Pagina 2 van 2

Geplaatst: 03 mar 2009, 20:06
door martinenijenhuis
Het is zeker van belang dat je de vloeistof af en toe vervangt, er komt
immers vocht in, wat weer voor een sneller kookpunt zorgt (fading)
en roestvorming in de klauwen, waardoor de zuiger vast gaat zitten!

Groetjes M&M

Geplaatst: 03 mar 2009, 23:40
door sander
martinenijenhuis schreef:Het is zeker van belang dat je de vloeistof af en toe vervangt, er komt
immers vocht in, wat weer voor een sneller kookpunt zorgt (fading)
en roestvorming in de klauwen, waardoor de zuiger vast gaat zitten!

Groetjes M&M


ga het zaterdag doen!

moet je nog oppassen dat het reservoir snel leeg is als je pompt met remmen?
is het trouwens de bedoeling om de motor te laten lopen, op het moment dat je de nieuwe olie door de leidingen pompt?

Geplaatst: 04 mar 2009, 18:25
door Fullsize
Motor hoeft niet te draaien, houd zeker het vaatje vol want 1 belletje mee zuigen en je kan overnieuw beginnen.
Denk ook aan het achterste gedeelte van het vaatje, die ververs je alleen door ook je koppeling op dezelfde manier door te spoelen. Er zit namelijk een schotje in dat voorkomt dat alle olie (vloeistof voor de pietlutten :clown: ) weg kan lopen bij een lek aan koppelings zijde.

Geplaatst: 04 mar 2009, 18:43
door WhiteFinish
Inderdaad, elke keer kijken of het vloeistof/ oliepijl nog goed is. Heb hem wel eens 3x achter elkaar moeten doen omdat het bekertje in 1x leeg was :oops:

Geplaatst: 04 mar 2009, 21:39
door sander
iemand ook een idee hoeveel er ongeveer ingaat??
inc de abs?


en het vervangen van de vloeistof voor de koppeling, is dat het zelfde principe als de remtangen?

Geplaatst: 05 mar 2009, 17:29
door Fullsize
1 liter moet voldoende zijn. Beetje extra voor blunders is nooit weg :mrgreen:
Ja.
Ja.