Inlaat spuiten

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

turbulence schreef:
het afbakken op 160 graden heb niet helemaal gedaan, even goed met de verfbrander erover en het hard ook goed door...



Wanneer moet je dit doen??

Als de lak nog nat is of pas erna?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

WhiteFinish schreef:
turbulence schreef:
het afbakken op 160 graden heb niet helemaal gedaan, even goed met de verfbrander erover en het hard ook goed door...



Wanneer moet je dit doen??

Als de lak nog nat is of pas erna?


naderhand...

maar ik heb het niet gedaan, zo gauw je gaat rijden ''bak'' je de verf ook wel in... zoals ik zo kan zien zit ie erg goed vast op inlaat en kleppendeksels...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Ik heb het hitteschild van het uitlaatspruitstuk een tijdje geleden gespoten.
Ben als volgt te werk gegaan:

-flink opschuren
-goed ontvetten
-4 a 5 lagen hittebestendige lak, kort achter elkaar gespoten
-na een kwartier eerst met de verfbrander goed verwarmen. Dit deed ik omdat ik van plan was om het hitteschild er gelijk terug op te zetten. Als ik dit niet had gedaan was de lak niet hard genoeg geweest en was het beschadigt geraakt bij het monteren.
-Even af laten koelen en terug op z'n plek gezet.
-Meteen de motor laten draaien en goed warm laten worden. Dit omdat er op de spuitbus staat dat het 'bakken' binnen een uur moet gebeuren.

Het zit er goed op nu, de lak is goed uitgehard.
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Denk dat met een verfbrander nog niet eens nodig is, door de hitte van de motor bak je het er wel in.
Je moet alleen ook een hitte bestendige onderlaag er op spuiten. haha :mrgreen: Was in mijn brommer tijd nog. Ik mooi een onderlaag om mijn uitlaatje gespoten. Daarover heen mijn hittebestendige lak.

De dag erna toen ik ging rijden kwam de kleur van de onderlaag gewoon naar boven.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Op de spuitbussen van Motip staat dat je geen plamuur moet gebruiken.
Met de verfbrander is normaaal gesproken idd niet nodig. Tenzij je niet van plan bent om het onderdeel er gelijk op te zetten en de motor te laten draaien, want het afbakken moet binnen een uur gebeuren.
Persoonlijk heb ik de boel wel even verwarmt, anders is de lak nog nat als je het vastpakt, en dat laat snel kleine beschadigingen achter bij het monteren.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

zowieso wordt een kleppendeksel ook niet zo warm als bijvoorbeeld een uitlaat....

ik heb ze toen gespoten, en pas maand later ofzo de swap gedaan en ook niet afgebakken of wat dan ook...

op inlaat en kleppendeksels zit het er nog mooi strak op hoor...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie