Intresse peiling Siliconen slangen kits (nog te ontwikkelen)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Doelde eigenlijk op wie er nog voor een turbo gaat :mrgreen:

Nee een setje voor de 1.6 (met of onder turbo) zal er niet komen, teweinig 1.6 rijders.
Gebruikersavatar
roelmx3
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 nov 2006, 06:45
Locatie: westervoort

Bericht door roelmx3 »

wel jammer lijkt mijn ook wel mooi.
voor 1.6
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

heb ook wel interesse in een kitje ( zoizo de 2 dikke koelvloeistof slangen)

edit : heb een V6
en ben ook wel benieuwd of er andere kleuren mogenlijk zijn ( paars of wit )
Laatst gewijzigd door bramx3 op 27 feb 2009, 06:57, 1 keer totaal gewijzigd.
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
Matrover
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 107
Lid geworden op: 28 okt 2008, 18:27

Bericht door Matrover »

ik wil ook met 1.6 he!!
Gebruikersavatar
Slome
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 jul 2008, 11:45
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Slome »

Zo, even kort een reply!

Kwa ontwikkeling heb ik nog geen idee van de prijzen.

Met betrekking tot kleuren, vooralsnog ga ik ervanuit dat het blauw wordt, maar andere kleuren zal ik nog voor moeten overleggen. Lijkt me niet zo´n probleem als de maten bekend zijn.

Als de ontwikkelingskosten laag zijn, kan ik wel voorstellen voor de 1.6i maar weet niet of dat er voldoende vraag naar is.

Verder hoop ik dat er iemand kan vertellen wat het verschil is met de ZE en de K8 motor. Stel dat er maar 1 of 2 slangen anders zijn, is daar wel uit te komen. (heb dan wel een proefkonijn auto nodig om te passen op de ZE, mijn auto is K8)


Kwa prijzen, nogmaals, dat hangt volledig af van het aantal slangen, de lengte/diameter en welke slangen jullie vervangen willen zien.

Kan iemand mij een aanvulling geven welke wel of niet?

ik dacht zelf aan de volgende:
    Radiator - blok (bij je stuurbekrachtigings pomp)
    blok - radiator (voor onderaan)
    PCV leiding
    Stukjes van de kopontluchting (die van de kop naar de leidinkjes en die van de leidinkjes naar het t-stuk gaan)
    Slang van de rempomp naar je inlaatspruitstuk
    Slang van je radiator naar je reservoir
    Stuurbekrachtingingsleiding van de pomp naar het reservoir ???
    Alle VRIS slangen ??? (behalve degene onder tegen het spruitstuk)


Aanvulling / afvulling is altijd welkom!
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."
Gebruikersavatar
Remco-
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 228
Lid geworden op: 24 aug 2008, 19:37

Bericht door Remco- »

sander schreef:... gebruik je het weer inc. met een turbo is het een ander verhaal,maar dat gaat voor niemand meer op hier in nl(helaas)

Ow? Dacht toch echt dat er in die van mij een Turbo in zat :( Heb ik toch een miskoop gedaan. Er zijn er trouwens (binnenkort) 2 in Nederland :P

Ik denk dat de prijs een hele belangrijke factor zal zijn voor de interesse. Vooral omdat het inderdaad alleen om de looks gaat en niet over een performance boost.
sander
Pilot
Pilot
Berichten: 553
Lid geworden op: 02 jan 2004, 04:16
Locatie: voorschoten
Contacteer:

Bericht door sander »

Remco- schreef:
sander schreef:... gebruik je het weer inc. met een turbo is het een ander verhaal,maar dat gaat voor niemand meer op hier in nl(helaas)

Ow? Dacht toch echt dat er in die van mij een Turbo in zat :( Heb ik toch een miskoop gedaan. Er zijn er trouwens (binnenkort) 2 in Nederland :P

Ik denk dat de prijs een hele belangrijke factor zal zijn voor de interesse. Vooral omdat het inderdaad alleen om de looks gaat en niet over een performance boost.


het ging in eeste instantie over enkel de v6!
en met een turbo daarom rijd niemand meer mee rond.

wist idd, wel dat er 4cyl mee rond reden met een turbo.
Gebruikersavatar
mazdamaster
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 27 jul 2004, 17:09
Locatie: prof groningen

Bericht door mazdamaster »

ik zou ook graag een prijs indicatie willen zien. maar ja das moeilijk te bepalen als je nog niet weet om welke slangen het gaat
sander
Pilot
Pilot
Berichten: 553
Lid geworden op: 02 jan 2004, 04:16
Locatie: voorschoten
Contacteer:

Bericht door sander »

prijs valt nog wel mee, kijk maar ff naar de andere prijzen van de slangen/sets

http://www.autosportcompany.nl/browse_icons.php?rootid=3791
Gebruikersavatar
Slome
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 jul 2008, 11:45
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Slome »

sander schreef:prijs valt nog wel mee, kijk maar ff naar de andere prijzen van de slangen/sets

http://www.autosportcompany.nl/browse_icons.php?rootid=3791


In de hoofd post had ik toch echt dit gepost:
Slome schreef:...

Over levertijden, prijzen etc kan ik dus nu nog niets zeggen, aangezien dit voorlopig eerst een intresse peiling is!!!

Enige randvoorwaarde eraan, en dan bedoel ik met name de tuners onder ons, is dat er meegedacht wordt aan eventuele verbeteringen tav origineel. Slangen bv een iets andere hoek/bocht, dikte, lengte, diameter.

Dus graag ook jullie voorstel met welke slangen!
...


Conclusie:
De slangensets die ze nu al aanbieden zijn al ontwikkeld en daar is al gekozen voor een aantal slagen. Aan jullie nu dus om mee te denken welke slangen jullie zouden willen, zodat daar later de prijs op gebaseerd kan worden...

Dus hoe eerder ik een indicatie heb van welke slangen, des te eerder kan ik een richtprijs opgeven/opvragen.

Verder nog steeds de vraag of er verschil zit in de koelwater slangen van de K8 en de KL-DE/ZE motoren. Zo niet, kunnen we misschien een aantal losse setjes ontwikkelen voor alleen vacuum, en alleen koelsysteem bijvoorbeeld.
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."
Plaats reactie