Turbulence

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ow.. ik meende dat obx toch wat beter was gelast en minder kans had op scheuren.

Hotshot kom ik ook weinig tegen..

Moet er toch maar eens over na gaan denken dan...
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Ik heb net zo'n setje op m'n MX6. Na een poosje rijden is dat *BLING* effect aardig minder geworden :mrgreen:
Voor en MX3 moet je wel het een en ander aanpassen toch, want een MX3 heeft voor het flexibele stuk nog een knik en een MX6 niet, die loopt rechtdoor.
Of dat demontabele stuk van je subframeweg laten :clown:
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Fullsize schreef:Ik heb net zo'n setje op m'n MX6. Na een poosje rijden is dat *BLING* effect aardig minder geworden :mrgreen:
Voor en MX3 moet je wel het een en ander aanpassen toch, want een MX3 heeft voor het flexibele stuk nog een knik en een MX6 niet, die loopt rechtdoor.
Of dat demontabele stuk van je subframeweg laten :clown:


idd, zit nog te denken om hem iets op te schuren en te spuiten met iets duurzamers als de chroomcoating die er nu opzit..

maar past gewoon zonder problemen onder de mx hoor, enige is dat de buis 10cm ongeveer te lang is, dus je zult daar wat moeten passsen en meten..

@ robert;

hotshots koop je bijv bij jeroentje... maar ja, die zijn ook direct 300 euro meer als wat ik ervoor gedokt heb...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Huh? :shock:
Jij hebt een verchroomde versie? Vast niet, als het er net zo uit ziet als het plaatje van de vorige pagina dan is het RVS.
De mijne wel iig. Dat glimmende wordt blauw en dof door de troep van de wegen wat er langszaam op vastbrandt. (soms 750+graden die pijpies)
Maar of het nou verchroomd staal is of rvs, beide is goed aan te passen (lassen) zodat het past op een MX3.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Postert bumper al terug van de spuiter Jeroen?
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

ben de afgelopen weken erg druk geweest met veel dingen, behalve de mx...

veel drukte en wat onvoorziene problemen hebben ervoor gezorgd dat de afgelopen weken er haast niks is gebeurd met de mx...

ben deze week weer begonnen met de deurpanels welke nu bijna klaar zijn.

in 1e instantie was ik van plan ze te gaan spuiten, totdat ik wat nieuws zag wat ook wel erg leuk leek, namelijk het flocken van een ondergrond..

ik quote even de persoon die dit voor me gaat realiseren ( SYS polyguru eelco):

Eelco schreef:Afbeelding

Afbeelding

Lijkt op de foto een beetje vreemd (iets groffer) door de flits, maar in real life is het superstrak.
Het zijn allemaal miniscule haartjes (flock vezels) welke er na een gekleurde lijmlaag op aangebracht worden.
Doordat de vezels licht statisch worden gemaakt komen ze met het aanbrengen rechtop op het lijmoppervlak te staan waardoor je een heel "fijn" oppervlak krijgt.
Het is op nagenoeg ieder oppervlak aan te brengen, en de vorm is niet belangrijk (laatst zelfs een koffer voor een pistool gedaan).

Het voelt een beetje alcantara-achtig aan, alleen dan wat fijner.


hier kun je ook lezen wat het ongeveer inhoudt en hoe het gedaan wordt;

http://forum.showyoursound.nl/topic.asp ... ms=flocken

het blijkt toch een hels karwei om de deurpanelen superstrak te krijgen; ben al een eind onderweg, maar ben bang dat er nog weken aan tijd in gaat zitten ( en die tijd heb ik nu eigenlijk niet meer)

dus we gaan het op deze manier proberen... ben echt benieuwd wat het gaat worden, ziet er erg strak uit, en voelt ook nog eens lekker aan... :bier:

als het goed uitpakt wil ik mn dash er ook uitslopen en die ook gaan ''flocken''
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

Ziet er goed uit, en makkelijk om mooi te krijgen. Je hoeft waarschijnlijk alleen een lichte plamuur erop te smeren, omdat het 'tapijt' ook dikte heeft.

Als ik het goed begrijp kan je dit laten doen, en hoeveel ben je dan ongeveer kwijt als ik vragen mag? :mrgreen:

Edit: ow, op jouw link zie ik ineens dat je zelf een kitje kan kopen, dat ziet er veelbelovend uit. Laat aub weten met welke setje jij het hebt gedaan.

Is het overigens wel slijtvast?
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

woytek schreef:Ziet er goed uit, en makkelijk om mooi te krijgen. Je hoeft waarschijnlijk alleen een lichte plamuur erop te smeren, omdat het 'tapijt' ook dikte heeft.

Als ik het goed begrijp kan je dit laten doen, en hoeveel ben je dan ongeveer kwijt als ik vragen mag? :mrgreen:

Edit: ow, op jouw link zie ik ineens dat je zelf een kitje kan kopen, dat ziet er veelbelovend uit. Laat aub weten met welke setje jij het hebt gedaan.

Is het overigens wel slijtvast?


het moet wel redelijk vlak zijn omdat het maar heel weinig opvult hoor. de vezels zelf zijn erg dun en de lijmlaag zelf zet ook niks aan.

had al eens ff wat gegoogled naar ''flocken''

Onder flocken verstaat men het coaten (flocken) van een willekeurige ondergrond met flockvezels.
Producten waarin op de een of andere manier flock verwerkt is komt u waarschijnlijk dagelijks tegen.

Het flocken van bijvoorbeeld een dashboard is echt stof aanbrengen op het dashboard. Dit flocken heeft ziet er altijd mat uit van kleur omdat door de stof geen licht wordt gereflecteerd.
Als je z'n matte kleur hebt ziet een lichte kleur er veel frisser uit dan bv zwart of grijs.
Dit flocken wordt veel toegepast in de rally sport, daar zie je ook vaak auto's met een heel mat dashboard.

Je hebt een soort van trommel met een deksel erop waar kleine gaatjes inzitten. Aan deze trommel zit een handvat, en in die trommel worden de vezels gedaan. (de kleur van de vezels kun je dus zelf bepalen).
Dit geheel wordt op het electriciteitsnet aangesloten. Als je het apparaat inschakelt dan ontstaat er in de trommel een statische electriciteit. Hierdoor worden de vezels door de gaatjes in de deksel heen weggeschoten.

heb even voorbeeld plaatje gekregen van eelco zojuist;

Afbeelding

het lijkt allemaal erg op stof, alleen je zit nooit met het geklooi dat je vouwen ziet als je zelf gaat bekleden met skai of stof.

qua slijtvastheid weet ik zo niet 123, maar heb gelezen dat de meeste fabrikanten vaak wel 10jaar garantie geven op het materiaal..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

Lijkt me leuk spul om bijvoorbeeld de arm leuningen te doen in je deuren.
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Ziet er heel gaaf uit Jeroen!! 8) 8)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Plaats reactie