Pagina 3 van 4

Geplaatst: 20 jan 2011, 22:35
door MX3V6_DH
Dikkekobus schreef:
Liquid schreef:Als je nieuwe zuigerveren erin zet moet je ALTIJD je cilinders honen, dit omdat dan de zuigerveren beter kunnen inslijten. Doe je dit niet dan zal die altijd olie blijven verbruiken.
Denk er tevens aan dat als je er nieuwe zuigerveren inzet je NIET rustig gaat inrijden zoals iedereen zegt, maar juist even flink mee gaat gassen.
Dus flink doortrekken in de versnellingen en dan weer laten afremmen op de motor en zo verder.
Hierdoor zullen je zuiger veren beter inslijten omdat ze dan veel harder tegen de wand aan gedrukt worden. Als je rustig gaat inrijden dan zal dit veel minder gaan gebeuren waardoor de zuigerveren niet volledig zullen afdichten en je dus weer olie gaat verbruiken.


Jij spoort echt niet!! Cilinders honen is bullshit gaat om het RA of ook wel genoemd VO olie houdend vermogen van een cilinderwand. en met nieuwe zuigerveren nooit direct gaan gassen tenzei je mazda wil sponseren. denk dat jij nog ff moet googlen. geeft niks tis je vergeven. maar met dit soort advies kan je beter naar de garage gaan krijg je dezelfde onzin.

ff serieus nieuwe zuigerveren, ff VO meten (ruwheidsmeter) Altijd rustig inrijden, dus niet boven 3000 rpm uitkomen en na 500 km rustig opbouwen.naar 500o rpm daarna vlammen.

En denk erom na flink scheuren motor rustig laten afkoelen, door de laatste kilometers kalm aan te rijden. NETZO BELANGRIJK ALS WARM RIJDEN.

Eventuele excuses voor spelfouten etc, heb avond dienst gehad en zit aan de cola bb..

Greetzzz


Dat kan wel iets netter Jeroen. Je hebt al eens eerder een waarschuwing gehad. Misschien kun je beter niet posten als je drinkt?

Geplaatst: 13 feb 2011, 01:49
door xedos
neem je altijd antwoorden van andere letterelijk over? :?

ik gaf als 4e antwoord:

je ziet ook dat 2 4 en 6 het slechts zijn. Dat zijn de ''koudste'' cilinders, deze zitten vooraan. Achterste worden heter. en dus sneller op temperatuur.

Je hebt het netjes gecontroleerd met een beetje olie, de comprressie werd hoger,

Ik kan hieruit concluderen dat wel degelijk je zuigerveren versleten zijn.

Revisie klusje dus.

Geeft voortaan zelfbedachte antwoorden. oke? :mrgreen:

Geplaatst: 14 feb 2011, 08:44
door StefanV6
xedos schreef:neem je altijd antwoorden van andere letterelijk over? :?

ik gaf als 4e antwoord:

je ziet ook dat 2 4 en 6 het slechts zijn. Dat zijn de ''koudste'' cilinders, deze zitten vooraan. Achterste worden heter. en dus sneller op temperatuur.

Je hebt het netjes gecontroleerd met een beetje olie, de comprressie werd hoger,

Ik kan hieruit concluderen dat wel degelijk je zuigerveren versleten zijn.

Revisie klusje dus.

Geeft voortaan zelfbedachte antwoorden. oke? :mrgreen:


Is volgens mij spam?

Geplaatst: 18 apr 2011, 16:06
door Speldenknop
Even een update:

Alle onderdelen besteld bij Ford Probe Store (duurde meer dan 2 maanden en heb nog steeds niet alle onderdelen binnen..)

Blok is inmiddels uit de MX en uit elkaar gehaald, wat ons bracht bij de oorzaak van het compressieverlies. Oordeel zelf:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zuigerveren zijn waarschijnlijk nog in goede staat..

Geplaatst: 18 apr 2011, 17:38
door Dennis_MX3
Netjes :blink:
Is goed mee omgegaan in het verleden!

Geplaatst: 18 apr 2011, 21:27
door Mazdarati MX-6
Ik kan je misschien wel helpen aan de onderdelen .

Zoals ik al zij in het andere topic .

Heb een klde onderblok staan .

En laat ik nu net ook nog een klze zuiger hebben liggen .
Weet niet welke het is bij jou maar de gene die ik heb liggen is een L .
Je moet dan alleen de drijfstang over zetten .

Zuiger veren zou ik gewoon vervangen . :)

Geplaatst: 19 apr 2011, 07:29
door WhiteFinish
Damn... hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Geplaatst: 19 apr 2011, 10:10
door Speldenknop
WhiteFinish schreef:Damn... hoe heb je dat voor elkaar gekregen?


Nouja ik weet dat IK er 100% zeker van ben dat ik altijd super voorzichtig met dit blok ben omgegaan.

Wat ik op internet lees en om me heen hoor is dat detonatie (explosie) kan voorkomen door chiptunen en een verkeerde afstelling.

Geplaatst: 19 apr 2011, 13:30
door WhiteFinish
Welke cilinder is het eigenlijk? nr 6?

Geplaatst: 19 apr 2011, 13:31
door Speldenknop
WhiteFinish schreef:Welke cilinder is het eigenlijk? nr 6?


Ja nr 6, degene met de laagste compressie