@RIP

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

Leuk uitlaatje bij je Profiel foto,s kerel ;)
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Wanneer komt hij er onder?
Afbeelding
RIP
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 nov 2005, 22:04
Type Mazda: Mazda MX-3 2.0i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Delft

Weekje naar de Zon

Bericht door RIP »

ben even `n week de deur uit............... "naar `t zuiden"

Week daarna gaan we `m motorisch in orde maken.

Laterz
Gr.
Remco
RIP
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 nov 2005, 22:04
Type Mazda: Mazda MX-3 2.0i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Delft

KF Parts

Bericht door RIP »

Heb inmiddels beide KFZE Inlaatspreidstukken bij Bastian opgehaald!

Ben de "Curved-Neck" aan `t opknappen & klaar maken voor gebruik.

Hoop dat `t van `t weekend droog is!

Gr.
Remco
RIP
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 nov 2005, 22:04
Type Mazda: Mazda MX-3 2.0i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Delft

KF-ZE Up & Running!!!

Bericht door RIP »

Na `n lange "Low Profile Mode":

loopt ie als `n zonnetje...

Alles `s geinstalleerd en nagelopen en de KF-ZE loopt nu eindelijk naar behoren!

Zat lang met `n vervelende vacuumlek bij `t plaatsen
van de "KF-curved neck" : dacht eerst dat `t in `t gasklephuis zat

Toen ik samen met `n Ex-Mazda monteur de hele setup had nagelopen bleek er in het blok `n afdekdop (inbus) niet aanwezig te zijn...


Het dopje dicht het gat af naast de luchtinlaat bij cilinderbank 5 & 6...
Had als referentie `n K8 blok liggen waar die wel in zat
(kreeg `m hier niet uit)
Ben d`r nog niet achter wat daar origineel (in Japan) ooit in heeft gezeten...

Heb dat gat inmiddels afgedicht, beetje afstellen en hij liep perfect!
De KF15 ECU doet `t nu goed, geen foutmeldingen
Heb `m verschillende keren lang warm laten lopen en alles deed `t en was dicht

Ga `m van de week van de brug halen en testen

Gr.
Remco
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Mooi dat je na zoveel werk je auto goed het lopen hebt gekregen.

Die ecu hoort ook bij dat blok of is die van een ander blok??


Wat me ook nog opviel, performance radiateur?? Wat moet ik me daarbij voorstelleN?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
RIP
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 nov 2005, 22:04
Type Mazda: Mazda MX-3 2.0i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Delft

Bericht door RIP »

Hey Robert,

Ja dit moest gewoon lukken met die KF-ZE

de KF15 is inderdaad de bijbehorende ECU van de KF-ZE
Heb nog `n ECU liggen die ik ga testen.

"Performance Radiator", ik stelde die vraag ook ooit!

Niks bijzonders... volgens mij gewoon `n standaard radiator die
in de lak of coating is gezet

Gr.
Remco
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

er zijn wel geupgrade radiatoren in de handel welke beter de temperatuur laag kunnen houden door andere opbouw van de koperen koelkanalen, maar veel zul je niet merken bij gebruik zoals wij de auto gebruiken.

in de racerij e.d komen wel speciale koelers voor welke soms met een klein oppervlak heel goed kunnen afkoelen
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
RIP
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 nov 2005, 22:04
Type Mazda: Mazda MX-3 2.0i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Delft

Update-tje en APK

Bericht door RIP »

Heb gisteren `n flink stuk met m`n MX3-tje gereden....

Wow....trekt de straatstenen uit de grond!
Loopt mooi stationair en geen gekke dingen

Heb `m bij de garage neergezet voor de keuring...
Vanmorgen kreeg ik `n belletje....

"de CO2 was te hoog!"

Waarschijnlijk `n kapotte Labda`sonde of weer `n vacuum-probleem,
zit pas `n andere Katalysator eronder en andere Labda`s
M`schien ligt `t daaraan...
Ga `m vanavond maar weer even kijken of ik `r wat aan kan doen?

Laat `t wel even weten

Gr.
Remco
RIP
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 nov 2005, 22:04
Type Mazda: Mazda MX-3 2.0i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Delft

KF-ZE `s On the Road again!

Bericht door RIP »

Hey `t is gelukt...

CO in orde, kwam door lucht in `t koelsysteem

KF-ZE `s gekeurd, staat nu eindelijk weer voor de deur

Kan ik weer eindelijk verder rommelen aan m`n MX

Laat wel weer van me horen

Gr.
Remco
Plaats reactie