wat is of zijn rangen

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
NightQrawler
Pilot
Pilot
Berichten: 790
Lid geworden op: 21 jul 2003, 23:31

Bericht door NightQrawler »

woytek schreef:
M-Xtreme schreef:
woytek schreef: I don't want a 300 pk monster, power.


Waarom niet?? :lol:


Ben allang blij dat ik alles wat ik nu op het oog heb kan betalen... 8) zie hier mijn begroting: klik ;)


there's a big difference between 'want' and 'can't afford it right now'
or 'don't want to spend that much'. ;) :mrgreen:
If you dont like it, Customize it!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

Don't want to spend that much, I don't need a car that's worth 5000 and modifications worth 2500. ;)

Maar nu zit een maat van me weer te roepen dat ik die bodykit moet vergeten en gewoon voor verlagen moet gaan. :? keuzes, keuzes.... :cry:
Gebruikersavatar
Rikmx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 17 aug 2005, 00:50
Locatie: Didam

Bericht door Rikmx »

op mijn kl36 ecu zit (helaas) geen toerenbegrenzer... kan het zijn dat de ecu dan al geranged was voor dat hij bij mn motorswap werd ingebouwd?
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

Rikmx schreef:op mijn kl36 ecu zit (helaas) geen toerenbegrenzer... kan het zijn dat de ecu dan al geranged was voor dat hij bij mn motorswap werd ingebouwd?


Kan

Maar ik heb zon klein vermoeden dat de ontsteking icm de ecu de begrenzing regelt, Bastian begon ook al te twijfelen.

Met mn oude ontsteking kwam ik niet verder dan 6200 toeren.

Met mn nieuwe kan ik zo ver gaan als ik wil, als ik een flinke dot gas geef vliegt die de 8000 over. Niet aan te raden overigens.
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
Rikmx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 17 aug 2005, 00:50
Locatie: Didam

Bericht door Rikmx »

is een toerenbegrenzer eigenlijk makkelijk te plaatsen (ook qua prijs)
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

toerenbegrenzer is iets softwarematigs in de ecu lijkt mij.. dus dan moet die gereprogrammed worden..

maar waarom zou je die erop willen zetten, als je gewoon verantwoord rijdt is er toch niks aan de hand
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Er zijn losse toerenbegrenzers in de handel. Ik weet je alleen niet zo gauw aan een site te helpen.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
Rikmx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 17 aug 2005, 00:50
Locatie: Didam

Bericht door Rikmx »

zat 2 jaar terug bij een maat in de auto en toen gaf de auto in eens vanzelf vol gas... na het intrappen van de koppeling en de voet van het gas te halen bleef de motor loeiend hangen in de toerenbegrenzer! meteen motor uitgezet en de anwb gebeld (was een mazda 626) er bleek iets afgebroken te zijn bij de gaskabel. als er geen toerenbegrenzer op had gezeten had je dik kans gehad dat er iets mis was gegaan... ik heb dus liever wel zo'n ding ook als je ff gas geeft en je per ongeluk net boven de 7000 komt is zo'n ding ook wel handig
Gebruikersavatar
JD GRAFFIX
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 108
Lid geworden op: 08 mei 2005, 23:42
Locatie: Vianen
Contacteer:

Bericht door JD GRAFFIX »

BEE R Rev limiter................

http://www.autoshop.com.au/shopengine.php?c=48

http://www.gijsje.net/media/Rev-limiter ... imiter.wmv


and just to clear things up....when you have your ranges changed they do not remove the rev limiter.........this is only done by some companies when specifically asked to do so., and even then most companies will not agree because of the risks.

Easy way to limit yourself is: http://www.jeroentje.nl/index.php?page= ... id=3001120

once installed, set the revs at the desired point........now everytime you hear the beeping.....you know enough
Lead, Follow or get the @!**% out of the way
Warning: Does not play well with others. (It seems others have a problem with losing)

SideSkirts on Back order :-(
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Denk dat je met goede zorg zo'n toerenbegrenzer niet noodzakelijk is.

Het geval wat je vertelt van jou vriend lijkt me een kans van 1 op 10000 of nog kleiner.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie