SstennizZ

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Oeh, zag dat ik nog een beetje achter loop met updates.. :lol:

Sinds de vorige gedaan:
- EBC Ultimax remblokken rondom (remt ERRUG lekker!)
- SRD crossmember voorkant
- Performance crossmember achter
- Walbro pomp gemonteerd

De walbro heeft er voor gezorgd dat de benzinedruk nu weer terug is van 4 naar 3 bar en de WOT A/F ratio van 14,5 naar 13,2 is gegaan. Ben nu erg benieuwd naar de bankdag de 12e in goes. Laat ik het zo zeggen, vorige keer had ik 189PK. Nu met die nieuwe pomp MERK ik duidelijk verschil! In zn 1 is hij nu écht niet meer te houden. Dus moet toch wel wat pk'tjes winst gehaald hebben.

Ook heb ik een nieuwe tacho besteld. Zown "mooie" grote van type-r.. :lol: :roll:
Mijn standaard tacho doet namelijk niets meer en een shiftindicator is ook wel lekker.. ;)

Ik ben een tijdje op zoek geweest naar een mooi setje velgen en banden voor het circuit, maar heb besloten om deze bandjes te bestellen:
Afbeelding

Ik rij niet zo veel km's er mee en ga dit jaar 2 keer het circuit op, dus zijn dit geschikte banden om er onder te houden.

Dus nu even afwachten tot alles binnen is.

Dan moet ik daarna alleen nog een oplossing bedenken voor mijn lekkende versnellingsbak. (Pakking tussen de beide helften lekt)

En dan komt er nog een BUTS stickerwerk bij.
Ten eerste om mijn tweede hobby te promoten, GAMEN!:
- Op de deuren komt aan beide kanten zo groot mogelijk #85 en op de achter spatboarden NoBS. Dit is nu al ruim 7 jaar de clan waar ik al mijn spellen online mee speel.
- Ook op de achter spatboarden "Cascade".. De naam voor mijn mx..
- Onder op de deuren komt MZD-Styling.nl
- Op de zijkant van de achterruit komt dan de Monkeyrollers sticker.
- Op mijn zijruit natuurlijk mijn naam en land (ey, circuitauto hea..)

En heb een setje sleep stroppen besteld. Deze bevestig je aan de sleepogen om hem makkelijker uit de berm te slepen in geval van nood.. ;) En ik vind het er DIK uit zien.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DJ_MIKE
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1852
Lid geworden op: 19 okt 2005, 16:05
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: amersfoort

Bericht door DJ_MIKE »

hee stennis

welke banden zijn dat.
ken het profiel niet
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Goed bezig kerel !!

Show us some more pictures !!!! :mrgreen:
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Cb voor:
Afbeelding
Cb achter:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Hoe was de installatie hiervan? Ging het makkelijk, moest je nog dingen aanpassen?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

WhiteFinish schreef:Hoe was de installatie hiervan? Ging het makkelijk, moest je nog dingen aanpassen?


Met luchttol 10 minuten werk.. :lol: Pieste presas..
Afbeelding
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Sjow, net weer ff ritje met de twingo gehad voor het CIRCUIT! :P
Ik wilde eerst die nieuwe semi's bestellen, maar die worden helaas niet meer geproduceerd. Via een leverancier kwam ik wel aan een setje 15" 1x gebruikte HANKOOK semislicks! :P Alleen waren deze zonder velgen.
Via marktplaats heb ik nu een setje 7,5 j et 37 MOMO velgjes op de kop getikt en meteen afgegooid bij die garage van de banden. Dus die worden er vandaag nog op gedraaid en volgende week ophalen! :P
Punt is dan alleen nog dat ik ze los mee moet nemen naar het circuit, want ik kom met die vegjes ongeveer 3 cm lager te liggen dan met die 17" en met die 17 heb ik op sommige punten nog maar een cm of 6 speling onder de auto.
Maar ach, zakkie dr om heen en op de achterbak die dingen! :P Krik en sleutel mee en goan met die banoan! :lol:
Zal maandag ff foto'tje maken. Zal niet heel spectaculair zijn, aangezien de velgen niet zo netjes meer zijn, maar toch.. ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Eerste kleine update:
Afbeelding

