Stotter OPLOSSING gevonden!!! (pagina 3)

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

BlackDeath
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 dec 2008, 17:54
Locatie: Leusden

Bericht door BlackDeath »

oke daar zijn we al weer een stukje verder mee

alleen wou ikook graag weten waar precies de sensor zit

en is er meschien een gehele EGR systeem handleiding met foto's

alvast bedankt
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Op deze site staat ook een foto van de egr
http://www3.sympatico.ca/luc.tremblay27/swap.htm
stefan003
New member
New member
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 nov 2008, 19:00

Bericht door stefan003 »

hey hey,
voor blackdeath, maak zelf een topic :P
grapje hoor!

maare ik heb de kat vervangen en de gasklephuis schoon gemaakt en de ontsteking er helemaal af gehad en die 6 punten schoon gekrast en alles en uiteraard, nog steeds k*t..
bij alles dat ik doe is het stotteren even weg (2 straten) en dan begint het gewoon weer.

dus er blijft over: sensoren en die luchtmeter..
over een tijdje maar weer ff kijken :)
Sharky123
New member
New member
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 okt 2009, 19:08
Contacteer:

Stotteren

Bericht door Sharky123 »

Hee mensen!

sinds een paar uurtjes de trotse eigenaar van een '95 V6 mx-3! Het eea scheelt er wel aan, goede reden om er een projectje van te maken! Auto is nieuw voor me, ben motorfietsen gewend ;)

Dit stotteren meen ik ook lichtjes te voelen, als is het nu meer een soort van aarzeling bij het gasgeven, en een hoog (1500 rpm) stationair toerental dat af en toe terug valt naar 1100rpm. Heb ook het gevoeld dat de v6 toch wat meer in z'n mars zou moeten hebben.

Binnenkort eerst de geribbelde luchtslang en gasklepkamer ff nakijken. Ook TPS afstelling.

Maar Stefan, vroeg me af of jij ondertussen de problemen al hebt weten op te lossen??

PS toffe forum dit!!!
stefan003
New member
New member
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 nov 2008, 19:00

Re: Stotteren

Bericht door stefan003 »

weer een tijdje niets van me laten horen maar, nog steeds problemen, volgende om na te kijken wordt de koppeling, een aantal mensen zeggen dat het ook de koppelings veertjes kunnen zijn, dat ze slap zijn of iets... dus weer ff kijken....
stefan003
New member
New member
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 nov 2008, 19:00

Bericht door stefan003 »

eindelijk probleem opgelost en je gaat nooit geloven hoe makkelijk...

de CHIP was niet goed!!
de chip regelt de benzine - lucht verhouding en zo,
is de chip kapot, maakt hij geen goed contact, laad hij niet op, of wat dan ook, en je hebt het stotter probleem door een verkeerde benzine - lucht verhouding!

je kan er dan een 2de hands chip in zetten of een nieuwe halen, maar ik heb gekozen voor chip-tuning om de simpele rede:
alles werkt weer perfect en hij staat zo afgesteld dat het brandstof besparend is.

dus de auto rijd weer als een zonnetje en is wat goedkoper in rijden, ideaal dus!!

hopelijk hebben andere mensen hier ook wat aan!!

mvg stefan
Plaats reactie