Pagina 1 van 4

KLZE swap in 4-cilinder, how to?

Geplaatst: 19 jun 2010, 18:18
door epicrates
Hallo,

Ik heb al een aantal keer gehoord dat het overzetten van een klze in een 4 cilinder niet aan te raden is. Waarom niet?
Ik heb dan nodig: ?
- klze
- versnellingsbak v6
- ecu v6
- kabelboom v6
- uitlaat v6
- ?
- ?
- ?

Het makkelijkste zou dan toch zijn om een complete klze set van iemand over te nemen? Dan heb ik alles compleet.

Geplaatst: 19 jun 2010, 20:45
door Dennis_MX3
- een nieuw idee, het wordt niet voor niks afgeraden!

Geplaatst: 19 jun 2010, 21:58
door WhiteFinish
In principe heb je een donor V6 auto nodig, dan is het best te doen.

Alleen waarom zou je geen 1.8 turbo oid kopen?? Veel leuker

Geplaatst: 20 jun 2010, 17:35
door epicrates
Dennis_MX3 schreef:- een nieuw idee, het wordt niet voor niks afgeraden!


Het wordt niet afgeraden maar niet aangeraden. Dat is iets anders he :lol:

Idd met een v6 donor zou je toch een heel eind moeten komen lijkt mij?
Ik heb er gisteren nog verder onderzoek naar gedaan en het grootste probleem schijnen de motor steunen te zijn.
Van een v6 zijn ze anders dan van een 4 cilinder. Ik heb gelezen dat je ze over zou moeten lassen. Maar die steunen zitten toch op een subframe, dan kun je dat gehele subframe toch over schroeven?

En ook al moeten die steunen van de v6 erin gelast worden is dit dan zo'n groot probleem? Of je nu een paar steunen last of je last je complete uitlaat, beide veel werk lijkt me.

Geplaatst: 20 jun 2010, 17:49
door DJ_MIKE
de motor steunen om lassen zijn ook niet zo heel veel werk.
avond je werk.

en maat van mijn heeft een 323 4clilinder om gebouwt naar de v6 k8.
wij hadden het meeste problemen met de electronika.

Geplaatst: 20 jun 2010, 18:14
door epicrates
DJ_MIKE schreef:de motor steunen om lassen zijn ook niet zo heel veel werk.
avond je werk.

en maat van mijn heeft een 323 4clilinder om gebouwt naar de v6 k8.
wij hadden het meeste problemen met de electronika.


Oké, nu lees ik net op mx3.com dat het frame met de motor steunen van de GS kan worden over gezet in de RS. Dus dat zou betekenen dat lassen niet nodig is. Iemand die me hier meer over kan vertellen?

Mss een stomme vraag hoor maar wat is precies het verschil tussen de steunen? Oftewel wat zou er omgelast moeten worden?

Nog een vraag die me net te binnen schiet. Een klze is zwaarder dan een standaard GS of RS. Beïnvloed dit het weggedrag veel?

Geplaatst: 21 jun 2010, 21:05
door martinenijenhuis
Het word zeker niet afgeraden!

Maar het is gewoon heel veel werk!
Voor al dat werk en geld kun je eigenlijk beter of een v6 kopen, of er een 4 cil turbo inleggen 8)

Maar het kan gewoon, en het is al vaker gedaan. ;)

Groetjes M&M

Geplaatst: 21 jun 2010, 21:48
door DJ_MIKE
de voorste en achterst motorsteun zitten niet op de zelfde plek

da achterste zit iets vedder naar achteren van en v6 en de voorste iets meer naar voren

Geplaatst: 22 jun 2010, 08:41
door MX3V6_DH
EDIT - topictitel aangepast ter verduidelijking

Geplaatst: 22 jun 2010, 16:35
door D-PAC
geeft het ook geen problemen bij de apk? Ik dacht dat het aantal cilinders
niet mocht veranderen?

Als je op papier 4 cilinders hebt en in werkelijkheid 6 is dat toch afkeur?