kopen?

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Speldenknop
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 314
Lid geworden op: 20 sep 2005, 16:00
Locatie: omg. Leiden

Bericht door Speldenknop »

cootjev6 schreef:het moet wel heeeeeel erg raar lopen wil je daar gezeik mee krijgen.
zelfs de gemiddelde automonteur ziet niet of het nou een k8 blok is of een kl blok.


ja dat is wel zo, okee mooi..
opnieuw laten keuren zal ook wel een prijskaartje aanhangen lijkt me
Gebruikersavatar
cootjev6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 498
Lid geworden op: 06 mar 2007, 14:04
Locatie: Omg Noord Holland

Bericht door cootjev6 »

ik heb ff op de site van de rdw gekeken voor je maar ik kan daar nix over prijzen vinden van een herkeuring, wel staat er heel erg veel info over wat te doen bij wijzigingen aan je voertuig.
maar ik zou lekker helemaal nix doen, scheelt je een hoop geregel en geld ;)
Gebruikersavatar
Speldenknop
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 314
Lid geworden op: 20 sep 2005, 16:00
Locatie: omg. Leiden

Bericht door Speldenknop »

cootjev6 schreef:ik heb ff op de site van de rdw gekeken voor je maar ik kan daar nix over prijzen vinden van een herkeuring, wel staat er heel erg veel info over wat te doen bij wijzigingen aan je voertuig.
maar ik zou lekker helemaal nix doen, scheelt je een hoop geregel en geld ;)


:bier: true, maja voor mij is het helaas nog niet zo ver.. ff kijken hoe lang mn blokje het nog uit houdt ;)
Gebruikersavatar
MissLeo
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 282
Lid geworden op: 06 mar 2006, 21:37
Locatie: prov. Groningen
Contacteer:

Bericht door MissLeo »

turbulence schreef:nee, je moet opgeven hoeveel km je op jaarbasis RIJDT ;) aan de hand daarvan wordt de premie berekend (meer kms op jaarbasis is grotere kans op schade)

en je kunt zowieso optisch niet zien of het nu een k8 of KL motor is. je moet normaal bij de RDW laten keuren als je meer dan 50% vermogens toename hebt.


Waar haal jij dat percentage van 50% vandaan?
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

MissLeo schreef:
turbulence schreef:nee, je moet opgeven hoeveel km je op jaarbasis RIJDT ;) aan de hand daarvan wordt de premie berekend (meer kms op jaarbasis is grotere kans op schade)

en je kunt zowieso optisch niet zien of het nu een k8 of KL motor is. je moet normaal bij de RDW laten keuren als je meer dan 50% vermogens toename hebt.


Waar haal jij dat percentage van 50% vandaan?


buurman die garagemonteur en APK keurmeester is bij renault garage... aangezien hij zelf ook wel houdt van kleine gekke projectjes (een keer een oude espace opgekieteld naar dik 260pk) en zelf ook veel bezig is met ''prutsen'' :mrgreen:
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
MissLeo
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 282
Lid geworden op: 06 mar 2006, 21:37
Locatie: prov. Groningen
Contacteer:

Bericht door MissLeo »

Uit het verhaal hieronder, blijkt iets heel anders. Deze brief is afkomstig van de RDW....................

Wanneer u een motor met een andere motorcode in een voertuig zet, dan moet u kunnen aangeven wat voor motor er in het voertuig is gezet en uit welk voertuig deze motor afkomstig is (donorauto).
Daarnaast moet u kunnen aangeven welke overige aspecten aan het voertuig veranderd zijn, bijvoorbeeld stuurinrichting, remmen, aandrijving, etc. Het is daarbij aan te raden, dat u een motor in het voertuig zet dat van ongeveer hetzelfde bouwjaar is als het voertuig. De kans dat er dan voor het voertuig een conformiteitsverklaring (dit wil zeggen dat het voertuig voldoet aan een reeds bestaande typegoedkeuring) overlegd kan worden is groot.

