 dat zou temaken hebben met brandstof systeem.
maar bij de garage vertelde ze dat ik mijn lambda moet door meten alleen konden ze me niet de waardes vertellen wie weet deze wel? of is het er iets anders aan de had?

Geplaatst: 27 aug 2010, 17:08
door Pointy
Mijn lambda ging ook emmeren toen ik problemen had met de ontsteking van m'n MX..na de nieuwe ontstekingsmodule was het weg. Misschien is het raadzaam deze eens door te meten. Alle info staat op mx-3.com in de manuals :)

Geplaatst: 27 aug 2010, 19:24
door djman
Okeej ik net goed werkende ontsteken er op zitten misschien bougies kabels dan? Heb ook gister de temperatuur sensor vervangen vandaag ging het weer goed maar na ongeveer 80km begon het weer

Geplaatst: 29 aug 2010, 17:25
door Pointy
http://www.mazdamx-3.nl/extra/downloads/OBDI_CODES.pdf

Code 17 & 24 betekend dat er fouten zitten in je feedback system.
17 is voor links en 24 is voor rechts. Dus zijn niet zo onafhankelijk als je denkt.

Loop F2-89 van het workshop manual even door en kijk of je het kan oplossen.

Geplaatst: 30 aug 2010, 19:42
door djman
okee als van de week avondje tijd heb ga ik er naar kijken maar is er niet een nederlandse ? is makkelijker

Geplaatst: 05 sep 2010, 21:51
door djman
denk toch dat het in me onstekking zit. maar wat is raadzaam eerst bougies kabels vervangen en kijken wat hij doet? of de onstekking vervang/opknappen als dat mogen lijk is teminsten. of is een hei module beter idee?

Geplaatst: 06 sep 2010, 18:07
door WhiteFinish
In ieder geval je bougiekabels doormeten. MAX 16kohm / meter

Geplaatst: 06 sep 2010, 18:20
door Dennis_MX3
idd de bougiekabels doormeten, het zal jammer zijn als je nieuwen koopt en de oude kabels blijken gewoon goed te zijn.
Een hei module heeft geen zin meer als de onsteking al slecht begint te worden.

Geplaatst: 09 sep 2010, 15:45
door djman
okeej ik reed gister op de dijk enhuizen leystad en denk trap hem vlink op zijn staart maar hij houd gewoon veel in. vond het zondag al raar dat ik stefanv6 met moeite kon bij houden richting jaf. en als gas los laat bij stoplicht ofzo begint hij te bokken een stationar valt hij soms uit. dus denk dat het meer is als alleen de bougies kabels. of is de onstekking schoon maken ook te proberen? zal van weekend de bougies kabels ook maar door meten. iemand nog andere idee?

Geplaatst: 09 sep 2010, 15:55
door Hannes81
Het klinkt erg hetzelfde als wat ik heb gehad... Een scheur in de slang van de lmm naar de gasklep, hierdoor trekt ie valse lucht die niet door de lmm geregistreerd wordt en dat resulteert in slechte verbranding.