Pagina 7 van 17

Geplaatst: 04 sep 2010, 12:24
door djman
ja klopt hij komt uit 94 ;) maar is hoelang ben ik hem kwijt dan de ecu? of kan ik langs komen dat hij er te plekken in gaan ? of duurt het daar telang voor want kan hem niet missen

Geplaatst: 04 sep 2010, 13:09
door Mazdarati MX-6
Als je hem op stuurt heb je hem met een kleine 5 dagen terug .
Ik heb hier geen kl59 ecu liggen anders had ik die opgestuurd en stuur je de jouwe terug zodat niet niet zonder ecu zit .

Langs komen mag ook .
Ben er dan ongeveer een klein uurtje mee bezig .

Geplaatst: 04 sep 2010, 20:22
door JForce
ff kort vraagje nog. Ik kan fullsize gewoon wel via de forum pb bereiken?

Geplaatst: 04 sep 2010, 21:39
door Mazdarati MX-6
Dat denk ik wel .

Hij is nog wel actief . :)

Geplaatst: 17 sep 2010, 18:46
door JForce
heb contact gehad hij had nog geen tijd ervoor.

maar ik bedacht me net iets.

volgens de manual van 95 heeft de ecu dit schema. Dat wat daar staat bij B2-01, dat zijn de 3 stekkers van de ecu toch?

Afbeelding

nou zou dat dus overeen moeten komen met dit:
de k838-18-881A

nou is het wat moeilijk te zien, maar volgens mij is het in het schema 3-2-1, en in de afbeelding dus 1-2-3 (bijv afbeelding stekker 3 (1e vijf draden boven, links>rechts), lijkt me Light green/Yellow(LG/Y), Orange (O), Gray/Red (GY/R), (Violet, V), en een blauwe? (L/R?) (light blue/red?)

Afbeelding

Maar het punt waar het me om gaat als, er iets veranderd is in die draden, dan past er geen oude ecu op.

Als het (Z-40) schema van 95 model gelijk is aan die van 92, dan kan het dus. Heb geen 92 handboek, kan dat dus niet checken.

Geplaatst: 19 sep 2010, 14:27
door Hiwo
Een K861 ecu en K834 onstekeking is dat echt obd2 ? en valt hier echt niks aan te chippen ?

Geplaatst: 19 sep 2010, 16:18
door WhiteFinish
Hadden niet odb 2 ecu's 2 stekkers ipv 3 ?

Geplaatst: 19 sep 2010, 16:32
door JForce
@whitefinish jij had toch het werkplaats handboek zou je die pagina kunnen posten van het 92 model?

wiring diagram engine control system

@hiwo

die op foto hierboven is obd1, als je 4 grijze stekkers hebt en een diagnostics poort onder je dash dan heb je obd2 foto hieronder

Afbeelding

Geplaatst: 19 sep 2010, 16:35
door Hiwo
Heb geen grijze stekkers, en de diag-box zit onder de motorkap, dus dan heb ik een obd1 uit '98 ?
Dat zou wel vet zijn , want heb wel intresse in die chip :)

Geplaatst: 19 sep 2010, 16:48
door JForce
O.o 98? nou, ik kan het niet met zekerheid zeggen, ik weet niet eens of mijn eigen ecu wel werkt met een klze nog.

maar als ik zo hoor wat er op mx-3.com staat dan zou ik zeggen ja een 98 obd1.

daar zeggen ze ook dat er in europa heel weinig obd2 mx-3 zijn.

aan de andere kant zeggen ze ook dat 96+ obd2 is.

chippen kan volgens mij niet, kan alleen bij bepaald ecu. ecu swap kan misschien wel, dat probeer ik nu ook uit te zoeken.