Mogelijkheden voor meer vermogen

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Dat is ook de pest met een KLZE in ze 1e en 2e versnelling volgas wegrijden is onmogelijk.
Maar het is leuk speelgoed :mrgreen:
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
Gebruikersavatar
Charlie
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 okt 2007, 16:12
Locatie: Brunssum

Bericht door Charlie »

zijn deze chips ook beschikbaar voor 4 cyl 1.6? Zal waarschijnlijk niet he?
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

Charlie schreef:zijn deze chips ook beschikbaar voor 4 cyl 1.6? Zal waarschijnlijk niet he?

nee helaas niet........... anders had ie er al ingezeten bij mij :mrgreen:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
toni_correia
New member
New member
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 mei 2006, 23:51
Locatie: heerhugowaard

Bericht door toni_correia »

RichMX-3 schreef:
Charlie schreef:zijn deze chips ook beschikbaar voor 4 cyl 1.6? Zal waarschijnlijk niet he?

nee helaas niet........... anders had ie er al ingezeten bij mij :mrgreen:


de goedkoopste en snelste manier van meer pk, is de timming iets vervroegen maar let wel op de egt dat die niet in cruise speed te hoog wordt en bij het kort sprinten de egt niet te hoog is je kan dan ongveer 10 pk meer uithalen ook meer koppel onderin.

ik heb het niet zo met chips de fuel curve en met name timming word aangepast dus dat kan je handmatig doen.
justice
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

toni_correia schreef:
RichMX-3 schreef:
Charlie schreef:zijn deze chips ook beschikbaar voor 4 cyl 1.6? Zal waarschijnlijk niet he?

nee helaas niet........... anders had ie er al ingezeten bij mij :mrgreen:


de goedkoopste en snelste manier van meer pk, is de timming iets vervroegen maar let wel op de egt dat die niet in cruise speed te hoog wordt en bij het kort sprinten de egt niet te hoog is je kan dan ongveer 10 pk meer uithalen ook meer koppel onderin.

ik heb het niet zo met chips de fuel curve en met name timming word aangepast dus dat kan je handmatig doen.

en jij kan dat fixen ??????
meer koppel is altijd fijn ;)
anders wordt het hoog tijd voor een pbtje :mrgreen:
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
toni_correia
New member
New member
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 mei 2006, 23:51
Locatie: heerhugowaard

Bericht door toni_correia »

RichMX-3 schreef:
toni_correia schreef:
RichMX-3 schreef:
Charlie schreef:zijn deze chips ook beschikbaar voor 4 cyl 1.6? Zal waarschijnlijk niet he?

nee helaas niet........... anders had ie er al ingezeten bij mij :mrgreen:


de goedkoopste en snelste manier van meer pk, is de timming iets vervroegen maar let wel op de egt dat die niet in cruise speed te hoog wordt en bij het kort sprinten de egt niet te hoog is je kan dan ongveer 10 pk meer uithalen ook meer koppel onderin.

ik heb het niet zo met chips de fuel curve en met name timming word aangepast dus dat kan je handmatig doen.

en jij kan dat fixen ??????
meer koppel is altijd fijn ;)
anders wordt het hoog tijd voor een pbtje :mrgreen:


ja met de strobe light de timming ongeveer met 2 a 5 graden vervroegen tot 10 graden kan ook maar dan moet je echt euro 98 tanken.

als je dohc hebt met verstelbare camgears moet je de overlap time verkleinen dus de inlaat en de uitlaat nokkenas ieder twee graden naar elkaar toe draaien, dit is een indicatie.
justice
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

ik heb sohc en rijd altijd op v-power, maar wat voor vermogenstoename kan ik een beetje op rekenen? welk merkbaar ?
en zal die veel rijker gaan lopen?
en is het niet slecht voor je blok?
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
cooknl
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 81
Lid geworden op: 28 feb 2008, 17:44
Locatie: Near Amsterdam

Bericht door cooknl »

Ik zou wel eens wat ROLLENBANK vergelijkingen willen zien.

Tiga wat kan ons op papier laten zien, zou best leuk zijn als de motor bv by 1500 toeren 3 pk meer heeft maar bij 5000 toeren 15 pk, zo een soort verandering kan je duidelijk voelen.

En wat doet het met het verbruik kan je er van uit gaan dat als de motor meer efficient loopt hij ook minder benzine verbruikt?

Zou best leuk zijn dit soort info van onze chiptuners te krijgen ;)


Rob
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

RichMX-3 schreef:ik heb sohc en rijd altijd op v-power, maar wat voor vermogenstoename kan ik een beetje op rekenen? welk merkbaar ?
en zal die veel rijker gaan lopen?
en is het niet slecht voor je blok?


daarom dus die euro95 tanken ivm hogere klopvastheid van de benzine... je hebt dan minder kans op detonatie/pingelen...

het zal vast wel iets schelen maar vraag me af of je hiermee veel winst behaald, volgens mij verschuif je je koppel/pk curve gewoon wat
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
M3nace
Pilot
Pilot
Berichten: 554
Lid geworden op: 25 jun 2007, 21:24

Bericht door M3nace »

was laats op top gear...bij een gewone auto met normale pk's is er bijna geen verschil. Ga je echt 200+ dan merk je het wel. Subaru kreeg er bijna 15 pk meer door...
Plaats reactie