Deurrubbers

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Lzs
New member
New member
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 jul 2010, 22:34
Locatie: Gelderland

Deurrubbers

Bericht door Lzs »

De deurrubbers van mijn mx-3 zijn niet meer de beste. (vooral de bestuurderskant) Ik heb hier en daar op dit forum gelezen dat dit een bekende mx-3 kwaal is. Zijn er manieren om de deurrubbers weer goed te krijgen? (meende dat ik wat las over fohnen??? :? of kan dit beter met lijm gedaan worden, zoja wat voor soort lijm moet ik gebruiken) Het mooiste zou zijn als ik ergens goedkoop nieuwe rubbers kan halen, maar het blijk dat deze rubbers belachelijk duur zijn. :evil:

mvg,
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Als je het gedeelte bedoeld vanaf je spiegel naar boven lopend is het inderdaad een bekend iets.

Dit betekent dat de rubber simpelweg verschoven is (door het raam open/dicht te doen).

Je kan deze makkelijk op zijn plaats schuiven als je hem los hebt getrokken.


Als het dat niet is moet je miss even een foto'tje te maken.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

WhiteFinish schreef:Als je het gedeelte bedoeld vanaf je spiegel naar boven lopend is het inderdaad een bekend iets.

Dit betekent dat de rubber simpelweg verschoven is (door het raam open/dicht te doen).

Je kan deze makkelijk op zijn plaats schuiven als je hem los hebt getrokken.


Als het dat niet is moet je miss even een foto'tje te maken.


Hoe kan je dat rubber weer op zn plek krijgen ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

ehm

Hiwo schreef:
WhiteFinish schreef:
Je kan deze makkelijk op zijn plaats schuiven als je hem los hebt getrokken.




Hoe kan je dat rubber weer op zn plek krijgen ?
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

lol daar had ik overheen gelezen , gewoon even loshalen en terug schuiven dus :mrgreen: maar moet je dan dat plaat je bij de zij-spiegels eraf halen ? of wat ide beste manier ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Nee, de spiegelplaat hoeft er niet vanaf.

De rubbers hebben aardig wat overlengte dus je moet even ervaren hoeveel je moet lostrekken.

In de rubber zelf zit een hoekje wat thuishoort bij het hoekje van de bovenkant van je spiegelplaat. Als je dit als referentie gebruikt kan je de rest er redelijk makkelijk weer inkrijgen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Lzs
New member
New member
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 jul 2010, 22:34
Locatie: Gelderland

Bericht door Lzs »

Dus het is gewoon lostrekken en er weer in peuteren? Ik heb vandaag een foto ervan gemaakt maar weet nog niet hoe je de foto's op de forum moet plaatsen. Zal dat even gaan uitzoeken. Morgen krijgen jullie een foto ervan. (Die van mij lijkt meer dan verschoven te zijn, het is meer van dat hij helemaal omgevouwen is)
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ja, er zit een klein profiel in waar je de deurrubber in terug moet drukken.

Foto's kan je uploaden via photobucket, mijnalbum of picassa
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Lzs
New member
New member
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 jul 2010, 22:34
Locatie: Gelderland

Bericht door Lzs »

Heb de foto's op picassa geupload, maar krijg ze niet goed op de forum. Daarom maar hier even zo'n omslachtige manier.

http://picasaweb.google.com/lh/photo/2kDARIbk6xcQgCg_EAEc6Q?feat=directlink

Normaal moet je eerst [img]link%20+%20extensie.%20JPG[/img] bij maar is die link niet met de extensie.jpg, weet iemand wat ik hier fout doe?

Dat van dat rubber is wel een lelijke kwaal voor de mx-3, de auto is zo mooi en dan toch even dit rubbertje dat in de weg zit. :evil:
Gebruikersavatar
Be_Easy
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 03 feb 2010, 11:44
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Be_Easy »

het hoekje vanaf waar de rubber echt loshangt hoort op de hoek van de spiegelkap te zitten.
raam open dan aan de anderekant rubber omhoog trekken :evil: en langs de raamlijst terug naar die hoek begeleiden :bier:
Dat zou het moeten zijn als het goed is.

oorzaak is doordat het raam steeds naar benede gaat de rubber beetje bij beetje mee word getrokken.

suc6
Mazda Mx-3 2.5L KLDE '92

Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you
Plaats reactie