In ieder geval zal uw auto te allen tijde opnieuw gekeurd moeten worden bij een RDW-keuringsstation. Tevens wordt het voertuiggewicht opnieuw bepaald. Dit kan bij diverse RDW-keuringsstations. Om een afspraak te maken voor een keuring van de auto kunt u telefonisch contact opnemen met een medewerker van een keuringsstation van de RDW. Daar krijgt u ook informatie over de documenten ( zoals een eventuele conformiteitsverklaring, e.d.) die u mee moet nemen naar de keuring.
De medewerkers van het keuringsstation zijn te bereiken van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 12.15 uur en van 13.00 tot 16.45 uur. Het telefoonnummer is: 0900-0739 (10 eurocent per minuut).

Wanneer het voertuig in de gewijzigde vorm niet geconformeerd kan worden, moet u een verklaring van de fabrikant van de motor of de gemachtigd importeur kunnen overleggen waarop het maximum motorvermogen en het bijbehorende toerental staat vermeld. In dit geval zal er altijd een geluidstest door het RDW-testcentrum in Lelystad gedaan moeten worden. Bij een vermogenstoename van meer dan 40% zal eveneens een weggedragtest worden uitgevoerd. U zult deze testen ter plekke in het keuringsstation aan moeten vragen door het formulier "Opdracht vervolgbeoordeling" in te vullen.

De kosten zijn ongeveer:
- Wegen van het voertuig 17,00 euro
- Keuring wijzigingsmotor 37,50 euro
- Geluidstest 295,41 euro
- Weggedragtest 247,76 euro


Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

goed dan is het 40%...

ervan uitgaand dat een k8 136pk op papier heeft

dan kom je met toename van:

40% op: 190.4 pk

50% op: 204 pk

dus in theorie zitten we dan allemaal aan de verkeerde kant van de streep.

maar goed, die brief die je daar hebt, die haal je waar vandaan? want zoek maar eens op internet naar vermogenstoename RDW keuring etc dan vind je de meest uiteenlopende reacties waar ook brieven en telefoonwisselingen bij zitten tussen die mensen en de RDW
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Speldenknop
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 314
Lid geworden op: 20 sep 2005, 16:00
Locatie: omg. Leiden

Bericht door Speldenknop »

haha een geluidstest van 295,41 euro ??
Als ik em start kunnen ze gelijk allemaal een nieuw gehoorapparaat bestellen :mrgreen: lol
Gebruikersavatar
MissLeo
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 282
Lid geworden op: 06 mar 2006, 21:37
Locatie: prov. Groningen
Contacteer:

Bericht door MissLeo »

@ Turbulence: gevonden op een forum. Leek me wel een duidelijk verhaal, omdat de brief (zoals het lijkt) van de rdw zelf afkomstig is. Ik wilde eens uitzoeken of het eventjes te doen is, de wijziging van het blok op t kenteken te krijgen. Maar rond de 700 euries wordt me een beetje te gek. Als ik aangehouden word, houd ik wel stug vol dat het een DE blok is :)

Ow ja, en die weggedragtest schijnt niet echt leuk te zijn voor je auto, en al helemaal niet om te kijken hoe er met jouw auto zón test wordt gedaan :) Dus laat maar, de enige die in mijn auto rijdt, ben ikzelf of Sebas.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

MissLeo schreef:@ Turbulence: gevonden op een forum. Leek me wel een duidelijk verhaal, omdat de brief (zoals het lijkt) van de rdw zelf afkomstig is. Ik wilde eens uitzoeken of het eventjes te doen is, de wijziging van het blok op t kenteken te krijgen. Maar rond de 700 euries wordt me een beetje te gek. Als ik aangehouden word, houd ik wel stug vol dat het een DE blok is :)

Ow ja, en die weggedragtest schijnt niet echt leuk te zijn voor je auto, en al helemaal niet om te kijken hoe er met jouw auto zón test wordt gedaan :) Dus laat maar, de enige die in mijn auto rijdt, ben ikzelf of Sebas.


ik heb toendertijd ook al eens een avondje gezocht op het internet, maar vind zoveel tegenstrijdige verhalen. de 1 zegt geen probleem, ander zegt zoveel procent.

en ik heb dus ook verhalen gelezen van mensen die gebeld hadden met de RDW zelf om info te winnen en ook die verhalen lopen erg uiteen...

al met al erg onduidelijk dus.
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie