waterpomp vervangen

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

biggie21
New member
New member
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 nov 2009, 19:35

Bericht door biggie21 »

MentaleJelleMx-3 schreef:als je hem trouwens zo start, wat voor geluid maakt het dan???


Hij maakt gewoon zoon geluid als normaal de eerst geluid dat je hoort..
maar net niet DAT andere geluid die er kort achteraan komt die hem doet starten...
MentaleJelleMx-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 sep 2009, 17:54

Bericht door MentaleJelleMx-3 »

biggie21 schreef:
MentaleJelleMx-3 schreef:als je hem trouwens zo start, wat voor geluid maakt het dan???


Hij maakt gewoon zoon geluid als normaal de eerst geluid dat je hoort..
maar net niet DAT andere geluid die er kort achteraan komt die hem doet starten...


dus als je op contact zet hoor je de welbekende 2 kliks, en daarna als je start dan blijft de motor doordraaien zonder dat ie aanslaat??

als je een bougie eruit draait moet je kijken of ie nat is, als je te vaak start kan het zijn dat je je motor verzuipt wat je dan moet doen is gewoon alle bougie's eruit draaien en even eruit laten, zodat de benzine in de cilinders verdampt.

Wat je eventueel ook kunt doen is even kijken of ie compressie heeft.Als ie dat heeft ligt het denk ik gewoon aan de ontsteking.
Even kijken hoe de rotor en verdelerkap eruit ziet van binnen.
Me a like Mx-3
biggie21
New member
New member
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 nov 2009, 19:35

Bericht door biggie21 »

MentaleJelleMx-3 schreef:
biggie21 schreef:
MentaleJelleMx-3 schreef:als je hem trouwens zo start, wat voor geluid maakt het dan???


Hij maakt gewoon zoon geluid als normaal de eerst geluid dat je hoort..
maar net niet DAT andere geluid die er kort achteraan komt die hem doet starten...


dus als je op contact zet hoor je de welbekende 2 kliks, en daarna als je start dan blijft de motor doordraaien zonder dat ie aanslaat??

als je een bougie eruit draait moet je kijken of ie nat is, als je te vaak start kan het zijn dat je je motor verzuipt wat je dan moet doen is gewoon alle bougie's eruit draaien en even eruit laten, zodat de benzine in de cilinders verdampt.

Wat je eventueel ook kunt doen is even kijken of ie compressie heeft.Als ie dat heeft ligt het denk ik gewoon aan de ontsteking.
Even kijken hoe de rotor en verdelerkap eruit ziet van binnen.



oke bedankt man ik zal daar is naar kijken..
biggie21
New member
New member
Berichten: 29
Lid geworden op: 30 nov 2009, 19:35

Bericht door biggie21 »

hij slaat zowie zoo 2klikken aan zonder dat ie verder wilt starten ja..
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Krukaspositiesensor niet vastgezet misschien? of het stekkertje daarvan nog los of draad beschadigd?
*Technical service Mazda mx-3.*
Plaats reactie