Pagina 3 van 4

Geplaatst: 13 mar 2007, 18:36
door NightQrawler
woytek schreef:
M-Xtreme schreef:
woytek schreef: I don't want a 300 pk monster, power.


Waarom niet?? :lol:


Ben allang blij dat ik alles wat ik nu op het oog heb kan betalen... 8) zie hier mijn begroting: klik ;)


there's a big difference between 'want' and 'can't afford it right now'
or 'don't want to spend that much'. ;) :mrgreen:

Geplaatst: 13 mar 2007, 20:49
door woytek
Don't want to spend that much, I don't need a car that's worth 5000 and modifications worth 2500. ;)

Maar nu zit een maat van me weer te roepen dat ik die bodykit moet vergeten en gewoon voor verlagen moet gaan. :? keuzes, keuzes.... :cry:

Geplaatst: 13 mar 2007, 22:40
door Rikmx
op mijn kl36 ecu zit (helaas) geen toerenbegrenzer... kan het zijn dat de ecu dan al geranged was voor dat hij bij mn motorswap werd ingebouwd?

Geplaatst: 13 mar 2007, 22:43
door MarcX3
Rikmx schreef:op mijn kl36 ecu zit (helaas) geen toerenbegrenzer... kan het zijn dat de ecu dan al geranged was voor dat hij bij mn motorswap werd ingebouwd?


Kan

Maar ik heb zon klein vermoeden dat de ontsteking icm de ecu de begrenzing regelt, Bastian begon ook al te twijfelen.

Met mn oude ontsteking kwam ik niet verder dan 6200 toeren.

Met mn nieuwe kan ik zo ver gaan als ik wil, als ik een flinke dot gas geef vliegt die de 8000 over. Niet aan te raden overigens.

Geplaatst: 13 mar 2007, 22:46
door Rikmx
is een toerenbegrenzer eigenlijk makkelijk te plaatsen (ook qua prijs)

Geplaatst: 13 mar 2007, 22:56
door turbulence
toerenbegrenzer is iets softwarematigs in de ecu lijkt mij.. dus dan moet die gereprogrammed worden..

maar waarom zou je die erop willen zetten, als je gewoon verantwoord rijdt is er toch niks aan de hand

Geplaatst: 13 mar 2007, 23:06
door Fullsize
Er zijn losse toerenbegrenzers in de handel. Ik weet je alleen niet zo gauw aan een site te helpen.

Geplaatst: 13 mar 2007, 23:09
door Rikmx
zat 2 jaar terug bij een maat in de auto en toen gaf de auto in eens vanzelf vol gas... na het intrappen van de koppeling en de voet van het gas te halen bleef de motor loeiend hangen in de toerenbegrenzer! meteen motor uitgezet en de anwb gebeld (was een mazda 626) er bleek iets afgebroken te zijn bij de gaskabel. als er geen toerenbegrenzer op had gezeten had je dik kans gehad dat er iets mis was gegaan... ik heb dus liever wel zo'n ding ook als je ff gas geeft en je per ongeluk net boven de 7000 komt is zo'n ding ook wel handig

Geplaatst: 14 mar 2007, 07:10
door JD GRAFFIX
BEE R Rev limiter................

http://www.autoshop.com.au/shopengine.php?c=48

http://www.gijsje.net/media/Rev-limiter ... imiter.wmv


and just to clear things up....when you have your ranges changed they do not remove the rev limiter.........this is only done by some companies when specifically asked to do so., and even then most companies will not agree because of the risks.

Easy way to limit yourself is: http://www.jeroentje.nl/index.php?page= ... id=3001120

once installed, set the revs at the desired point........now everytime you hear the beeping.....you know enough

Geplaatst: 14 mar 2007, 09:38
door WhiteFinish
Denk dat je met goede zorg zo'n toerenbegrenzer niet noodzakelijk is.

Het geval wat je vertelt van jou vriend lijkt me een kans van 1 op 10000 of nog kleiner.