Pagina 3 van 4

Geplaatst: 29 dec 2008, 18:32
door D-PAC
probeer ook eens je versterker(s) los te koppelen.
maak ze een voor een los en meten.

het kan ook aan je radio, slechte aarde, lusvorming, computer, alles wat
met spanning te maken heeft.

Geplaatst: 30 dec 2008, 04:22
door WhiteFinish
Het is inderdaad vaak zoeken naar een naald in een hooiberg

Zoals Dpac al zegt, je moet langzaam dingen gaan uitsluiten.

Geplaatst: 30 dec 2008, 13:46
door JapSpeedv6
het zit iig in de audio ergens, zoals meestal...

zonder audio loopt de auto perfect en blijft de accu constant volledig vol als ik hem meet.

ik kreeg het advies om een 'volt stabilisator' of een 'ground wire kit' te proberen.
kan ik deze beide tegelijk gebruiken/aansluiten? of is alleen een volt stabilisator voldoende?
ook verschillen de prijzen hiervan nogal..varierend van een vaag kastje van 20 euro tot kastjes van 200 euro.

welke richtlijn kan ik nemen? iemand advies over een goed merk?

thx alvast! heb er zeer weinig verstand van.. ;)

Geplaatst: 05 jan 2009, 17:36
door JapSpeedv6
iemand? kickje

Geplaatst: 05 jan 2009, 18:04
door Fullsize
Geen van beide zal er voor zorgen dat je probleem wordt opgelost.
Ik heb laatst iemand hier gehad waarvan de accu leeg was na een dag staan. Alle Mazda onderdelen werkten naar behoren.
Na zoeken met een multimeter bleek het de dsp te zijn van zijn audiosysteem.
Dat ding was zomaar begonnen met verbruiken in de off-stand.
Ding verwijderd en klaar.
Dus zorg eerst dat je het probleem isoleert. Met een multimeter.

Geplaatst: 05 jan 2009, 18:35
door WhiteFinish
Precies, beide aparaten zorgen ergens anders voor.

Meten is weten. Helaas flink zoeken maar wel de enige manier

Geplaatst: 06 jan 2009, 12:15
door JapSpeedv6
oke bedankt iig ;)
waarschijnlijk zit het probleem in mn condensator,
ik ga maar eens meten overal..thx

Geplaatst: 03 mei 2009, 13:48
door Remco-
Hebben jullie het probleem eigenlijk gevonden?

Ik heb hetzelfde probleem. M'n accuspanning zakt zo'n 0,2V - 0,3V per niet gebruikte dag. Na een ampère meting zag ik dat er 210mA weglekte... en dat is nogal veel als 30mA "redelijk" is. Had helaas niet veel tijd, maar merkte dat als ik de zekering van "Hazard" eruit haalde dat het weg was. Toen ik hem weer terug stopte was het ook weg... dus ik dacht dat ie misschien niet goed contact maakte ofzo dus deed het klepje van de zekeringkast er weer op en het was weer terug... zo een paar keer lopen kloten, maar helaas geen tijd om het nu even helemaal uit te gaan zoeken. Volgend weekend zo en zo even alle zekeringen preventief vervangen denk ik en even goed checken waar het vandaan komt... want dit is best zwaar irritant helemaal omdat ik over het algemeen korte ritten maak en m'n accu dan toch wel snel leeg raakt.
Nou zag ik dat op de Hazard zekering onder andere de knipperlichten zitten? Zit hier nog meer op aangesloten? Aan de naam te zien lijkt het voor alle "waarschuwings" lampen te zijn?

Heeft iemand overigens ervaring met druppelladers op zonne-energie?
Bijvoorbeeld [url=http://www.c-device-europe.com/nl/?p=productsMore&iProduct=102&sName=E-Sun-Accu-druppellader-1,8W-[5559]deze (1,5W)[/url] en [url=http://www.c-device-europe.com/nl/?p=productsMore&iProduct=103&sName=E-Sun-accu-druppellader--5W-[5560]deze (5W)[/url] (ik weet dat er andere, sterkere zijn voor minder geld, maar even ter voorbeeld).

Geplaatst: 03 mei 2009, 19:00
door mx3freak
ik heb het intussen al een paar jaar en krijg het helaas niet opgelost. :cry:

Geplaatst: 05 mei 2009, 13:09
door JustrXk
een condensator vebruikt pas als je versterker aangaat(interne weerstand)
op standby is je versterker uit dus zit je condensator in een openkring.