Vale lak en hardnekkig aanslag

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pointy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 325
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:54

Vale lak en hardnekkig aanslag

Bericht door Pointy »

Topic 2 kwam hier toch ook uit, excuus voor het dubbele topic :mrgreen:
Zoals al eerder aangegeven heeft mijn auto een jaar lang stilgestaan bij de vorige eigenaar voor de deur. Gevolg: Hele auto onder de vreemde grijze zooi. Allemaal plekjes. Auto heeft al een flinke wasbeurt gehad, met autoshampoo.

Na flink poetsen wordt de aanslag iets minder, maar..de lak komt keihard mee..gevolg..overal witte putjes (echt veel, hopelijk kan ik hier met de smudge stick en kleurwas af..). Heeft er iemand een tip om de rest van de aanslag succesvoller te verwijderen? De kant van de auto die aan de voortuin stond (passagierskant) is minder aangeslagen.

Commandant durf ik er op het moment ook niet op te smeren, uit angst dat de rest van de lak er ook af komt :evil:
Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Bericht door DJ_MIKE »

als ik jouw was had ik hem naar en poetser gebracht.
en hem laten polijsten.
kost je meschien 150 euro maar wel weer mooi rood
Gebruikersavatar
Jorn
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 295
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:31
Locatie: Echt

Re: Vale lak en hardnekkig aanslag

Bericht door Jorn »

Pointy schreef:Topic 2 kwam hier toch ook uit, excuus voor het dubbele topic :mrgreen:
Zoals al eerder aangegeven heeft mijn auto een jaar lang stilgestaan bij de vorige eigenaar voor de deur. Gevolg: Hele auto onder de vreemde grijze zooi. Allemaal plekjes. Auto heeft al een flinke wasbeurt gehad, met autoshampoo.

Na flink poetsen wordt de aanslag iets minder, maar..de lak komt keihard mee..gevolg..overal witte putjes (echt veel, hopelijk kan ik hier met de smudge stick en kleurwas af..). Heeft er iemand een tip om de rest van de aanslag succesvoller te verwijderen? De kant van de auto die aan de voortuin stond (passagierskant) is minder aangeslagen.

Commandant durf ik er op het moment ook niet op te smeren, uit angst dat de rest van de lak er ook af komt :evil:


ik heb geinvesteerd in een haakse polijstmachine, denk dat ik dat in jou geval ook zou doen.
MX-6 2.0 '95
Gebruikersavatar
Pointy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 325
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:54

Bericht door Pointy »

heb een bus commandant gehaald en ben flink gaan poetsen (met de hand), anderhalf uur..en nu heb ik de bestuurdersdeur, LV en LR paneel klaar..maar..ROOOOOD :)

Had t eigenlijk niet meer verwacht..
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

Pointy schreef:heb een bus commandant gehaald en ben flink gaan poetsen (met de hand), anderhalf uur..en nu heb ik de bestuurdersdeur, LV en LR paneel klaar..maar..ROOOOOD :)

Had t eigenlijk niet meer verwacht..


commandant 4 (groen)? die doet het goed idd, heb ik toen ook gebruikt bij het vervangen van mijn zijknippers. (originele zijn groter zit dan dikke aanslag achter)

maar niet te hard poetsen, zelfs met de hand kan je vrij snel door de laklaag gaan :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pointy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 325
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:54

Bericht door Pointy »

JForce schreef:
Pointy schreef:heb een bus commandant gehaald en ben flink gaan poetsen (met de hand), anderhalf uur..en nu heb ik de bestuurdersdeur, LV en LR paneel klaar..maar..ROOOOOD :)

Had t eigenlijk niet meer verwacht..


commandant 4 (groen)? die doet het goed idd, heb ik toen ook gebruikt bij het vervangen van mijn zijknippers. (originele zijn groter zit dan dikke aanslag achter)

maar niet te hard poetsen, zelfs met de hand kan je vrij snel door de laklaag gaan :mrgreen:


Ik ben voorzichtig.. :P

Wel jammer dat ik nu met allemaal witte puntjes op mijn motorkap zit.. :( Als het echt te erg is laat ik m maar overspuiten denk ik..het moet natuurlijk wel "af" zijn.

Sowieso moet de achterbumper opnieuw gespoten, deze is later al een keer gespoten zie ik, maar..de blanke lak is los gaan laten en ook de rode lak komt er vanaf...

Ik post later wel een foto als hij !shinay! is :)
Plaats reactie