Pagina 3 van 3

Geplaatst: 01 okt 2007, 21:02
door crazyarjan
een lambda sonde kan je niet goed meten met een voltmeter
alleen al vanwege het feit dat een voltmeter simpelweg te traag is voor het signaal. alleen met een scoopmeter kan je het signaal goed onderscheppen.

kan je ook bij je garage een uitdraai laten maken van de 4gas meting? daaraan kan je precies aflezen wat de lambda waarde is.

ik weet niet wat je specs zijn, katvervanger oid want anders zou je kat ook wel naar de hoeren kunnen zijn..

een keertje stevig stampen en flink gasgeven tijdens een rit vlak voor de metind wil ook weleens het verschil maken, maar dan moet je lambda regeling wel op orde zijn.

succes

Geplaatst: 01 okt 2007, 21:06
door WhiteFinish
Ik heb besloten om ze toch maar te vervangen. Weet ik tenminste zeker dat ze goed zijn en ik er ff tegenaan kan.

Anders wordt het inderdaad het spruitstuk :cry:

Geplaatst: 03 okt 2007, 17:16
door WhiteFinish
Heb er dus een universelen sensor bij

4 draads
2x wit--> opwarming
1x zwart --> signaal
1x grijs --> aarde

Nu is de originele sensor
2x zwart
1x blauw
1x wit


Nu lijkt het mij dat of de blauwe of de witte (orginele een signaal moet afgeven). Maja ik kan niet vinden welke het is :(

Geplaatst: 04 okt 2007, 07:32
door hyperman
blauw is signaal

Geplaatst: 04 okt 2007, 17:02
door WhiteFinish
Thnx

Eindelijk mijn probleem opgelost

Lamda sensoren vervangen. Dit bracht de co van 10 naar 6 %

Daarna wist ik het echt niet meer en heb liggen klooien met mijn luchtinlaat.

Deze zo kort mogelijk gemaakt en met de vaf aan de gang geweest. In 1x was mijn co 0,4 %...

Persoonlijk denk ik dat het daaraan ligt, al maakt het me niet meer zoveel uit want ik heb mijn APK :D

Geplaatst: 04 okt 2007, 17:25
door bramx3
heel mooi man , ik zie je binnekort wel bij geert ;)