Pagina 3 van 4

Geplaatst: 11 apr 2007, 21:30
door turbulence
MX-john schreef:Afbeelding
deze zijn best mooi!
glasvezel roest iig niet, ook iets om bij stil te staan.


is een voordeel... maar goed onderhouden en schadevrij zijpaneel ook niet ;)

Geplaatst: 12 apr 2007, 22:14
door NightQrawler
turbulence schreef:
MX-john schreef:Afbeelding
deze zijn best mooi!
glasvezel roest iig niet, ook iets om bij stil te staan.


is een voordeel... maar goed onderhouden en schadevrij zijpaneel ook niet ;)

glasvezel gaat 'nooit' roesten, dat bedoel ik ermee.
maar idd, goed onderhouden boyzz and girlz.

ok de mazda gaan pas na 10 jaar roesten, vaak veel later,
honda's heb ik na 6jaar al met roest gezien.

het ergste is het roesten van binnenuit.weinig mensen die daar bij onderhoud bij stilstaan, in je deur, als je die opent, zie je diverse zwarte kleine ronde pluggen, hier kun je het voor binnenin inspuiten, en anders gewoon wielkasten loshalen.ik ga dit deze zomer weer doen en bodem compleet nalopen.Alle bumpers e.d. gaan er ook af..
ff groot onderhoud dus...pfff

mijn punt is... koop je glasvezel, hoef je daar nooit meer over na te denken.iig niet voor je wielkasten.

Geplaatst: 12 apr 2007, 22:26
door turbulence
point taken!!!

en idd, vaak het ''sneaky'' wegroesten heb je niet gauw door totdat het er doorkomt en het gewoon te laat is :cry:

Geplaatst: 12 apr 2007, 22:29
door bramx3
opzich klopt het wel
maar hoor vaker van die horor verhalen dat die poly schermen voor geen meter passen

Geplaatst: 12 apr 2007, 22:36
door NightQrawler
ben ik ook bang voor...en ik wil niet weer de schermen two-tone spuiten, maar vind die vsx nog wel leuk.
Z4 vin ik ook niet wat..tja moet ik zeggen met mijn mini/bmw-look knipperunit :mrgreen: :)

Geplaatst: 12 apr 2007, 22:41
door NightQrawler
turbulence schreef:point taken!!!

en idd, vaak het ''sneaky'' wegroesten heb je niet gauw door totdat het er doorkomt en het gewoon te laat is :cry:

precies :duim1:

Geplaatst: 13 apr 2007, 10:21
door WhiteFinish
Maar zou je dan echt voor poly schermen moeten gaan of kan je zoiets ook goed lassen??

Het plaatmateriaal van de mx is nogal dun dus weet niet wat makkelijker is.

Geplaatst: 13 apr 2007, 10:25
door turbulence
WhiteFinish schreef:Maar zou je dan echt voor poly schermen moeten gaan of kan je zoiets ook goed lassen??

Het plaatmateriaal van de mx is nogal dun dus weet niet wat makkelijker is.


als je een goeie lasser hebt dan kan die vast wel dit idee namaken op de standaard schermen..

enige waar je goed moet opletten is dat het symmetrisch blijft, maar goeie lasser kan daar vast wel rekening mee houden

Geplaatst: 13 apr 2007, 18:49
door NightQrawler
je kunt ook eerst op zoek gaan naar reserve-zijschermen op een sloperij ofzo. kun je die eerst rustig aanpassen of laten aanpassen, behandelen tegen roest, dan laten spuiten.

Geplaatst: 13 apr 2007, 18:54
door Fullsize
Lassen is goed te doen hoor, zeker als je bestaande delen hebt van een sloper.
Bij VW's worden vaak de turbo openingen uit de zijschermen van de T4 busjes overgezet naar golfjes ed.
Ook de bescherming kan je zo goed maken dat het veranderde/gelaste deel nooit meer roest, iig niet eerder dan het overige spatbord waar de originele behandeling nog op zit.
Kortom, wat je wil kan je krijgen.