Pagina 16 van 17

Geplaatst: 16 nov 2010, 18:36
door cristof19
ik bedoel dat als ik dit met de k834 ontsteking zou doen want ik kreeg met die geen vonk ipv de klo1

Geplaatst: 04 dec 2010, 17:01
door sjaakk91
Dit is mijn ecu. Valt die te chippen?

Afbeelding

Geplaatst: 05 dec 2010, 11:43
door Mazdarati MX-6
Voor de k8 heb ik een chip voor bijde soorten k819 ecu's .

Dus voor de k8 motor ja daar heb ik een chip voor .

Geplaatst: 22 dec 2010, 09:22
door Mazdarati MX-6
Prijzen zijn aangepast !!

Geplaatst: 06 apr 2011, 13:28
door JForce
Mazdarati MX-6 schreef:Dat is 10 whp (+- 15 a 16 pk) meer door alleen andere fuelmaps .
De eerste chip (kl31) liep te rijk in hoge toeren .
De fullsize ZE chip liep te arm in hoge toeren .
Hier is dus nog vermogen te halen door een afpr .


Ik vond op mx-3.com dat de reden dat de kl31/36 rijk lopen is omdat de o2 sensors van de rvs spruitstukken 1 cylinder meer lezen dan de anderen.

Re: why do KL31/KL36's run rich?
Running a complete longneck ZE with KL36 ECU / JE50 VAF / NEW NTK O2's : no rich issues at all.

Ebay's fakes headers (OBX/HOTSHOTS) do not have right O2 bungs location.Relocate them to make the sensors read all 3 cylinders per bank.


Ha I know what you're talking about! I was just looking at my SS headers and the O2 bungs are placed in such a spot where they read 1 cylinder more than the rest.

I've been wondering about the O2 sensor location on headers and if the fact it isn't reading all three cyls having any negative effect. As far as O2 sensors go are we using the same ones they use in Japan???? Correct me if I'm wrong but the ZE with the KL31 or 36 ECU only runs rich once the RPMs climb and the higher they go the richer the engine runs? During my Etest I had the guy run the engine at 2300rpm vise 2500rpm (the allowable range is 2250 to 2700). I passed at 2300 but would not of at 2500.


Zou het beter zijn om ze op de locatie van de gele pijlen te zetten?

Afbeelding

Geplaatst: 06 apr 2011, 20:45
door Mazdarati MX-6
Dat zal niks uit maken .

De fuelmaps van de klze zijn heel anders als die van de klde of mijn klze chip .

Die van de klze staan erg rijk in hoge toeren .

Effe een voorbeeld van een fuel map .

Van 500 naar 7000 toeren .

klde

20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 24 25 (500 rpm)
20 20 20 20 20 20 20 20 20 24 25 28 (1000 rpm)
20 20 20 24 24 24 25 25 28 28 30 30 (7000 rpm)

klze

20 20 20 20 20 20 20 20 20 25 28 30 (500 rpm)
20 20 20 20 20 20 20 20 25 28 30 32 (1000 rpm)
20 20 25 25 25 28 28 30 30 32 32 34 (7000 rpm)

Zoals je ziet bij meer toeren krijg je meer brandstof
Alleen bij de klze wordt hij veels te rijd vanaf de 4000 toeren .

Die van de klde lopen veel geleidelijker zodat je een veel betere a/f ratio houd .
Onder in 13,2 midden 13,3 en boven 13,2

Die van de klze is in lage toeren bijna het zelfde als die van de klde .
Alleen wordt deze te rijk bij meer toeren .
onder in 13,1 midden 13,0 en boven 12,5 .

Bij mij maakt het niks uit dus waar de lambdasondes zitten .
Mij a/f ratio was in lage toeren al te arm tot bovenin aan toen .
Dus als ik mijn afpr hoger zet dan loopt de motor rijker maar me a/f ratio blijft even vlak .

Geplaatst: 06 apr 2011, 21:48
door JForce
oke, jammer geen oplossing dus. Had het ook al even een nagezocht de sensor meet het aandeel zuurstof in het uitlaatgas en dat zal per cylinder niet veel verschillen.

Maar zo als jij het nu uitlegt lopen ZE's altijd rijk, ook in een eunos-800 en MX-6 J-Spec dus?

En als ik zo'n chip van jou neem zonder FPR, wat win ik dan t.o.v. een KL-31?

Geplaatst: 06 apr 2011, 22:13
door Mazdarati MX-6
Ja de eunos-800 en MX-6 J-Spec lopen eigenlijk te rijk met de kl31 ecu .

Toen ik de dyno op ging had ik deze setup .

je-50
k819 ecu met kl31 chip
en een kl01 fpr (stock) (Liep te rijk bij wot )

kl02 lmm
kl05 ecu met klze chip
en de kl01 fpr (liep te arm bij wot )

Door alleen de chip te wisselen pakte ik al 10 whp ondangs hij te arm liep .
Voordeel is dat de a/f ratio veel vlakker was en deze zat tussen de 13,4 en 13,8 .
Dus als ik de afpr verhoog behouw ik me vermogen onderin (Of beter)

Met de kl31 pak je misschien het zelfde vermogen als je de afpr afstelt op 13,1 bij wot .
Maar dat wil dan wel zeggen dat je in lage toeren veel en veel te arm loopt en dat kost je een heel hoop vermogen onder in .

Maar het zal verschillend zijn per auto .
Ik pakte 10 whp op de wielen . (15 a 17 pk op de krukas)

Re: Fullsize chip's

Geplaatst: 06 mei 2012, 19:03
door JForce
Mazdarati MX-6 schreef:
KLZE curved neck je-50 lmm
KLZE long neck je-50 lmm
KLZE curved neck kl02 lmm
KLZE long neck kl02 lmm (10whp meer dan kl31 chip) +- 16 pk op de krukas hier heb je wel de kl02 lmm bij nodig



"KLZE curved neck je-50 lmm" hebben deze nou aangepaste fuel maps of heb je dat alleen gedaan bij de "KLZE long neck kl02 lmm" omdat daar alleen +10whp bij staat.

Geplaatst: 07 mei 2012, 08:09
door Mazdarati MX-6
De JE-50 chip's zijn niet aan gepast .
Dat zijn gewoon de kl31 chip's met longneck of curvedneck vris tijden .
De kl02 chip zijn wel aangepast met vris, fuel en timing maps .