Pagina 5 van 6

Geplaatst: 26 sep 2009, 10:28
door RichMX-3
wow dat moet wel stuk zuiniger kunnen remco, juist door de tubbie moet dat makkelijk gaan met lagere snelheden.

Geplaatst: 26 sep 2009, 17:01
door MX3V6_DH
Ik vind dat ook vrij onzuinig voor een 1600 cc motor, zelfs al zit er een turbo op... al zou je de turbo niet aanspreken, dan zou ie toch volgens mij toch zeker niet onder de 1 op 10 moeten komen. Misschien kan je Wesley eens bellen om te vragen wat voor verbruik hij er altijd mee had?

Geplaatst: 26 sep 2009, 22:18
door Remco-
Ik zal na de volgende tankbeurt eens kijken wat het verbruik precies is als ik wat zuiniger rij. Moet wel zeggen dat ik hem veel warm laat draaien. Hou er niet van om koud weg te rijden. Heb dus veel "overhead".

Geplaatst: 28 sep 2009, 22:51
door Ricoh
ik rijd gemiddeld 220-260 met een tank (40 ltr), dit is wel anders geweest (360-390)

moet ook maar eens naar de lambdasensoren kijken
zijn er nog andere negatieve factoren die van invloed kunnen zijn, afgezien van mijn rechtervoet?

Geplaatst: 29 sep 2009, 11:45
door Dennis_MX3
Ik reed ook vaak maar net 300 km op een tank.
Nu heb ik de injectoren laten rijnigen en nu heb ik al 360 km gereden en hij is nog steeds niet leeg :)

Geplaatst: 29 sep 2009, 13:34
door MX3V6_DH
Ik zit tegenwoordig rond de 400 km/tank, en dat is met redelijk sportief rijgedrag. Als ik 'normaal' zou rijden zou ik denk ik 450 km of meer kunnen halen.

Geplaatst: 29 sep 2009, 15:39
door RichMX-3
MX3V6_DH schreef:Ik vind dat ook vrij onzuinig voor een 1600 cc motor, zelfs al zit er een turbo op... al zou je de turbo niet aanspreken, dan zou ie toch volgens mij toch zeker niet onder de 1 op 10 moeten komen. Misschien kan je Wesley eens bellen om te vragen wat voor verbruik hij er altijd mee had?

dat ga je dus echt niet redden met de 1600 ;) niet met de mx iig.
Ik reed gemiddeld 1 op 8 als ik echt me best deed met zeer zuinig rijden.
De v6 hebben nou eenmaal veel minder toeren nodig dan een 1.6 om vooruitgang te boeken, zeker bij hogere snelheid.

Geplaatst: 29 sep 2009, 15:59
door MX3V6_DH
1 op 8? Serieus? Ik had geen idee dat de 1.6jes zo on-zuinig waren, in dat geval is Remco zijn verbruik misschien nog niet zo heel afwijkend?

RichMX-3 schreef:
MX3V6_DH schreef:Ik vind dat ook vrij onzuinig voor een 1600 cc motor, zelfs al zit er een turbo op... al zou je de turbo niet aanspreken, dan zou ie toch volgens mij toch zeker niet onder de 1 op 10 moeten komen. Misschien kan je Wesley eens bellen om te vragen wat voor verbruik hij er altijd mee had?

dat ga je dus echt niet redden met de 1600 ;) niet met de mx iig.
Ik reed gemiddeld 1 op 8 als ik echt me best deed met zeer zuinig rijden.
De v6 hebben nou eenmaal veel minder toeren nodig dan een 1.6 om vooruitgang te boeken, zeker bij hogere snelheid.

Geplaatst: 29 sep 2009, 16:41
door Marcjah
Wat ik trouwens ook raar vind:

Ik ga altijd tanken als de wijzer in mijn dashboard aangeeft dat mn tank bijna leeg is. Als ik dan vervolgens tank kan ik er maar maximaal 30 liter ingooien... en dat terwijl de capaciteit volgens fabrieksopgaaf 50 liter moet bedragen. Heb ik dan een reservetank van 20 liter? :o Weird...

Geplaatst: 29 sep 2009, 16:53
door JForce
bij mij gaat er nog 40 in als het leeg lichtje brand. heeft een mx van voor de facelift geen brandstof lichtje?