ranges

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

Ik had dit al geplaatst, maar niet op de handigste plek, dus hier nog een keer. Ik ga vanavond naar Dennis en dan zetten we een andere ECU in mijn auto met verwisselbare chip, op de chip het getunede programma van Jasper/mx-3freak.

Vrijdag ga ik naar VerWijk en laat ik de ranges aanpassen. Een tijdje later ga ik nog een keer terug voor het zgn. na-rangen (ranges nog iets ruimer zetten).

Dennis leest de chip uit om te zien wat er precies is gebeurd, en kan hierna het programma op andere chips zetten.
Binnenkort meer nieuws.
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

wel heel leuk en aardig allemaal maar verwijk die veranderd niet alleen je rabges maar ook vervroegen ze je onsteking en zetten je gaskleppotentio-meter ook anders.Dus hoe hoe wil je dat gaan doen dan?Moet je voor dat na-rangen ook betalen of is dat bij de prijs van ±€ 72,- inbegrepen? :blink:
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

xedos schreef:wel heel leuk en aardig allemaal maar verwijk die veranderd niet alleen je rabges maar ook vervroegen ze je onsteking en zetten je gaskleppotentio-meter ook anders.Dus hoe hoe wil je dat gaan doen dan?Moet je voor dat na-rangen ook betalen of is dat bij de prijs van ±€ 72,- inbegrepen? :blink:


inbegrepen
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

Mogen ze toch allemaal doen, als ze het maar doen op de sportchip die er nu in zit. Ik zie het probleem niet. 8)
Gebruikersavatar
zilverbird
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
Locatie: limburg

Bericht door zilverbird »

Vraag dit is mij nog niet helemaal duidelijk als het dus lukt met die chip
dan hoef je dus verder niks meer te doen dan die chip er en rijden maar
of zit ik er dan naast....

Gr Zilverbird
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

Dat klopt. Hier een kopie van mijn post op senshi...

Even een verslagje van deze week:

Ik ben woensdagavond naar Dennis geweest en die heeft een ECU in mijn auto geplaatst met daarop de instellingen van Jasper. Een sportchip dus. Resultaat: betere verdeling van power (wat meer bij de lagere toeren), betere response op het gaspedaal en iets meer power. Hij zou ook iets zuiniger moeten lopen. Al met al een goede investering maar niet spectaculair.

Vandaag ben ik naar VerWijk geweest om de luchtranges te laten aanpassen. WOW! Er waren twijfels of ze wel echt iets deden, nou, bij mij niet meer hoor! Ten eerste loopt ie stationair nu op iets hogere toeren maar het grote verschil zit het in het geluid (de luchtfilter gilt als een gek doordat er echt veel meer lucht binnenkomt) en de power die echt merkbaar meer is. Ik heb inmiddels in verschillende mx-3's V6 gereden, maar het verschil is meer dan duidelijk. Even voor de duidelijkheid, er is niets anders gedaan, ook geen bougies vervangen. De combinatie van de sportchip en de ranges maakt dat het lijkt alsof de motor echt een stuk meer power heeft. Ik heb geen cijfers, maar de twijfelaars mogen langskomen voor een ritje

De planning nu: over een paar weken ga ik terug voor het na-rangen, dan wordt het computertje verteld dat ie nog meer lucht kan krijgen Ze zijn er ook bezig om een nieuw soort bougie te testen, en bij goed resultaat laat ik die er ook in zetten. Het gaat om een soort bougie met een compleet rond lopende massa electrode en de leverancier beweert dat die het vermogen met 8% zou laten toenemen binnen de 1e 1000 km. Dat soort beweringen moet je natuurlijk met een bergje zout nemen, maar de eerste testen schijnen veelbelovend te zijn.

Als dat alles gebeurd is ga ik eens naar Dennis toe. Die kan dan kijken wat er precies verandert is en de chip kopieeren
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Nou dat zijn nog eens fijne berichten!! :D KAn dennis dan complete cpu's leveren met daarin die powerchip? Dan moeten we toch een keer proberen om groepskorting te krijgen bij van wijk.Want ik denk dat meerdere leden of bezitters van een mx3 V6 hierin zeer geintresseerd is.Ben zelf ook onder de indruk als ik mx almeren mag geloven.Ga je hem ook een keer over een vermogens testbank gooie?Resultaten meteen op de site natuurlijk!!

Gr. Xedos. :dj:
Gebruikersavatar
zilverbird
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 mei 2004, 18:25
Locatie: limburg

Bericht door zilverbird »

wel hoop dat het gaat dat je die chip kunt kopeeren en als hij dan ook nog werkt helemaal mooi ben benieuwt..
maar moet je dan de ranges ook nog aan passen als je die chip er in zet..
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

Ik ga voorlopig geen geld uitgeven aan een vermogensbank. Binnenkort komen er namelijk ook nog andere headers op, en dat zal ook nog wel schelen. Ik blijf natuurlijk niet aan het meten.

Dennis kan de chip kopieeren, ik heb er nu tenslotte ook een gekopieerde chip inzitten, de vraag is alleen waar de instellingen van de ranges worden opgeslagen. Als dat op de chip is, kunnen we dat meteen kopieeren, en hoeven de andere liefhebbens dat niet nog extra te laten doen. :biertje:
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Maar ze veranderen toch ook je onstekingstijdstip en je gasklep sensor stand? Hoe zit dat dan? met alleen de range software aanpassing zegmaar is het niet compleet toch? Ik kan er nasst zitte hoor.
Plaats reactie