Pagina 3 van 11

Geplaatst: 01 okt 2009, 18:48
door WhiteFinish
Zo'n hoger toeren is niet slim.

6800 = benzine toevoer stop
7500 + = falende oliepomp = kapot blokje

Geplaatst: 01 okt 2009, 19:06
door JForce
WhiteFinish schreef:Zo'n hoger toeren is niet slim.

6800 = benzine toevoer stop
7500 + = falende oliepomp = kapot blokje


benzine toevoer stop onder redline?

wikipedia schreef:The V6 engine was impressive for the time, belonging to the Mazda K-series, which were used in a range of Mazda vehicles. These engines were designed to be smooth, very long lasting, and hold a high torque across the RPM range. These engines used a variable length intake manifold (VLIM), in order to provide optimal torque using intake resonance. Mazda called their system on the MX-3 the "Variable Resonance Induction System" (VRIS). This engine had a 7000 rpm redline, and a 7800 rpm fuel cutoff. It is rumored that Porsche designers helped to create the K series engine

Geplaatst: 01 okt 2009, 19:23
door RichMX-3
ik weet niet waar je dat op baseert ?
maar als patrick zijn run in scant en post kan je het zien.
A/F ratio
CO2 waarde
alles was gewoon goed hoor, die gegevens die worden uitgelezen komen rechtstreeks vanuit de auto.

Geplaatst: 01 okt 2009, 20:45
door WhiteFinish
Oeps, inderdaad type foutje

7800 is benzine afsluiting

Maar 7500+ is wel falende oliepomp. Als je dus vaker zo hard doortrekt heb je een redelijke kans dat je het blok in de soep helpt

Geplaatst: 02 okt 2009, 16:21
door The-Xtreme_Mazda
Daarom ben ik blij dat er op me k8 tot de 7000rpm een begrenzer op zit 8)

kijk klde of klze is weer wat anders natuurlijk :roll:

Geplaatst: 02 okt 2009, 17:20
door bramx3
ook met een kl-ze kun je beter onder de 7000 rpm blijven

Geplaatst: 02 okt 2009, 23:17
door Ricoh
Lijkt me wel zo verstandig ja.

2 keer de klze getopt, maar volgens mij hield ie toen ook al op bij 225 km/u, wat trouwens hard zat is. De ZE moet harder kunnen, maar wat heb je eraan

Geplaatst: 03 okt 2009, 18:21
door JForce
Ricoh schreef:Lijkt me wel zo verstandig ja.

2 keer de klze getopt, maar volgens mij hield ie toen ook al op bij 225 km/u, wat trouwens hard zat is. De ZE moet harder kunnen, maar wat heb je eraan


topsnelheid vind ik niet zo belangrijk, het gaat meer om acceleratie bij mij. Maar dan ook, beter onder 7000rmp blijven. :bier:

Geplaatst: 04 okt 2009, 21:42
door StefanV6
In duitsland 212 gereden op de tomtom.
Op teller ging ik wat harder.
Was wel echt zijn top.. wou niet harder iig.
Maar ik ben het er mee eens, wat heb je eraan.
Niemand rijd hele stukken op topsnelheid omdat het zo relaxt is ofzo.

Geplaatst: 06 okt 2009, 22:33
door D-PAC
Nou, ik heb n paar jaar geleden op de terugweg van Disney het luchthendeltje open getrokken...

Ik was het groepje kwijt en na telefonisch overleg toch maar alleen terug
gekomen. Kwam op de Tolweg een mercedes ML tegen die ook harder
ging rijden.

Toch een behoorlijk stuk rond de 180/190 (op de teller) gereden... En ik moet zeggen
het was niet saai...