Pagina 4 van 6

Geplaatst: 05 jun 2007, 07:39
door DB89
maar op dat slangetje van die carteronluchtings slangetje kan je tog ook zo'n klein filtertje op zetten want anders wordt mn Gasklep ook weer zo smerig van de olie en dan aleen die ander voor je vacuum dinges die moet er lijkt mij dan wel in gekit worden als ik het een beetje goed begrijp

Geplaatst: 05 jun 2007, 14:38
door scary
DB89 schreef:maar op dat slangetje van die carteronluchtings slangetje kan je tog ook zo'n klein filtertje op zetten want anders wordt mn Gasklep ook weer zo smerig van de olie en dan aleen die ander voor je vacuum dinges die moet er lijkt mij dan wel in gekit worden als ik het een beetje goed begrijp
gatje boren in je aanzuig buis en daar op bevestigen

Geplaatst: 05 jun 2007, 20:10
door D-PAC
Kan je de LMM nou ook meer naar het gasklephuis toe brengen of
moet er speciaal een afstand er tussen blijven?

Ik heb namelijk een Viperkit aangeschaft maar de massa meter zit
in de weg...

Geplaatst: 06 jun 2007, 08:18
door M-Xtreme
waarom werkt niemand met een carter ontluchtings filter??.

daar komt alleen maar warme vieze lucht uit. en die stuur je dan weer terug het blok in..

Geplaatst: 06 jun 2007, 09:31
door WhiteFinish
@Dpac: Ja, je kan hem zo dichtbij plaatsen als je wilt. Alleen moet je wel even opletten dat je hem niet 5cm bij je gasklep plaatst. Er moet nog een klein beetje bewegingsruimte zijn

@M-Xtreme: Zonder carterontluchtingsfilter heb je een rond circuit. Met dat filtertje komt er ook meer rotzooi je blok in. (filter zit immers in de open lucht)

Geplaatst: 06 jun 2007, 09:40
door hyperman
hoeft niet dat er extra rotzooi in komt je hebt namelijk ook 1 weg kleppen die je er tussen kunt plaatsen. dan heb je wel de ventilatie naar buiten maar geen toegang van buitenaf

Geplaatst: 06 jun 2007, 09:42
door DB89
Je carterontluchting kan je dus weglaten maar die andere slang moet je weer aansluiten op je aanzuig buis want die is voor je stationair toerental dat slangetje wat net onder de gasklep zit anders kan je niet meer stationair de motor laten draaien dit is dan voor de 1.6 ohc

Geplaatst: 07 jun 2007, 18:38
door Sebastian
Bedankt voor de velen antwoorden en tips tot nu toe!

Maar nu de volgende (aansluitende) vraag: Als je zelf een air intake wilt maken zie ik grof gezegd 3 mogelijkheden: (zullen vast nog meer zijn)

-1x 45 graden buis....
-2 x 45 graden buis....
-1x 45 graden buis en 1x een rechte buis

Nu is mijn vraag; welke van deze drie opties is het beste, of heeft men de beste ervaringen mee?

Hierbij denk ik aan performance (beste manier om de koudste lucht te krijgen) en aan geluid.....

Alvast weer bedankt!

Geplaatst: 07 jun 2007, 18:50
door turbulence
ikzelf heb deze kit:

Afbeelding

Afbeelding

denk als je die volgorde aanhoudt: 1 recht stukje, VAF, 90 graden bocht nog 1 recht stuk en dan je filter dat je dan de meeste koude lucht pakt..

Geplaatst: 07 jun 2007, 20:31
door MX3V6_DH
ik heb hier eenzelfde soort setup maar dan met het bekende green p114 airfilter aan het eind, die had ik namelijk nog liggen van m'n vorige MX-3

Afbeelding

alu buizen en koppelstukjes heb ik later los aangeschaft, en het idee om het zo te monteren heb ik afgekeken van johnmichel z'n Injen kit