Geplaatst: 25 apr 2011, 18:53
Ik wil graag even reageren op een aantal hints die gegeven worden want mij bekruipt het gevoel dat er met het vingertje gewezen wordt.
Als ik ernaast zit hoor ik dat graag.
(@Dennis_MX3: Welk verleden doel jij op? Als je antwoord geeft, dan graag duidelijk want dan kan ik op gepaste manier reageren.)
Kijk, door detonatie kan je inderdaad dit soort verschijnselen krijgen.
Speldeknop noemt een beperkt aantal zaken die (mede)veroorzaker kunnen zijn; chiptunen en verkeerde afstelling.
Er kunnen zoveel meer dingen aan de hand zijn.
-Een No6 injector die niet meer naar behoren functioneert
-Een brandstofpomp die niet goed meer presteert
-Een FPR die niet goed meer is
-Een verkeerde bougie
-(overmatige) koolaanslag
-Een vervuild brandstoffilter
-Veranderd inlaattraject
Wat ik zeggen wil is dat er in 2 jaar tijd heel veel kan gebeuren met een automotor. Alle bovengenoemde dingen zijn mogelijk, ook meerdere tegelijkertijd.
Ik vind dat er een soort van 'uiterste houdbaarheidsdatum' op zit, waarbinnen je nog mag wijzen naar een vorige eigenaar.
Als je een auto hebt loop je altijd risico dat er iets stuk gaat toch? En daar hoeft niemand de 'schuld' van te hebben vind ik.
Oh ja, de chip die er in Speldeknop zijn ecu zit draait in vele andere auto's zonder bovengenoemde problemen. Daar zou ik niet de oorzaak in zoeken.
Zolang je niet weet wat de verzoorzaker van de detonatie is geweest is de kans groot dat het weer gebeurt. Het is nu zaak dat je daar achter komt en als ik bij kan dragen aan een gezonde discussie over een oplossing dan draag ik daar graag aan bij.
Als ik ernaast zit hoor ik dat graag.
(@Dennis_MX3: Welk verleden doel jij op? Als je antwoord geeft, dan graag duidelijk want dan kan ik op gepaste manier reageren.)
Kijk, door detonatie kan je inderdaad dit soort verschijnselen krijgen.
Speldeknop noemt een beperkt aantal zaken die (mede)veroorzaker kunnen zijn; chiptunen en verkeerde afstelling.
Er kunnen zoveel meer dingen aan de hand zijn.
-Een No6 injector die niet meer naar behoren functioneert
-Een brandstofpomp die niet goed meer presteert
-Een FPR die niet goed meer is
-Een verkeerde bougie
-(overmatige) koolaanslag
-Een vervuild brandstoffilter
-Veranderd inlaattraject
Wat ik zeggen wil is dat er in 2 jaar tijd heel veel kan gebeuren met een automotor. Alle bovengenoemde dingen zijn mogelijk, ook meerdere tegelijkertijd.
Ik vind dat er een soort van 'uiterste houdbaarheidsdatum' op zit, waarbinnen je nog mag wijzen naar een vorige eigenaar.
Als je een auto hebt loop je altijd risico dat er iets stuk gaat toch? En daar hoeft niemand de 'schuld' van te hebben vind ik.
Oh ja, de chip die er in Speldeknop zijn ecu zit draait in vele andere auto's zonder bovengenoemde problemen. Daar zou ik niet de oorzaak in zoeken.
Zolang je niet weet wat de verzoorzaker van de detonatie is geweest is de kans groot dat het weer gebeurt. Het is nu zaak dat je daar achter komt en als ik bij kan dragen aan een gezonde discussie over een oplossing dan draag ik daar graag aan bij.