Slome

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Dan zou ik toch je thermal spacers terugbrengen.

Het beinvloed je fucntioneren van de motor als de pakking, kop en inlaatspruitstuk niet matchen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

vierkante runners zitten op de KLDE volgens mij.. k8 heeft inderdaad afgeronde poorten dus als ze niet goed matchen zou ik er ook niet aan beginnen.

weet niet waar je ze weg hebt gehaald maar zou inderdaad ook horen of ze niet terug kunnen

maar goed, winst die je er mee behaalt is erg marginaal, dus misschien deze los verkopen en gewoon je originele plaatsen want kans is groot dat de verkoper natuurlijk geen gebruikte materialen terugneemt
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Slome
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 jul 2008, 11:45
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Slome »

Heb ze gekocht bij Jeroentje.nl
Zit hier namelijk vlakbij. Ik weet dat hij hier ook op het forum rondzwerft af en toe, clubsponsor oid?

overigens, misschien is de winst maar marginaal, het spruitstuk blijft inderdaad een stukje koeler, ik wil ze dus er toch in blijven houden. Ben er wel te spreken over :)

Ze zijn ook niet voor vermogenswinst, maar voor het tegengaan van verlies bij hogere temperaturen. Verwacht er dan ook geen wereldwonderen van he... :)
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."
Gebruikersavatar
Slome
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 jul 2008, 11:45
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Slome »

Om te verduidelijken wat ik bedoel, uit de how-to thermo spacers installeren heb ik 2 foto´s gejat :angel:

De spacers en de kop zien er exact hetzelfde uit, als je het mij vraagt zijn het dus wel de juiste :blink: Let op: mijn spacers hebben dezelfde vorm als de pakkingen, op de foto als je goed kijkt zie je dat de spacers wel netjes rond zijn en alleen de pakkingen afwijken.

Kop:
Afbeelding

Spacers:
Afbeelding

Iemand die mij hierin duidelijkheid kan geven?

Ik twijfel namelijk gezien deze foto:
Afbeelding
Hierop is duidelijk te zien dat ze wel bestaan in de vorm van de inlaat.

Nu is op de 2e foto (van de spacers) te zien dat de verschillen slechts marginaal zijn. Neemt niet weg dat elke oneffenheid turbulentie in je inlaat traject geeft, gevolg is een slechtere doorstroming natuurlijk.

Ps. waarvoor dienen de kanaaltjes naast de tapeinden in de kop?

Edit:
Ter verduidelijking:
Bij zo´n ± 1800 rpm is het net of hij even doodvalt en dan meteen weer opkomt. Daarboven loopt hij gewoon als een zonnetje.
Dit probleem had ik NIET voordat de thermospacers erin zaten.

Nu vermoed ik dat er tijdens het verwijderen van het gasklephuis de TPS iets verdraaid is. Ik wil dit nog even opmeten vanavond (evenals gelijk de ontstekingstiming checken). Hierna hoop ik wat meer uitsluitsel te kunnen geven over de oorzaak van het probleem.
Uit het TPS afstel topic maak ik wel op dat dit verschijnsel wel daarmee te maken kan hebben.

Verder heb ik alles weer goed aangesloten en zijn er naar mijn idee geen lekke vacuum leidingen. Is er ergens te meten of de vacuum lek is?
Nogmaals, vanaf 2000rpm loopt de auto als een zonnetje!
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

maar vallen ze er nu binnen of niet? op die foto is het niet goed te zien maar lijkt me dat ie vrij is rondom...

als ze erbuiten vallen is dat niet zo'n groot probleem, dat vang je wel op met de pakking

TPS afstellen kan zowieso nooit kwaad, zeker als ie niet goed in toeren loopt op blijft lopen is dat een onderhoudsklusje die je zeker even moet doen

vacuum checken is heel karwei, als de intake losmoet moet je maar een paar vacuum slangen verwijderen dus check gewoon even nog een keer goed of alles er goed op zit
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Slome
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 jul 2008, 11:45
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Slome »

Dat laatste ga ik dadelijk doen, denk dat er bij het monteren van de ThermoSpacers een vacuumslang wegens oudheid een scheurtje is opgelopen.

