Pagina 4 van 8

Geplaatst: 12 apr 2008, 13:40
door Raymond
Ik ben op PB aan het wachten en dan ga ik ook de HEI module bij mij uitproberen.. eens kijken wat dat brengt.. Is het gekke stationair lopen wel weg bij jou? Of loopt dat nogsteeds bagger?

Ik heb als ik voor stoplicht sta dan loopt ie in de 1e versnelling 1200 toeren.. als ik hem los gooi soms netjes 700 en soms gewoon 1000 ofzo. Als hij 700 loopt voel ik de motor ook om de 10 seconden ofzo even bonken.. heeel vreemd? Iemand?

Gedaan:
- Gasklephuis gereinigd & nieuwe pakking
- TPS staat goed
- Bougiekabels zouden goed moeten zijn volgens Ivo, toch?
- Krukassensor vervangen

Planning:
- HEI module
- Voorpijp
- Benzinefilter

Geplaatst: 12 apr 2008, 13:58
door cooknl
Raymond schreef:Ik ben op PB aan het wachten en dan ga ik ook de HEI module bij mij uitproberen.. eens kijken wat dat brengt.. Is het gekke stationair lopen wel weg bij jou? Of loopt dat nogsteeds bagger?

Ik heb als ik voor stoplicht sta dan loopt ie in de 1e versnelling 1200 toeren.. als ik hem los gooi soms netjes 700 en soms gewoon 1000 ofzo. Als hij 700 loopt voel ik de motor ook om de 10 seconden ofzo even bonken.. heeel vreemd? Iemand?

Gedaan:
- Gasklephuis gereinigd & nieuwe pakking
- TPS staat goed
- Bougiekabels zouden goed moeten zijn volgens Ivo, toch?
- Krukassensor vervangen

Planning:
- HEI module
- Voorpijp
- Benzinefilter


Wel mijn stationair is opgelost, dat werkt nu goed na de Hei module instalatie.
Mij Is verteld door mensen die het wel kunnen weten op een vak forum dat het probleem gewoon opgelost kan worden met bougie kabels verdeler kap en rotor.

Ben vandaag kabels gaan halen maar waren de verkeerde dus dat moet wachten tot maandag.

Ik zie wel waar het schip strand ik wordt er echt een beetje gallish van ;).


Rob

Geplaatst: 12 apr 2008, 16:44
door turbulence
ik kan me niet voorstellen dat het hoppen van het stationair ligt aan evt de ontstekingscoil..

stel eens je TPS af, dit hielp bij mij ook erg goed..

nadat ik de andere ecu met chip en vaf had geplaatst sprong ie ook telkens op en neer in de toeren..

even de auto in diagnostic mode ( in DIAG boxje ''ten'' en ''gnd'' verbinden met een paperclip)

daarna de auto op contact zetten en de TPS losdraaien ( ronde ding links op je gasklephuis, zit vast met 2 8mm boutjes boutjes draai je los maar niet eruit)

daarna de TPS naar voren draaien als goed is moet de koelfan dan aanslaan.

daarna draai je de TPS voorzichtig terug en net op het punt dat de fan uitslaat draai je hem vast

daarna auto van contact af, en paperclip verwijderen. auto starten en naar bedrijfstemperatuur brengen.

auto afzetten, en weer ten en gnd verbinden en dan de auto starten.

dan stel je dmv de stationair schroef bovenop je gasklephuis het stationair toerental af

Geplaatst: 12 apr 2008, 17:12
door M3nace
hoe krijg je een ob2 in diagnostic mode..?

Geplaatst: 12 apr 2008, 17:14
door turbulence
M3nace schreef:hoe krijg je een ob2 in diagnostic mode..?


zelfde??? :oops:

neem aan dat die ook gewoon een DIAG boxje heeft vlak boven de accu...
zou je even zelf moeten kijken of die box er ook zit bij jou..

alleen de ECU interface is anders, neem aan dat dit soort dingen zelfde gebleven zijn

Geplaatst: 12 apr 2008, 17:16
door Raymond
Als ik voor de auto sta dan kan ik de TPS tegen de klok in draaien... dan staat die net voor het punt dat de fan aanslaat. Moet die aan die grens staan? Of aan de grens van met de klok mee draaien tot dat de fan aanslaat?

Hij staat dus nu zo.. als ik de tps los heb.. en tegen de klok in draai (als ik voor de auto sta).. dan springt de fan meteen aan.

Ik ben op een PB van Bastian aant wachten voor de HEI module, wil het denk ik toch gewoon uitproberen, of de stappenmotor.. dit zou ook nog een probleem kunnen zijn. Is er niet iemand hier die deze onderdelen allemaal heeft liggen en die tegen betaling het probleem kan opsporen???

Geplaatst: 12 apr 2008, 17:18
door turbulence
je moet de TPS losdraaien en als je voor de auto staat naar je toe draaien ( dus richting de voorbumper)

dan zal de fan aanslaan. dan draai je hem terug en zet je hem vast precies op het punt dat de fan afslaat

Geplaatst: 12 apr 2008, 18:34
door Raymond
Heb net even geprobeerd... maar het is net andersom... je moet de TPS naar boven draaien... richting de ruit! Dan springt de fan aan.. zo is het iig bij mij.. als ik hem naar de bumper draai... springt die niet aan, kan ik hem helemaal doordraaien!

Geplaatst: 12 apr 2008, 18:36
door cooknl
@turbulence

Heb hem afgesteld zoals je beschreef, hier is wat er gebeurde bij mij.

A) ten/gnd jumper er op dan TPS afgesteld
B) auto rond gereden tot hij op nomale bedrijfs temp was
C)ten/gnd jumper er weer op
D)motor gestart en afgesteld op 750 rpm
E) Motor uit gezet, jumper ten/gnd er af
F)Motor gestart en nu is het stationair toerental 1100 toeren.

Heleprocedure over nieuw gedaan en in plaats van 750 toeren ingesteld op 650 toeren.
Nu loopt ie stationair 950 tot 1000 toeren in mijn idee nog te hoog.

En het heeft geen zak geholpen betreffende het hikken en stoten nog steeds aanwezig.

En turbulence nog bedankt voor de info en de genomen moeite ons newbees te helpen.

Rob

Geplaatst: 12 apr 2008, 18:44
door cooknl
Raymond schreef:Heb net even geprobeerd... maar het is net andersom... je moet de TPS naar boven draaien... richting de ruit! Dan springt de fan aan.. zo is het iig bij mij.. als ik hem naar de bumper draai... springt die niet aan, kan ik hem helemaal doordraaien!


Ray dat klopt had ik ook, maar ik herinnerde van mijn BMW dagen dat het bij bmw ook zo ging dus heb hem gewoon afgesteld, en het kan ook zijn dat de 94's anders zijn, of.....onze TPS sensors zijn kapot dat kan ook.

Rob