Tikkende homokineet is LEVENSGEVAARLIJK

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
fenix-4evr
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 52
Lid geworden op: 31 okt 2008, 11:52
Locatie: Lier België

Tikkende homokineet is LEVENSGEVAARLIJK

Bericht door fenix-4evr »

Aan al die personen die beweren dat een tikkende homokineet alleen maar op de zenuwen werkt.

Ik had dat probleem ook tot deze morgen. Mijn vrouw vertrekt naar haar werk en plots blokkeert haar stuur. Zij de plantsoenen in.
Achteraf ben ik gaan kijken. De as heeft totaal geen grip meer op de homokineet.
Dat tikkend geluid is het blokkeren van die tanden, waardoor die helemaal afslijten of afbreken.
Mijn vrouw heeft dus geluk gehad dat het een plantsoen was en geen geparkeerd voertuig. Levensgevaarlijk als ge het mij vraagt.

Dus aan iedereen die beweert dat het enkel hinderlijk is, denk dan eerst eens na vanwaar dat geluid komt.
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

dat tikkende geluid is ook meer een defect, dan moet je hem gaan vervangen :bier:, ik weet niet hoe lang je die tik al had.....

ik heb iig geval van een homokineet nog nooit gehoord dat het geen kwaad kan en alleen maar irritant is.....
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

gelukkig is het goed afgelopen, maar als er iets tikt aan je auto ga je er toch niet onnodig mee de weg op, ja naar de garage misschien...
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
zilverbird
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
Locatie: limburg

Bericht door zilverbird »

hallo
ja gelukkig is er niks ergs gebeurt

maar tikte de homoneet dan als je gewoon recht door reed dan

mij is verteld door een monteur van mazda zelf en dat klinkt ook aannemelijk dat als je recht door gaat en dat hij dan tikt in de homoneet dan moet deze dus zeer snel vervangen worden omdat dan de slijtage zeer groot is.

maar als deze alleen maar tikt bij een bocht dat het niet erg is alleen in de gaten houden dat het nier erger wordt..

gr zilverbird
Gebruikersavatar
Hiwo
Pilot
Pilot
Berichten: 662
Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen

Bericht door Hiwo »

klopt, bij mij heeft de dealer dat ook verteld...
Afbeelding
Robin
New member
New member
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 okt 2009, 09:01
Locatie: Z-W Brabant

Bericht door Robin »

Same here :)

Dealer Hoebeke - Rilland, die weten wel waar ze over praten ;)
Robin.
Gebruikersavatar
fenix-4evr
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 52
Lid geworden op: 31 okt 2008, 11:52
Locatie: Lier België

Bericht door fenix-4evr »

Dat heb ik hier dus ook gelezen.
Hij tikte alleen als ik mijn stuur echt helemaal doordraaide, dus niet als ik rechtdoorreed. Het tikken was zelfs niet zo heel hard.
1 week heeft het geduurd.

Ik had mss slimmer moeten zijn, maar de personen die hier zoiets beweren moeten ook een beetje nadenken. een irritant geluid bestaat niet, dan is er iets kapot.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

idd, daar heb je gewoon gelijk in.
Dat soort geluidjes horen niet en het is nooit goed.
Gewoon fixen en geen domme risico's nemen.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Plaats reactie