Pagina 6 van 6

Geplaatst: 30 jan 2008, 12:09
door mikeymx3
Yence schreef:Het gunstigste is juist om net na het rode te schakelen (incl. tussengas dan). Dat kan (niet dagelijks en uren achter elkaar uiteraard) geen kwaad, en na het omhoogschakelen vallen je toeren terug op het gunstigste aantal toeren wat betreft koppel/pk's. Als je vroeger schakelt kom je op een te laag aantal toeren terecht en moet je je pk's terug opbouwen.

@Mikey: de toerenteller stopt bij 8000 toeren, hoe weet je dan dat je 8500 toeren maakt? De begrenzer zit bij de V6 volgens mij 'al' bij 7800rpm.

Ik heb geen begrenzer meer.....

Geplaatst: 30 jan 2008, 17:22
door Carthago
BruteFrits schreef:Ga ervanuit dat jullie niet vaak in dat soort toerengebied rijden althans niet lang...
KLZE's zijn dan net waterkokers, je watertemp loopt op tot 110-120 en je olie kan oplopen tot ruim boven de 130.


valt wel mee bij mij, ook al rij ik nooit lang in dat gebied, rij er alleen in als ik een keer op top rij en dan niet lang. Maar heb nog nooit de watertemp of de olietemp (kheb olietemperatuurmeter) hoger dan normaal gehad.

Geplaatst: 11 feb 2008, 20:12
door MarcX3
Yence schreef:@Mikey: de toerenteller stopt bij 8000 toeren, hoe weet je dan dat je 8500 toeren maakt? De begrenzer zit bij de V6 volgens mij 'al' bij 7800rpm.


s heel makkelijk na te gaan of je meer dan 8000 toeren maakt, je toerenteller stopt namelijk niet bij 8000 maar draait gewoon verder.

De begrenzer zit bij een V6 in de ontsteking, maar heb nu al 2 ontstekingen die niet begrenst zijn.

toen ik de mx kocht kwam de toerenteller niet verder dan 6500 toeren, n met nieuwe ontsteking kan ik als ik wil m de rode schaal uit laten vliegen.

Toen ik testte of die nu wel goed de begrenzer inging vloog die echt gewoon de schaal uit.

Maar een aanrader is het zeker niet. Het blok krijgt een flinke knauw dus mensen die regelmatig boven de 7800 toeren komen zonder aanpassinen zijn het niet waard een mx-3 te rijden

Geplaatst: 11 feb 2008, 21:40
door johnmichel
Af en toe hem flink tegen de brenzer aan jagen kaan geen kwaad, mits je motor netjes op bedrijfstemp is (en dat is niet als je koelvloeistoftemp al op iets meer op de helft staat) Maar als je het vaak doet lijd je blok er gewoon van en worden het olie zuipers.