Zag ook dat deze slangen zonder klemmetjes zitten. Moet hier nog iets van vet/lijm/locktite aan ofzo?
Nu zuigt hij valse lucht voor zover ik net kon horen toen ik met warme motor even aan het kijken was of ik iets vreemds kon herkennen.

mbt de TPS, hier moet ik zsm even achteraan, helaas ga ik daar vanavond geen tijd voor hebben :?

ps. mbt de thermospacers, de luchtdoorlaat valt iets buiten het pasvlak van de intak op de cylinderkoppen. Er zit geen enkel gedeelte midden in de flow.

Zie het zo->

. | | |
..[ | ]
. | | |
.. \ /

Is dat zo duidelijker? De pijl staat uiteraard voor de luchtstroom vanaf de inlaat naar de kop.
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."
Gebruikersavatar
Slome
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 jul 2008, 11:45
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Slome »

Probleem van dode punt bij 1800 rpm (varieert een beetje soms ligt hij meer richting 2200rpm) is nog niet opgelost.

Afstellen van de TPS heeft het wel iets minder gemaakt, maar nog niet verholpen.

Verdere update:
-Veerpootbrug tussen de achter veren geplaatst, met dank aan Scary welke de veerpootbrug heeft mogen leveren :bier:
De auto voelt merkbaar stijver aan in de bochten. Alle beetjes helpen nietwaar? :)

-De auto stinkt nog steeds naar olie als ik met warme motor ergens sta te wachten bij een stoplicht bijvoorbeeld. Nu heb ik al het eea schoongemaakt met remmenreiniger, maar heb niet echt het idee dat dit veel geholpen heeft. Vermoed dat de klepdekselpakkingen nog steeds niet goed afsluiten, maar dat moet ik nog even nazien.

-Versnellingsbak bleef olie lekken langs de keerring nadat er een nieuwe as en nieuwe keerring in gezet waren. Dit heb ik inmiddels verholpen door een 2e nieuwe keerring te plaatsen en de as nu met de borgklip terug te monteren. Tering wat een hels karwij is het om de as met clip erin te rossen. Hoop dat dit voorlopig niet meer nodig is om te vervangen.
Tevens zijn de wielen intussen uitgelijnd. Weet niet of ik dit al had vermeld.

Voor morgen staat inbouw van mijn versterker en subwoofer in de planning, rijdt nu al bijna 1,5 maand zonder muziek :shock: (wat me eigenlijk wel goed bevalt! Maar ik mis het wel een beetje).
Verder staat er eigenlijk weinig boeiends in de planning :)
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

haha... ik rijd denk ik nu al een jaar zonder muziek rondt, en mn oortjes vervelen zich geen moment.. :mrgreen:
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Je luchtflow wordt gewoonweg begrenst door je spacer op dit moment.

Sorry om je teleur te stellen maar als je hiervoor 100 euro uitgeeft kan je wel iets verwachten en niet dat je pk's minder worden.

Als je een vacuumlek hebt betekend het dat je hele auto niet goed loopt, onregelmatig etc.. Zoek even op de site naar een vacuumdiagram of via het handboek.

Mocht je het niet kunnen vinden, laat het me even weten.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Slome
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 jul 2008, 11:45
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Slome »

Probleem bijna opgelost :blink:

6 nieuwe bougies boden al een dag en nacht verschil.

Nieuwe bougie kabels besteld, verkeerde geleverd gekregen, zijn inmiddels retour. Vanavond even informeren of jeroen ze heeft liggen.

Thermospacers hebben inderdaad en 2 zijdig effect.
+ de inlaat blijft inderdaad aanzienlijk kouder
- net wat je al zegt, de flow wordt aardig verkloot nu. dat zou ook het rommerlig lopen op stationair toerental kunnen verklaren.

To do:
- Thermoblocks eruit (proberen)
- Alle vacuum leidingen vervangen door verse soepel leidingen (just in case, heb er een paar vervangen, denk wel dat de lek weg is, maar onder de inlaat zitten er nog een paar die ook uitgedroogd zijn).
- Audio inbouwen!

Verder wil ik nog steeds een andere uitlaat en intake (CAI) maar dat komt in het voorjaar wel weer. Eerst de motor nu lekker soepel maken.

Verder lekt de voorste klepdeksel pakking nog steeds iets, dit ga ik binnenkort ook maar gelijk weer meepakken.
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."
Plaats reactie