@WhiteFinish KLDE 1e keer gelopen

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
cootjev6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 498
Lid geworden op: 06 mar 2007, 14:04
Locatie: Omg Noord Holland

Bericht door cootjev6 »

@marcel. De hele boel is weer vastgekit met een speciale plaatkit. Nu zit ie weer muurvast maar toch een beetje flexibel.[/quote]

zo heb ik het ook gedaan en dat werkt idd perfect en het scheeld een hoop ergenis ;)
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Gister heb ik mijn ruitensproeiervloeistof hergeloceerd ;)

De voorste grote vloeistoftank is in mijn ogen veel te groot en lomp. Vandaar dat ik alleen mijn achterste tankje wil gebruiken (heb toch geen sproeier meer voor mijn achterraam)


Wat heb ik nu gedaan:
* Eerst uitgezocht hoe de beide tankjes werden aangestuurd. Welke kabel dient waarvoor
* Plastic buis met ijzeren huls gezocht (flexibel)
* 2 kabeltjes + 1 spoeierkabel door de buis getrokken
* Vervolgens de buis onder de auto doorgetrokken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is nog niet helemaal af omdat ik nog niet de kabeltjes goed heb kunnen solderen en ik een koppelstukje miste om 2 sproeierkabels met elkaar te verbinden.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

netjes opgelost..

ben benieuwd of het pompje uit het achterste tankje voldoende druk kan opbouwen...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

@Jeroen:
Ik heb gewoon de voorste tank vervangen met het kleine achterste tankje. Zelfs het stekkertje van de andere tank past gewoon direct en dat werkt iig prima! Ik denk wel dat Robert z'm manier gaat werken, alleen duurt 't wat langer voor dat ie gaat sproeien.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Zodra dat de leiding gevuld is met vloeistof maakt het weinig uit denk ik. Een elektronisch signaal is snel van de voorkant naar de achterkant dus dat zul je niet merken.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

WhiteFinish schreef:Zodra dat de leiding gevuld is met vloeistof maakt het weinig uit denk ik. Een elektronisch signaal is snel van de voorkant naar de achterkant dus dat zul je niet merken.


Je hebt zowieso drukverlies over een leiding, waarom weet ik nog niet maar hoop ik wel te leren met de tijd! :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

WhiteFinish schreef:Zodra dat de leiding gevuld is met vloeistof maakt het weinig uit denk ik. Een elektronisch signaal is snel van de voorkant naar de achterkant dus dat zul je niet merken.


signaal zit ik ook niet overin... meer of de vloeistof er wel voldoende onder druk uitkomt...

en zodra de leiding gevuld is hoeft nog niet te betekenen dat er dan voldoende druk achterstaat...

zet maar eens op een buitenkraantje een tuinslang van 20meter en eetje van 100meter... gegarandeerd dat er een klein p*sstraaltje uit de langste slang komt aangezien de kraan niet voldoende druk kan opbouwen in de slang ( verhoudingsgewijs gaat dit hier ook op, de druk die het pompje genereerd is niet enorm groot, dus de vraag is, komt de vloeistof er onder voldoende druk uit zodat het op het raam belandt, of redt ie het niet en komt het allemaal op je motorkap terecht ;)

evt een optie ( moet je even tiga vragen) is die wisserarmen te nemen met nozzeltjes erop, dan spuit ie het op het raam alsware ( waren van een renault oid) dan heb je niet het probleem dat er drukverlies is want dan komt het direct uit de wisserarm weg en op je raam, was een simpele maar doeltreffende mod heb ik toen gezien
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

idd , o.a. mercedes heeft deze sproeiertjes op de arm van de ruitenwisser geklikt , erg handig en ziet er goed uit
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

bramx3 schreef:idd , o.a. mercedes heeft deze sproeiertjes op de arm van de ruitenwisser geklikt , erg handig en ziet er goed uit


Wat denk je dat er nu op mijn ruitenwisserarm zit ;)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

WhiteFinish schreef:
bramx3 schreef:idd , o.a. mercedes heeft deze sproeiertjes op de arm van de ruitenwisser geklikt , erg handig en ziet er goed uit


Wat denk je dat er nu op mijn ruitenwisserarm zit ;)


Afbeelding

nee toch??? :clown:
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie