Mx3 Rookt

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Pumpuy
New member
New member
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mar 2010, 21:58

Mx3 Rookt

Bericht door Pumpuy »

Hallo bij mijn Mx3 komt er blauwe rook bij een koude start als hij warm is dan zie je niks meer nu is mijn vraag kan zou ik er een bepaalde toevoeging bij kunnen doen zoals slick 50 of weten jullie iets anders
Mvg
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

blauwe rook duid op olie verbranding. Dus dan zou die een lekje hebben.

daar kan je geen toevoeging voor gebruiken, of in ieder geval dat is geen permanente oplossing.
MentaleJelleMx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 sep 2009, 17:54

Bericht door MentaleJelleMx-3 »

meestal heb je een inwendige lekkage in de motor.
Het kan vanalles zijn, meestal zijn het de klepsteeldichtingen, wat je zou kunnen proberen is Oil Stop Leak van Wynn's/ Olie Lekstop van Womi, dit zorgt ervoor dat alle rubbers, keerringen en o-ringen weer lekker soepel worden en dus weer afdichten.
Dit is de makkelijkste/goedkoopste manier om te kijken of ophoudt met blauwe rook.

Mocht het toch geen baat hebben dan word het een leuke klus :D
Dan kom je het een en andere te vervangen.

In ieder geval succes:D
Me a like Mx-3
Pumpuy
New member
New member
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mar 2010, 21:58

Moter rookt

Bericht door Pumpuy »

Ik ben er achter gekomen dat de kleppendeksel pakking lekt maar zou het daar aan liggen ik word er eigenlijk en beetje moe van en wil hem eigenlijk weg doen terwijl hij eigenlijk best goed rijdt.

Iemand suggesties bvd.
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Kort gezegd kan je 2 dingen doen, ander blok erin lepelen, of weer verkopen. Als er te veel mankementen zijn aan je blok, is het niet "waard" om deze te repareren.

Wat je eerst kunt doen, is je olieverbruik in de gaten houden. Mocht het meevallen, dan kun je nog wel de moeite nemen om een nieuwe kleppendekselpakking te monteren. Maar die pakking heeft niets te maken met de uitlaatgassen.
Pumpuy
New member
New member
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mar 2010, 21:58

Bericht door Pumpuy »

ja dat had ik ook al in gedachten ik dacht dat ie mischien een soort van onderdruk heeft zou dit kunnen door een lekke kleppen deksel pakking.

Hij doet het alleen als ie koud is als hij warm is dan zie je geen rook.
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Als je echt zeker van je zaak wilt zijn, dan moet je je olie bijvullen tot max(op de peilstok) en dan gaan rijden. Als je tank leeg is, dus na 400km, ff weer je oliepeil meten. Tussen min en max op de pijl is 1 liter olie.
Pumpuy
New member
New member
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mar 2010, 21:58

Moter rookt

Bericht door Pumpuy »

Nou gisteren heeft ie helaas de geest gegeven Monteur heeft alles gechekt en hoogstwaarschijnlijk is de Koppakking defeckt hij slaat steeds de Bougies vet en loopt niet mooi meer rond.

Daarentegen heeft ie voldoende compressie maar de blauwe rook was niet meer normaal :?
Pumpuy
New member
New member
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mar 2010, 21:58

Moter rookt

Bericht door Pumpuy »

Weet iemand of men de waterpomp ook moet vervangen bij een koppakking vervanging.
Ps wat kost een koppakking maken ongeveer?
Gebruikersavatar
Jorn
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 295
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:31
Locatie: Echt

Bericht door Jorn »

koppakking sets kun je kopen bij ford probe store. Je hoeft de waterpomp niet te vervangen als je de koppakking vervangt, maar veel mensen doen het toch omdat je er toch bij moet zijn.
MX-6 2.0 '95
Plaats reactie