uitwisselbaarheid??, klze in een obd2 en obd2 k8 in obd1

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

je hebt ook geen 200pk aan je voet ;)

kom misschien maar 150-160pk op de weg terecht :clown: ;)

nee, maar ff serieus, hoe denk je dit dan te merken? heb je referentiemateriaal, bijv al eens met ZE gereden??

je kan eens horen bij sebas (fullsize), die heeft wel een oplossing voor dit probleem, want begreep uit meerdere bronnen dat de ZE van leo echt supergoed liep
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

turbulence schreef:je hebt ook geen 200pk aan je voet ;)

kom misschien maar 150-160pk op de weg terecht :clown: ;)

nee, maar ff serieus, hoe denk je dit dan te merken? heb je referentiemateriaal, bijv al eens met ZE gereden??

je kan eens horen bij sebas (fullsize), die heeft wel een oplossing voor dit probleem, want begreep uit meerdere bronnen dat de ZE van leo echt supergoed liep


Ja, mijn wagen ;)

Maar even serieus ivo. Ik zou ook gewoon even mx-3.com of probetalk.com afgaan. Daar zitten mensen die er veel vanaf weten en hier meer mee te maken hebben gehad.
(al denk ik dat Fullsize er ook wel wat vanaf weet )
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

WhiteFinish schreef:Ja, mijn wagen ;)

Maar even serieus ivo. Ik zou ook gewoon even mx-3.com of probetalk.com afgaan. Daar zitten mensen die er veel vanaf weten en hier meer mee te maken hebben gehad.
(al denk ik dat Fullsize er ook wel wat vanaf weet )


ok, dat wist ik dus niet...

maar goed zit ook wel weer iets verschil tussen de diverse ZE's he, andere nokkenas e.d kan ook ervoor zorgen dat de drive iets anders is..

maar ik zou ook eens bij sebas horen,

kon me dit nog herinneren uit leonie haar topic:

Tiga schreef:Ik heb vandaag Leo haar auto even mogen uitlaten...waarvoor dank :bier:
Tering wat gaat dat ding als de brandweer. Sorry voor alle andere klze-eigenaren(althans waarvan ik in de auto heb gereden) maar die van Leo rijdt toch echt het beste. Ding blijft maar gaan...niet normaal :shock:


Fullsize schreef:Dat blokje loopt echt heel lekker! Ik rij in de 5e zo het rode gebied in......net zo makkelijk als het eerst in de 3e ging zeg maar. Pffff
Die hou ik zelf zonder pretgas niet meer bij :mrgreen:


dus denk dat sebas daar toch iets magisch gedaan heeft waardoor ie met OBD2 ook goed loopt :clown: w
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Bericht door BruteFrits »

dus denk dat sebas daar toch iets magisch gedaan heeft waardoor ie met OBD2 ook goed loopt :clown: w[/quote]

Ja, die is omgebouwd naar OBDI.... Althans dat heb ik begrepen. Het is ook niet zo dat ie niet goed loopt, in tegendeel hij loopt goed maar heb het gevoel (als ik andere KLZE's vergelijk Hugo, Robert, Mikee) dat er meer uit te halen valt.

Binnenkort nog met Mikee een ritje maken en richting de rollerbank.
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
Gebruikersavatar
MissLeo
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 282
Lid geworden op: 06 mar 2006, 21:37
Locatie: prov. Groningen
Contacteer:

Bericht door MissLeo »

turbulence schreef:dus denk dat sebas daar toch iets magisch gedaan heeft waardoor ie met OBD2 ook goed loopt :clown: w


De MX-3 draait niet meer op OBD2, is omgebouwd naar OBD1
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

ODB 1 rules !! :rock: :lach:
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Carthago
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 166
Lid geworden op: 24 jun 2007, 23:56
Locatie: Deventer

Bericht door Carthago »

hyperman schreef:dat is mogelijk izard had ook odbII en heeft ook zonder al te veel problemen een klze erin gelegd. wellicht kan hij jou meer informatie geven.


Ik heb dus de klze van martijn (forum naam izard) overgekocht.

krij dus met een 1998 mx3 klze (OBD2) met 1.8 v6 ECU en 2,5 vaf en benzinedrukregelaar. Benzinedrukregelaar moet er tussen anders gaat hij hoog in toeren te arm lopen. Verder rijdt het dan perfect. Krij heel gemakkelijk een kleine 235 de begrenzer van de 5e versnelling in (met 1.8 v6 bak) en heb dan nog heel veel over. kweet niet hoe dit bij andere klze rijders zit? maar kvind het blokje toch wel perfect rijden.

Ook even ter vergelijking: een sprintje van mijn mx3 OBD2 klze tegen een subaru impreza WRX STI (standaard 265 pk en fabrieksopgave in 5,5 sec op 100) uit 2002, heeft als resultaat dat de impreza iets sneller op 100 is (ook 4 wiel aandrijving) maar de mx3 komt de impreza WRX STI bij 200 weer voorbij. Dus denk dat het blokje toch wel goed loopt zo.
Laatst gewijzigd door Carthago op 20 jan 2008, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
1998 mx3 2.5i v6 KLZE
BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Bericht door BruteFrits »

Ben gisteren met Mikee een paar test rondjes gaan rijden. Helaas mist de KLZE icm ODB2 toch het 'echte' piek vermogen als VRIS kleppen open gaan. VRIS1 merk je een beetje, maar VRIS2 doet niets. Hij loopt wel goed en trek hem ook makkelijk door het rood heen, maar haal lang niet het maximale uit het blok. Ga zelf verder zoeken naar een Stand Alone systeem.
Voor de goede orde: Ik heb een KLZE (laag compressie, van Mikee) met een ODB2 ECU en Fuel Pressure Regulator welke is ingesteld op 41psi.
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

mikee had er toch al een map ecu aan zitten toch ?
oke , had um dacht ik los verkocht toen zijn mx gestript werdt
maar ik bedoel , er zal toch nog wel een programma zijn dat op jouw motor afgesteld is ?
dan is het een kwestie van een nieuwe map ecu installeren , en die software te uploaden
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Plaats reactie