Yence

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Ligt erg aan de kwaliteit. De rota's vallen wel mee, tussen de 150 en 170 euro per stuk voor 16", afhankelijk van waar je ze besteld. De Rota's zijn wel lichter als gewone velgen, maar niet superlichtgewicht. Dan kom je uit bij 5zigen, Volk, Motegi en dergelijke. Dan begin je al bij 220 euro en dat kan oplopen tot 400 euro per stuk voor 16". Die zitten dan wel onder de 5 kilo. Alles wel zonder banden uiteraard.

Het zit 'm voornamelijk in of de velg "cast" of "forged" is. Cast is licht maar 'zwakker' van structuur en daarom wat goedkoper t.o.v. Forged. Inovit, Rota, TenzoR, TSW, OZ e.d. zijn lichtgwicht cast.
Forged (Racinghart, Motegi enz.) is nog lichter EN vele malen sterker als 'normale' velgen. Ze zijn echter erg moeilijk verkrijgbaar in Europa en dan moet je denken aan bijna 2000 euro voor een set 17" velgen. Een originele 18" Volk racing velg kost al snel 650 euro.
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Lichtgewicht wielmoeren en window visors besteld. De Falken banden zijn niet meer leverbaar, staan nu Dunlop Sportmaxx op de planning. (worden volgende week besteld)
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Je bent goed opweg yence!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

-Levertijd window visors 6-8 weken :cry:
-Wielmoeren zijn !misschien! eind deze week binnen (ik denk dat ik 't al wel weet) :?
-Een van m'n pakketten uit Canada ligt waarschijnlijk nog steeds bij de douane stof te vangen
-Het andere pakket is na 6 weken Canada nog niet eens uit. :x

Ik ben goed op weg ja, nu de spullen nog ;)
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

Yence schreef:-Levertijd window visors 6-8 weken :cry:

Ik ben goed op weg ja, nu de spullen nog ;)

welke en waar heb je besteld dan?
even a broken clock gets to be right twice a day.
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Die van clim air ofzo, bij mzd styling. Kreeg gister te horen dat het komt omdat ik de donkere uitvoering besteld heb (wil eerst ff kijkenhoe dat eruit komt te zien).
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

als je de originele bij de mazda dealer besteld heb je ze met 2 of 3 dagen in huis... die van clim-air kan je ook bij auto-style bestellen, die klik je in je raam rubbers, de originele vallen over je raam heen...
even a broken clock gets to be right twice a day.
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Damn, ik ging ervan uit dat die van climair gewoon replica's van de oem visors waren, maar die zijn dus wat korter, smaller en laten een grotere strook over aan de bovenkant van de deur als ik het goed begrijp?
Als het niks is, wordt het alsnog OEM in dat geval. Ik zie het wel als die van climair binnen komen.
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

yep, klopt... anders kijk je even bij het profiel vam mx-john/nightcrawler, die heeft de climair versie als het goed is....
even a broken clock gets to be right twice a day.
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Ok, bedankt voor de tips iig. Die van wat climair zijn wat subtieler lijkt 't, maar ze sluiten minder mooi aan op de adapterplaten van de spiegels. Wordt nog een moeilijke keus denk ik.
Plaats reactie