@MX3V6_DH

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: @MX3V6_DH

Bericht door MX3V6_DH »

Ik heb de afgelopen tijd aardig wat uurtjes aan de 1.6 besteed. De volgende dingen heb ik gedaan:

- Er zat inderdaad een oud centrale deurvergrendelingskitje in de auto gebouwd. De kabels van de motoren waren door de afwatergaatjes van de deuren, langs de scharnieren en onder de motorkap door naar het schutbord geleid waar ze dan uiteindelijk de auto in gingen :roll: Deze toch wel vrij creatieve oplossing heb ik helemaal weggehaald en vervangen door een nieuw setje waarvan ik de kabels gewoon door de daarvoor bestemde tules heb getrokken.
- Alle kabels voor mijn audio installatie getrokken. Net als bij de V6 heb ik de voedings- en signaalkabels weer volledig van elkaar gescheiden, voeding ligt langs links en signaal ligt langs de rechterkant van de auto. Ook heb ik dikke speakerkabels voor de woofers van mijn voorste composet de deuren in getrokken. Voor de tweeters zal ik originele speakerkabels gebruiken.
- Deuren gedempt met Vibraflex loodbitumen.
- Woofers van de voorste composet gemonteerd in de deuren. Ik heb ook 'dakjes' van loodbitumen boven de woofers gemaakt om ze te beschermen tegen regenwater dat door de deuren loopt.
- De kabelbomen van de deuren vervangen door de kabelbomen uit een MX-3 met electrische ramen. De motoren heb ik ook al, nu alleen nog deurpanelen met de schakelaars erin.

Helaas wordt voor de rest van de week regen voorspeld en zal ik dus niks meer hier voor de deur kunnen doen. Ik hoop aankomend weekend tijd te hebben om naar de loods te rijden zodat ik de audio inbouw daar af kan maken.
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
Gebruikersavatar
SkippyMX3
Moderator
Moderator
Berichten: 967
Lid geworden op: 11 jun 2011, 14:14
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Leersum

Re: @MX3V6_DH

Bericht door SkippyMX3 »

Toe maar, ik zag je verzoek staan bij t te koop gedeelte. Goed bezig!
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!

Afbeelding
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: @MX3V6_DH

Bericht door MX3V6_DH »

De audio inbouw is zaterdag af gekomen! En natuurlijk wordt het weer prompt goed genoeg dat ik op de fiets naar mijn werk kan :roll: Maar nu heb ik zondag tenminste goede muziek bij het rijden van de Mazda Meet Edition #3 toerrit :)
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Re: @MX3V6_DH

Bericht door DJ_MIKE »

Goed bezig Leon
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: @MX3V6_DH

Bericht door MX3V6_DH »

Na het rijden van de toerrit kwam ik er acher dat de v-snaar van de 1.6 piepte. Vandaag heb ik die met wat hulp van het online manual op mx-3.com wat strakker gesteld. Handig, al die informatie die er over onze auto's terug te vinden is 8)
Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Re: @MX3V6_DH

Bericht door DJ_MIKE »

Haha zo zie je maar weer alles staat op het web
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Re: @MX3V6_DH

Bericht door sjaakk91 »

Inderdaad niet alleen jij kwam erachter. De rest ook allemaal. ;) Je nieuwe vrienden ook mee genomen? :)
Afbeelding
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: @MX3V6_DH

Bericht door MX3V6_DH »

De meeuwen heb ik netjes voor de Velsertunnel afgezet :)
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
MX3V6_DH
Moderator
Moderator
Berichten: 1401
Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: @MX3V6_DH

Bericht door MX3V6_DH »

Een paar weken geleden was ik met de 1.6 onderweg van Den Helder naar IJsselstein. Toen ik al een tijdje met 130 over de A7 reed was er ineens een keiharde knal! Meteen gestopt op de vluchtstrook en toen viel dit mij toch wel enigszins op:

Afbeelding

De einddemper was gewoon langs de lasnaad uit elkaar gescheurd. Ik denk dat de vorige eigenaar nooit zo hard met de auto heeft gereden, dat opgehoopt roet uit de uitlaat los is gekomen en de einddemper heeft verstopt. Met zo'n enorm gat in de einddemper kunnen jullie je vast wel voorstellen dat de resterende 100+ km terug naar IJsselstein wat luidruchtiger waren dan het eerste deel van de rit 8)

Ik heb de originele einddemper van mijn V6 nog liggen en had bedacht dat die dan wel onder de 1.6 kon. Helaas bleek de diameter van die pijp een flink stuk groter te zijn dan de diameter van het middenstuk van de 1.6, dus dat ging niet door. Omdat ik zelf eigenlijk ook verder geen tijd had om te sleutelen heb ik maar voor de snelle, duurdere oplossing gekozen en heb ik bij Euromaster een Bosal einddemper onder de auto laten zetten:

Afbeelding

Helaas geen dubbele pijpjes meer, dus het is voor de kenner nu nog duidelijker dat dit maar een MX-3 1.6 en geen V6 is :oops: Een pluspunt is wel dat de auto nu nog stiller is dan met de oude einddemper voor de explosie. Ik kan dus nog meer genieten van mijn JBL sound 8)
Afbeelding
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
Gebruikersavatar
lenny-v
Moderator
Moderator
Berichten: 838
Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Dordrecht

Re: @MX3V6_DH

Bericht door lenny-v »

Netjes hoor, ik zou bij die bosal demper alle lasnaden en de flens even inspuiten met hittebestendige verf want die dingen rotten na 2 jaar al onder je auto vandaan leert mijn ervaring :roll:
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
Plaats reactie