Pagina 3 van 7

Geplaatst: 11 jan 2006, 19:22
door xedos
nou dat heeft te maken met het koppel van de motor. Een 4cil. TDI loopt 120 bij 2250 tmp. De V6TDI zelfs onder de 2000 toeren! dus heeft niks te maken met aantal cilinders. KOPPEL!! waardoor de tandwielverh. ook kleiner kan.Die V8 heeft enorm veel koppel gewoon, en logische met zulke emmers van cilinders.

Geplaatst: 11 jan 2006, 19:31
door xedos
aggressor schreef:mijn V6 loopt warm maar 600 toeren,moet ik hier wel blij mee zijn??
want als ik dit hier lees dan lijkt het alsof het te weinig is


600tmp. is niet te weinig. hij moet tussen de 640 en 700 liggen.(zonder verbruikers) Maar hoe weet je nou dat ie 600 loopt? dat is niet presies af te lezen op je toerenteller.kan net zo goed 650 zijn toch? die 50 toeren zie je echt niet zo. Je moet het zo zien, het 2e streepje van onder en dan iets daarboven dan loopt ie normaal.

Geplaatst: 12 jan 2006, 23:22
door MarcX3
xedos schreef:
aggressor schreef:mijn V6 loopt warm maar 600 toeren,moet ik hier wel blij mee zijn??
want als ik dit hier lees dan lijkt het alsof het te weinig is


600tmp. is niet te weinig. hij moet tussen de 640 en 700 liggen.(zonder verbruikers) Maar hoe weet je nou dat ie 600 loopt? dat is niet presies af te lezen op je toerenteller.kan net zo goed 650 zijn toch? die 50 toeren zie je echt niet zo. Je moet het zo zien, het 2e streepje van onder en dan iets daarboven dan loopt ie normaal.


Nog een vraagje: wat ik geleerd heb is dat een dieselmotor nooit onder de 500 toeren mag komen ivm ondertoeren, is dat bij een benzine ook zo?

mijn mx loopt stationair netjes tussen de 600 en 700 toeren dus heb geen problemen ben alleen ff benieuwd.

Geplaatst: 13 jan 2006, 18:22
door aggressor
gelukkig loopt de mijne dan ook perfect :mrgreen:

Geplaatst: 13 jan 2006, 19:05
door crazyarjan
Ja ach die toerenteller moet je bij stationair toerental niet al te serieus nemen
zolang die iets onder de duizend blijft hangen.. moet je je nergens druk om te maken..zeker niet als de motor netjes blijft lopen zonder in te zakken e.d.


Kan beter niks meer neer zetten.. volges mij...wordt toch niet gelezen kennelijk

Over die diesel.. onder de 500 toeren loopt een personenwagen diesel niet.. vrachtwagen ding waarschijnlijk wel... maar daar gaat het ff niet over...

je hebt het over ondertoeren.. vage term.. je moet gewoon rekening houden dat je je motor bij lage toeren niet afwurgt.. als je dat wel doet hoor je dat snel genoeg..
Je moet een auto zo berijden zodat de motor zich lekker voelt, niet voor niets dat de mx3 een close ratio versnellingsbak heeft met relatief korte overbrengingen..
die motor( de v6 in dit geval) is een motor die zich liever in de hoge toeren regionen laat rijden.

Geplaatst: 13 jan 2006, 19:26
door MarcX3
ja ik hou mn mx ook meestal tussen de 2000 en 3500 toeren. maar ik was gewoon benieuwd naar ondertoeren bij een auto

aangezien er trekkerdiesels zijn die met 200 toeren nog blijven draaien wat de smering niet ten goede komt overigens

Geplaatst: 03 feb 2006, 20:04
door Retuow
Ik begon me al druk te maken, de mijne (v6) loopt ook net iets boven het 2e streepje, dat is +/- 600 dus...ik kijk niet op 50 toeren meet of minder!

Geplaatst: 03 feb 2006, 22:06
door crazyarjan
WAt een geouwehoer...

Je kunt toch luisteren of je motor stationair mooi rond loopt? zonder in te zakken en verder te pruttelen?

dus neem die toerenteller niet al te serieus...

Geplaatst: 07 feb 2006, 12:56
door zilverbird
Hallo allemaal,

wil alleen dit zeggen ga niet te laag dit is ook niet goed zeker niet als het warm is buiten,dit namelijk omdat benzine ook koeling is dus je kunt beter,zonderverbruiker op 800 zetten en met verbruiker tot 1000 toeren zitten dan rijdt hij ook het lekkerste ik heb een v6 heb heel lang met 500 600 toeren gereden maar een monteur zij dat dit niet goed was...

en hij zij ook dat als die gasklep en huis vuil is hij ook niet lekker loopt
en ik heb die van er uit gehaalt en zuiver gemaakt en dat bewegendt gedeelte gepolijst...
en nu loopt hij weer als een trein.
heb hem wel 8 keer moeten bij regelen monteur zijn das normaal die klep zet zich nog wat

nu loopt hij zo rond de 850 zonderverbruiker met 1000 tot 1100.....


hoop dat jullie er wat aan hebben......

Groeten Zilverbird

Geplaatst: 07 feb 2006, 21:03
door xedos
met verbruiker 1000 tot 1100 ? das wel erg veel hoor. wat voor verbruiker is dat? bij ingeschakelde airco compressor loopt hij 850 maximaal! en die pakt zo'n 8 tot 10 pk. niet blijve afstellen die gasklep nadat je hem hebt gereinigd. De gasklep moet zichzelf weer inleren. Dit kan aantal dagen duren.