Gordels lopen niet makkelijk terug

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Red Eagle
New member
New member
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 feb 2009, 19:51

Bericht door Red Eagle »

je gordel en spanner uit de auto halen. op de spanner zit een kapje daarop staat dat je hem er niet mag afhalen :lol:

haal dit kapje er af. je hoort dan de veer springen. deze wint je weer op nieuw op (zo strak mogelijk) en monteert het kapje er weer op.

dan gaat de gordel als een speer weer terug :)

zo heb ik het gedaan, maar het is niet de manier maar werkt wel :mrgreen:

ik hoop dat jullie hier wat aan hebben?
Gebruikersavatar
Brutus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 244
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:56
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998

Bericht door Brutus »

Beste Red Eagle,

Helaas werkte dit niet voor mij :evil: heb 3 uur op de achterbank gezeten om de schade te herstellen maar helaas is dit niet gelukt.

Ik heb het kapje losgemaakt en ben toen met het kapje gaan draaien zodat de veer strakker kwam te staan. Na het terugzetten van het geheel merkte ik dat er geen verschil was en wilde nog eens kijken. Toen ik de kap loshaalde sprong de veer me zowat om de oren en was hij helemaal in de knoop. Na hem diverse malen weer opgedraaid te hebben en gemonteerd te hebben rolt hij nu niet meer omhoog, ik heb hem zo strak mogelijk opgedraaid.

Dus ik vind dit een afrader. Als iemand nog een veiligheidsgordel heeft liggen hoor ik dit graag want ik heb er nu een met spoed nodig. :cry:

greetz Brutus
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Scary heeft nog een setje gordels.

Klote dat het is mislukt, maar had je niet eerst de overige suggesties geprobeerd?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Brutus, voordat je de veer op draaide, heb je de gordel helemaal afgerold? Of, wat ook kan en makkelijker is, als deze helemaal opgerold is hoef je de veer niet meer helemaal op te spannen want dan heb je geen ruimte meer om de gordel af te rollen.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Plaats reactie