Pagina 2 van 2

Geplaatst: 17 apr 2009, 17:57
door bramx3
het kan inderdaad wel wat hebben.
maar ik heb ook gemerkt , als je de lmm schuin monteerd , de motor wel degelijk merkbaar anders gaat lopen.
loopt ietjes minder netjes stationair.

Geplaatst: 18 apr 2009, 06:59
door JustrXk
update: na een paar snelweg ritten en in de bebouwde kom

eind conclusie

het kost wat maar dan heb je echt wat..
nooit verwacht dat je een groot verschil kan merken tijdens het rijden.

auto = stiller (geen openfilter geluid maar stock. filter geluid is wel een beetje te horen aan de buitenkant.)

meer koppel onderin. (goed merkbaar)
auto trekt soepeler op en sneller (merkbaar vooral op snelweg)

Geplaatst: 18 apr 2009, 07:39
door mazdamaster
dat de auto soepeler loopt en meer koppel heeft is natuurlijk altijd mooi

maar persoonlijk vindt ik het geluid van de luchtfilter juist mooi :cry:

Geplaatst: 18 apr 2009, 13:56
door BlackSheep
Persoonlijk twijfel ik sterk of je het verschil in koppel (mocht er al een verschil zijn) zelf kunt voelen. Ik kan me niet voorstellen dat een paar nm aan koppel voelbaar is, en ik geloof al helemaal niet dat een andere luchtfilter (met of zonder aparte aanzuiging ) al gelijk zo'n toename in koppel geeft dat je het zeker kunt merken.


9 van de 10 keer zijn het toch andere factoren die je doen denken dat je meer koppel hebt. Omdat je weet dat je andere onderdelen hebt gemonteerd en je een ander geluid hoort denken je hersens al vaak dat er een groot verschil is met je andere opzet.


Maar het gaat natuurlijk ook om je eigen rijplezier, rij je met meer plezier met deze opzet dan is het natuurlijk ook al waar. Ik denk dat je alleen met een dyno kunt aantonen of er een verschil in koppel is tussen de 2 set-ups, de rest is niet meetbaar.

Geplaatst: 20 apr 2009, 12:52
door JustrXk
verklaring: mischien een beetje te natuurkundig.

mn ouwe setup was behoorlijk kort dus mn filter kon alleen warme lucht aanzuigen als mn motor op temperatuur is

Afbeelding

(filter is net niet te zien maar het ligt achter mn luchtsensor)

aangezien ik mn auto alleen test met warme motor is het verschil goed te merken.

before :
- warme motor
- cold air buis en filter rond 60-70 graden

after:

- warme motor
- cold air buis en carbon filter rond 20-30 graden (gelijk aan buitentemperatuur)

dit zijn temperaturen natuurlijk dat ik opmeet wanneer ik mn auto parkeer en motorkap open doe (heb geen temperatuur sensor voor mn intake)

Geplaatst: 20 apr 2009, 14:58
door Hiwo
Ik ben vorig jaar in de zomer bij Van Wijk geweest voor het rangen..
Hij had toen ook de tempratuur van mijn intakebuis en filter opgemeten, en deze waren iets van 27 graden en toen stond de auto 5 minuten stil, dus met rijwind zal ie nog wat koeler zijn..
Ik denk dat als je mischien de oude filter anders geplaatst had, mischien hetzelfde resultaat had kunnen krijgen als de viper-kit.

Geplaatst: 20 apr 2009, 16:18
door Fullsize
Heb je geen foto waar je filterconstructie wel op staat?

Geplaatst: 08 mei 2009, 16:36
door DB89
het zit niet alleen tussen zn oren , ik heb zelf een flexibele pijp met een pvc 90 * graden stukje eraan dat achter mn mistlampgat zit.

En die Flexibele buis zit tegen mn open Lucht filter.

Trek op de snelweg van 80-120 in zn 4 een stuk sneller op.

Ik heb dan wel een 1.6i ohc met een lmm met een klep.

Ga het nog iets customizen maar werkt wel.

een keertje klokken met en zonder.

Gr Daniel