Pagina 7 van 8

Geplaatst: 20 aug 2007, 10:30
door WhiteFinish
Zo ie zo... Het is niet af te lezen aan je motor dat het een 2,5 is.

Stel je hebt een ongeluk (laten we het niet hopen) dan gaat de politie echt niet pakjes melk in je cilinders gooien om te kijken of jij een grotere inhoudt hebt.

Hoogstwaarschijnlijk loopt je motor ook niet meer na dat ongelukje.

Geplaatst: 20 aug 2007, 12:05
door fabian.mx3.v6
Dat bedoel ik :mrgreen:

Geplaatst: 20 aug 2007, 17:45
door mazzie_mx3
Nou nja alle gezeur gisteren nacht heb ik maar ff het rdw gebeld. Die wisten mij te vertellen dat je na iedere aanpassing op de motor je auto moet laten keuren. Het is om je papieren bij te werken en om tezorgen dat de auto die op de papieren staatm ook de auto is waarin je rijd. Het is mij dus ook verteld dat dit wettelijk verplicht is. Dat bijna niemand het doet is een ander verhaal maar dayt maakt het nog niet juist. Als ze bij de apk erachter komen mogen ze je afkeuren. En bij controle van de oom agent (weet ik komt zelden voor) mogen ze je papieren in beslag nemen en een herkeuring eisen. Dus andere motor of turbo of wat dan ook moet je keuren. kost 55euro inc papieren voor vragen kan je bellen met het rdw nr:09000739

Geplaatst: 20 aug 2007, 17:52
door hyperman
ach, je kunt je wel overal over druk maken maar de kans dat ze daadwerkelijk er achter komen dat het blok anders is dan wat er orgineel inligt acht in nihil.
trouwens ieder aanpassing lijkt me erg vreemd want dab rijdt de helft in principe met een "onverzekerde" auto rond

Geplaatst: 20 aug 2007, 20:34
door mazzie_mx3
Er is speling op hoeveel efect het daatwerkelijk heeft op je motor maar je moet het oficeel wel melden. net zo iets doms als je kleur veranderen moet je ook melden. het is dom maar ja wet is wet en ik voorkom liever gezijk. heb ik al genoeg gehad. plus het is 55 euro ik ga er niet moeilijk om doen. beter safe than sorry.

Geplaatst: 20 aug 2007, 22:00
door fabian.mx3.v6
het kan best zijn dat het 55 euro is maar je verzekering schiet ook aardig om hoog volgens mij.
en als je een katvervanger hebt gaan ze ook zeiken.
als je glas geblindeerd is gaan zw ook zieken , enz , enz

Geplaatst: 21 aug 2007, 00:50
door WhiteFinish
Nou ja..

Iedereen weet niet hoe het in elkaar steekt.
Nu staat iedereen vrij in de keuze die hij/zij maakt. Wel of niet herkeuren.

Geplaatst: 21 aug 2007, 00:54
door fabian.mx3.v6
ik gaat het niet doen
vind het niet nodig

Geplaatst: 22 aug 2007, 16:21
door kevinvandorst
sorry voor deze noob vraag tussendoor, maar zou ik in mijn Mazda mx3. 1.6 ook een KL-ZE kunnen laten inbouwen ? of kan ik dan beter op zoek naar een 1.8 ?
Bedankt alvast.

edit: auw ik vond het net al, gaat niet lukken I guess ^__^

Geplaatst: 22 aug 2007, 16:33
door RichMX-3
het kan met de nodige aanpassingen.
het beste kan je misschien harry ( scary op het forum) ff een pm sturen, wat die voor aanpassingen doet.
die gaat van 1.6 dohc naar een mazda323 1.8 GT-R turbo moter.
maar buiten de remmerij moet je geloof ik ook de nodige kabelbomen e.d. vervangen etc.
het kan maar schijnt erg veel werk te zijn + de kosten uiteraard.
dus beter dan 1.8 v6 kopen en dan naar klze