Verzekeren Op Taxatiewaarde

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mazdamaster
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 27 jul 2004, 17:09
Locatie: prof groningen

Bericht door mazdamaster »

het is niet waar zoals jullie erover denken , er zijn meer voordelen aan all risk, ik heb al een eens een auto totalloss gehad door een ander en heb 3 maanden op mijn geld moeten wachten , nu ben ik dus all risk en zou iemand mijn auto total loss rijden heb ik de volgende dag mijn geld en kan ik voor niks een leen auto krijgen . ook nu draai ik niet voor schade op bij een ander of bij mezelf, dat is bij wa of wa+ allemaal niet zo..
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

mazdamaster schreef:het is niet waar zoals jullie erover denken , er zijn meer voordelen aan all risk, ik heb al een eens een auto totalloss gehad door een ander en heb 3 maanden op mijn geld moeten wachten , nu ben ik dus all risk en zou iemand mijn auto total loss rijden heb ik de volgende dag mijn geld en kan ik voor niks een leen auto krijgen . ook nu draai ik niet voor schade op bij een ander of bij mezelf, dat is bij wa of wa+ allemaal niet zo..


ok..

maar wat betaal je normaal in de maand?

en wat zou je anders normaal in de maand betaal voor gewoon WA?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
Marcjuh
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 6345
Lid geworden op: 18 jul 2003, 16:31
Locatie: Noord-Holland

Bericht door Marcjuh »

Ik denk dat iederreen moet doen wat hem het verstandigst lijkt ...

Ik was alleen benieuwd hoe jullie dat hebben geregeld... ( wilde geen discussie starten .. :bier: )

Naast geld ligt het ook aan de mx ... eentje van 15 jaar oud met 280 duizend op de klok is een ander verhaal dan eentje uit eind 98 met 40 duizend op de klok...

Als je daar rond 9000 voor hebt betaald is 1 of 2 jaar extra verzekering natuurlijk geen geld. Stel dat je je dure mx-3 ( 9500 ) de garage uit rijd en dat om een boom heen vouwd ... dan ben je dol blij als je nog een paar duizend terug krijgt.

Daarom was ik ook zo benieuwd wat de verzekering deed wanneer de MX-3 getaxeerd is. Want die waarde is veel hogels dan de dagwaarde ...
Afbeelding
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Je gaat premie betalen naar de taxatie waarde ;)
En als de auto hoger is getaxeerd dan de dagwaarde ga je ook
meer premie betalen!

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Om even dit topic weer nieuw leven in te blazen.

Ik wil zelf ook mijn auto laten taxeren binnenkort. Alleen vraag ik me af waarom je bij een verzekeringsmaatschappij je auto zou laten taxeren en niet door bijvoorbeeld een taxateur die ook oldtimers etc doet taxeren.

Tevens vraag ik me af of het verstandig is om erbij te vermelden dat er een andere motor inligt. De motor is namelijk een duur onderdeel geweest van de auto, maar aangezien het niet op kenteken weet ik eigenlijk niet zo goed wat ermee te doen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

"Tevens vraag ik me af of het verstandig is om erbij te vermelden dat er een andere motor inligt. De motor is namelijk een duur onderdeel geweest van de auto, maar aangezien het niet op kenteken weet ik eigenlijk niet zo goed wat ermee te doen."

Ik denk beter van niet. Als de verzekering op de hoogte is van een ander (lees: sneller) motorblok en het staat niet op kenteken (met andere woorden, niet goedgekeurd door de rdw), dan zouden ze bij een ongeval wel eens moeilijk kunnen gaan doen.
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

je zou miss een revisie op kunnen geven ?
vaak als je voor een groot bedrag aan onderhoud hebt laten plegen .
en de week er op rij je je wagen in de poeier , dan kun je als het goed is een deel terug krijgen van de reparaties die onlangs gedaan zijn
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ik heb wel een rekening waarop staat dat ik een nieuwe computer heb gekocht en ceramische koppeling. Alleen staat er ook bij dat ik een motorblok heb gekocht.

Dus dat zou betekenen dat ik die rekening niet zou kunnen gebruiken als bewijs
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

denk als je bastian eens lief aankijkt , hij wel een aangepaste rekening maakt ;)
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

1 een verzekerings maatschappij taxeert niet, deze zullen eventueel
wel een erkende taxateur inschakelen wanneer jij geen erkende weet.

2 wanneer je meldt dat er een 2.5 in ligt zou dit idd problemen gaan geven.
Dus een revisie opgeven is beter maar, je zal wel van alles bonnen
moeten kunnen laten zien.

En ze zien echt alles!
Aan emotionele waarde hechten ze geen waarde ;) :cry:

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Plaats reactie