Achter ook, maar dies gewoon hetzelfde.. :lol:

En deze heb ik vandaag opgehaald:
Afbeelding

Heb net even stevig staan passen en meten. Waar ik al bang voor was, als ik ze mee wil nemen in de auto, moet mijn bank én de kist er uit. Klere dingen zijn veel te groot voor mijn kleine achterbakkie.
Best wel domper dus, want de enige manier die ik dan heb om ze naar het circuit te krijgen is om ze er al hier onder te doen. De rit er dan naartoe wordt spannend (plm 3 a 4 cm speling op het laagste punt), maar ik rijd dan ook de hele weg op een vrij zachte compount semi-slick. Die wil ik eigenlijk bewaren voor het circuit.
Voor zandvoort (JAF) is dit niet zo'n probleem, behalve dat ik voor l*l rijd is de rit niet zo lang, maar voor Japfest UK wordt dit toch erg lastig, aangezien ik er dan 7,5 uur mee moet rijden, dan nog circuit en dan weer 7,5 uur terug.
Moet dus nog even goed na gaan denken hoe ik dat ga doen.

Ook heb ik vandaag de shiftlight/digi tacho van niels binnen gekregen! Toppie man! :P Volgende week ga ik die inbouwen.

To-do:
- Banden uitvogelen hoe transporteren
- Stickerwerk
- Shiftlight/digi tacho monteren
- TFT scherm op dash repareren
Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ik kreeg destijds 3 15" velgen opgestapeld achter de bestuurdersstoel.
Als je die laatste velg nog in de kofferbak kwijt kan (wellicht plaats bij het reservewiel) ben je er toch :)


btw.. heb je een beetje onderzoek gedaan naar de verschillende banden/compounts? Misschien kan je er een topic voor openen, altijd goede info lijkt me :bier:
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Zoww weer ff een lap tekst:
Ik geloof dat ik er maar mee kap..

Gister heb ik even de digitale toerenteller gemonteerd.
Was me de klus wel, dus meteen ook even gekeken of ik het dvd schermpje aan de praat kreeg.
Eindresultaat, digitale toerenteller met shiftlight (nog niet helemaal afgewerkt, maar hij doet het!), dvd schermpje is kaduuk en heb ook per ongeluk de invertor van mijn tellerplaten om zeep geholpen.
Wat ik onder het dash tegenkwam was een volledige CHAOS aan bedrading. Kan ik nooit zo goed tegen....
Komt er op neer dat eigenlijk het hele dash uit elkaar moet om het een keer allemaal recht te trekken.

Ook viel het me gister ineens op dat bij 1 van de banden vrijwel geen profiel meer op het middenvlak zit. De andere drie hebben nog meer dan 5 mm.. Pfft.. Het voordeel is dat het níet aan de binnen of buitenkant is, maar echt alleen op het middenvlak, dus kan duiden op de verkeerde bandenspanning. Maar sla mezelf nou wel (weer eens) voor mijn kop dat ik die niet al een keer eerder gecheckt heb..

Vanmiddag op de bank geweest. Vermogen ongeveer hetzelfde als op Beek (Beek staat bekend om zijn wat positieve bank), alleen bleek uit de uitdraai dat er een enorme dip (ong 15pk) zit rond de 4300 toeren. Dus wéér een probleem met die chip icm dit blok...
Ook viel het me op de bank op dat de bak steeds meer gaat lekken.
Onderweg terug nog even twee bandjes opgehaald en onderweg daar naartoe ging mijn benzine pomp (die nieuwe achterlijk dure walbro) ineens ontzettende herrie te maken.
Met al deze zooi heb ik er eigenlijk geen zin meer in om er nog het circuit mee op te gaan.. Als normaal dagelijks rijden al niet kan.......

Krijg steeds meer spijt van dit motorblok..
SCHEITBAK!
Afbeelding
Plaats reactie