ik wil een klze..........

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
V6peter
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1551
Lid geworden op: 13 nov 2005, 18:07
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Bericht door V6peter »

Je moet gewoon zoeken voor een MX-6 of een Probe... ;)
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

je moet ook ff zoeken naar ford probe of mx6...

zijn ook niet bedoeld voor mx3, collectorstuk na het spruitstuk wat dan doorloopt naar je katalysator is ook langer, daarom moet er een stukje gelast worden bij de middendemper zodat deze buis iets korter wordt...

http://search.ebay.nl/search/search.dll ... p=1&fsoo=1

edit; ow zie nu pas de post van peter :mrgreen:
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Zal even gaan zoeken dan :)
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

-KLZE blok Curved Neck.
-Ecu.
-Ceramische koppeling.
-distr.riem.
-Filter/vloeistoffen.
-Motor steunen opvullen.
-Sportspruitstuk.
-Waterpomp.

Maar met dit lijstje zal ik er toch wel komen neem ik aan?
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

DEEL 1

voorbereiding en materialen verzamelen.

materialen benodigd:


onderdelen die vervangen kunnen worden:

* thermostaat
* looprollen (2x)
* spanrollen (1x)
* bougiekabels (6x)
* nieuwe motorsteunen ( polyurethaan of nylatron) kijk voor meer info op www.corksport.com
* mx6 versnellingsbak ( langere eindoverbrenging betekend minder toeren op constante snelheden en een iets hogere topsnelheid)
* kleppendekselpakkingen (2x)

onderdelen vanaf de k8 halen:

* ontsteking
* luchtfilterhuis en slang
* luchtmassameter
* versnellingsbak
* startmotor
* dynamo
* motorsteunen



onderdelen die vervangen MOETEN worden

* waterpomp
* distributieriem
* multiriemen ( dynamo, waterpomp)
* nieuwe uitlaatpakkingen
* oliefilter
* benzinefilter
* bougies
* koppeling ( mx6 minimaal of sportkoppeling
* ECU voor de 2.5L ( zie de lijst met toepassingen)


Vloeistoffen:

* motorolie om de motor schoon te spoelen ( 10W40)
* engine-flush ( dit gooi je bij de goedkope motorolie om de motor goed van binnen schoon te maken)
* motorolie ( 5W30)
* versnellingsbakolie (SAE 75W-90)
* remvloeistof (dot 3)
* koelvloeistof


ik ben tijd geleden samen met bram begonnen een ZE swapguide te maken, is nog niet echt van de grond, maar dit is oa een stukje eruit..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

Toevoeging:

Remvloeistof kan ook dot 4 gebruikt worden, is iets beter.

motorsteunen van nylatron of polyutheraan zat ik eerst aan te denken maar ik denk dat je motor te weinig bewegingsruimte krijgt met als gevolg dat er wat gaat scheuren. Dus kit oid is een betere oplossing

En voor de bijdehand zijnde mensen: Ja ook antivries mag in t koelsysteem mits t niet gecombineerd word met koelvloeistof. is zelfs voorgeschreven dat er antivries in moet. Koelvloeistof doet t ook goed hoor.
Driven by a sixpack
jeroentje.nl
MazdaMx-3 Sponsor
MazdaMx-3 Sponsor
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 apr 2005, 14:40

Bericht door jeroentje.nl »

Koelvloeistof: zo'n kan van 5L die tot -26c kan.

MX-6 bak raad ik niet aan.
in zijn 5 er is minder power over op de wielen.
Wil je zuinig rijden koop een diesel :)
mx-3 of mx-6 bak maakt voor verbruik bijna geen verschil.

Topsnelheid is het zelfde omdat je met een paar andere dingen rekening moet houden. soms zelfs langzamer
overbrenging, vermogen en aerodynamica.
Gebruikersavatar
Dub
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 258
Lid geworden op: 08 apr 2005, 11:47
Locatie: Surhuisterveen

Bericht door Dub »

Naja met mx-6 bal rij ik als ik normaal rij 1 op 10 en toen ik 1.8 er nog in had met mx-3 bak natuurlijk reed ik 1 op 9...

Heb alleen de topsnelheid nog nie getest... maar zou 10 km/u sneller moeten zijn, en het optrekken idd iets langzamer tov de mx3 bak, maar daar merk je volgens mij niet zo veel van...

en het verschil tussen de mx3 en de mx6 bak is ook dat de mx6 bak iets minder zenuwachtig is... teminste heb ik horen zeggen, niet zelf kunnen ervaren...
It's time to ignition some straight automobil pimp.
Gebruikersavatar
M-Xtreme
Pilot
Pilot
Berichten: 673
Lid geworden op: 13 feb 2005, 18:30
Locatie: Driel
Contacteer:

Bericht door M-Xtreme »

ik dacht dat zelf dat die met de mx-6 bak minder toeren zou maken dus daardoor harder zou kunnen want als ik mijn mx-3 een doortrek dan schreeuwd die het uit omdat je dan op 7500+ toeren rijd non stop. (niet comfortabel) 8)
Auto is te koop!! PM of MAIL
Afbeelding
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Vloeistoffen:

* motorolie om de motor schoon te spoelen ( 10W40)
* engine-flush ( dit gooi je bij de goedkope motorolie om de motor goed van binnen schoon te maken)
* motorolie ( 5W30)
* versnellingsbakolie (SAE 75W-90)
* remvloeistof (dot 3)
* koelvloeistof

Ik zie hier staan in het lijstje dat je je motor moet schoonspoelen met 10W40 maar nu zie ik daaronder staan motorolie 5W30.
Moet ik dan eerst een tijdje met 10W40 rijden en daarna overstappen op 5W30?
Plaats reactie