Pagina 6 van 7

Geplaatst: 19 jan 2006, 18:45
door skielder
vanmorgen op weg naar werk begon lampje al te branden. toen nog 20 km terug naar huis en heb net 43 liter getankt. in mijn boekje staat ook 40 liter.

433 km op 40 liter.

sinds mijn auto terug is van garage loopt ie een stuk duurder :x

Geplaatst: 19 jan 2006, 19:12
door xedos
Retuow schreef:Nu we het toch over het lampje hebben, ik word echt ziek van dat gedreig van het lampje :nut:

De meeste auto's hebben een lampje wat aan gaat, oftwel tanken. De mx3 is gewoon irritant (is ook echt het enige wat ik minder vind aan de wagen). Ga je door een bocht, begint ie zwakjes te branden....en weer uit. Stoplicht......groen....optrekken en hij begint weer zwakjes. Ineens is ie vol van kleur.....en weer weg..... pas na 4 kilometer dreigen blijft hij branden.

Misschien dat ik er ook teveel op let, maar ik ben benieuwd of er mensen hier zijn die het ook storend vinden!


Ben ik wel benieuwd naar wie dat storend vind..waar maak jij je nou druk om zeg! ongeloofelijk.Ik rijd een auto waarbij het lampje opeens aangaat en niet meer uitgaat tot je weer tankt. en dan praat ik over een groot benzinepomp symbool wat is erger? logisch dat je lampje in een bocht ff gaat bfranden, er zit een vlotter in je tank die continu je niveau van je tank volgt. beter syteem dan de auto's van tegenwoordig.

Geplaatst: 19 jan 2006, 19:42
door marcel v6
ik sluit me aan bij frank.

Geplaatst: 19 jan 2006, 22:56
door Retuow
xedos schreef:
Ben ik wel benieuwd naar wie dat storend vind..waar maak jij je nou druk om zeg! ongeloofelijk.Ik rijd een auto waarbij het lampje opeens aangaat en niet meer uitgaat tot je weer tankt. en dan praat ik over een groot benzinepomp symbool wat is erger? logisch dat je lampje in een bocht ff gaat bfranden, er zit een vlotter in je tank die continu je niveau van je tank volgt. beter syteem dan de auto's van tegenwoordig.


Ik maak me niet druk, het is maar 1 bericht wat ik er over neer heb gezet en ik ben geen landelijke campagne begonnen ofzo, ik vroeg me gewoon af of er nog meer mensen het was opgevallen.

Het valt me wel op dat jij je behoorlijk pissig maakt over mijn ergernis en die van jou boven die van mij stelt, je zegt het zelf... "wat is erger?" Nou je hebt me tot inzien bekeerd joh. Nu pas zie ik in hoe goed ik het heb en hoe slecht sommige mensen onder ons het hebben...

Hierbij bied ik mijn welgemeende excuses aan en ga nu uithuilen op mijn kussen...

Geplaatst: 19 jan 2006, 23:31
door WhiteFinish
nou nou....dit gaat wel de gezellige richting uit zeg...

Kom op mannen.... :bier:

Geplaatst: 20 jan 2006, 12:54
door Retuow
Ja ik had hem ook meer vanuit het lollig oogpunt geschreven, dat is zo'n beetje bij ieder bericht dat ik schrijf. Maar als je er op aangevallen wordt dan komt de verdediging opzetten...

En dat ik gister net in een frot humeur was bleek wel uit de vorige post.

Maar goed biertje erbij, stop je neus maar vol en daar gaan we weer! :bier:

Geplaatst: 21 jan 2006, 18:42
door Rikmx
mijn benzine naalt pendelt afentoe heen en weer... onder het rijden kijk ik op de benzine meter en hij staat half vol en een minuut later zegt ie dat er nog maar 25% in zit, vervolgens gaat hij na een minuur of wat weer omhoog...

in bochten is het ook leuk... als je hem goed pushed bijv bij een snelwegafrit... brand het lampje als de tank nog meer an half vol is....

Geplaatst: 21 jan 2006, 19:59
door Retuow
sssst! Daar mag je hiet niet teveel over praten hahahahaha!

Maar ik merk alweer dat de meter niet alleen bij mij zo reageert.

:wave:

Geplaatst: 21 jan 2006, 23:02
door turbulence
Rikmx schreef:mijn benzine naalt pendelt afentoe heen en weer... onder het rijden kijk ik op de benzine meter en hij staat half vol en een minuut later zegt ie dat er nog maar 25% in zit, vervolgens gaat hij na een minuur of wat weer omhoog...

in bochten is het ook leuk... als je hem goed pushed bijv bij een snelwegafrit... brand het lampje als de tank nog meer an half vol is....


zoals je kon lezen komt dat dus door de vlotterschakeling die in je benzinetank zit...

als je hard de bocht doorgaat, dan gaat door de zwaartekracht en de hellingshoek waarin je rijdt de benzine in je tank vaak 1 bepaalde hoek in.

er zit een vlotterschakelaar in je tank die een signaaltje doorgeeft zodra deze beneden een bepaald punt komt.

omdat de vloeistof in je tank naar 1 punt gaat in de bocht zal de vlotter zakken en daardoor contact maken waardoor je lampje gaat branden.

dus heel simpel systeem, lijkt me duidelijk voor iedereen, einde discussie..

iedereen heeft gelukkig zon mooie vlotterschakelaar in de auto, mocht je je irriteren aan het lampje dan sloop je die ermaar uit, of je rijdt wat socialer een snelweg op/af ;)

en ja ik ken het probleem, maar vindt het niet irritant :bier:

Geplaatst: 22 jan 2006, 01:48
door Marcjuh
Misschien iets eerder tanken... ;)

- scheelt frustratie
- scheelt weer een uurtje... ( geen lampje eruit slopen )
- scheelt je een eind lopen... ( Mocht je gewend raken aan het lampje hihi )